Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken forsterker gir hva?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hvilken forsterker gir hva?

I Hifi verdenen lever det et rykte som sier at amerikanske forsterkere gir et varmere lydbilde enn engelske.
    Stemmer dette i bilstereoens verden også?
    Harman Kardon, som jeg har hjemme, gir meg en fet lyd i forhold til de NADene jeg har hatt tidligere.
    Hvilken bilstereoforsterker gir varm og presis bass og mellomtone?
    Jeg tenker da på produsent, generelt. -HVIS det da overhodet eksisterer en slik "lov".
    Mercedes 280 ce -72
    pioneer DEH-P77MP, Boston pro series 5.25, Denon Dca 800, gammelt pioneer 8" coaxial.

Jeg er ikke sikker på om det utsagnet gjelder bilstereo også, men av egen erfaring synes jeg Blaupunkt gir en veldig tight og varm lyd. Sånn slags hjemmekinolyd om man har en god og dyr aktiv sub. Men effekt/pris forholdet er jo derimot litt drøyt på Blaupunkt. Var det i den tiden jeg hadde det hvertfall
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

blaupunkt i dag er generelt billig på forsterkere og høyttalere. Velocity derimot er dyrere..

Tror det har noe med oppbyggingen av den enkelte forsterker å si, og ikke om den er amerikansk eller engelsk

Audison og Hertz er "italienske" og de har forsterkere om gir både varm og fremtredende lyd etter min mening ihvertfall

Comment

Har ikke hørt forskjellene på bilstereoforsterkere, men siden jeg jobber på hifi-klubben har jeg hørt endel forskjeller på endel merker. Kan trygt si at en Denon gir en HELT annen lyd enn en NAD eller Cambridge. Alle merkene har sine egne "lydsignaturer", iallefall innen hjemmekino / stereo.

Dette er dog bare min mening, har ingen tekniske beviser på hvordan dette skjer. Og ikke vet jeg om dette gjelder bilstereoforsterkere heller. Men ingen forsterkere er like, så vil tro alle forsterkere gir forskjellig lyd. dog, hvor stor grad dette er i er uvist for min del.. : )

Comment

Working...
        X