Announcement

Collapse
No announcement yet.

Idèmyldring - Suzuki Swift

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Idèmyldring - Suzuki Swift

    Hei!

    Jeg kunne trengt litt hjelp med mine planer om å bygge litt i den kommende bilen

    For å si litt om bilen først da. Det er en 1988 Suzuki Swift som har såvidt passert 160k km nå.
    Har ikke så veldig mye peiling på motor osv, men det er da en 1.3l

    Slik ser den ut :



    (setetrekkene er strammet opp nå)

    Denne bilen vil jeg da beholde fordi det er en glede å kjøre den! (og jeg får den for 1500kr hah )

    Vel, da er saken, hva skal jeg gjøre med den? : )
    Siden dette er bilstereoforum, tenker jeg mest på hva jeg skal gjøre med anlegget, men alle andre tanker taes også imot med stor takk!

    Det som sitter i bilen nå er en 10" fusion sub, drevet av en 800w (eller noe ) fusion monoforsterker. Styrt av en cdspiller fra chlas olson ( : S ) Dette spiller faktisk øredøvende HØYT ( ikke bra i den forstand ), sikkert fordi bilen er såpass liten : p

    Har ikke den største bagasjeplassen (bilde kommer) men får håpe jeg får trykket inn 2x12" : )

    Budsjettet er ikke kjempestort, men ting kommer etterhvert som måndeslønna triller inn på konto (Om folk tenker på å være så snille å sette opp ett forslag tenker jeg en grense på ca 10.000 ) Tenker mest på komponenter fra Hertz, siden jeg har god erfaring med de.

    Sååå, da er det bare å fyre løs med idèer gutta!
    Last edited by ThKarlsen; 26-02-2009, 21:10.

  • #2
    Hva er det du trenger nytt da?
    -Kabler?
    -Cd spiller?
    -Forsterker?
    -Sub?

    litt kjekt og vite siden alt spiser litt av budsjettet til andre ting :P
    Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
    Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
    Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
    -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

    Comment


    • #3
      Behold de ti tusen, du kommer til å trenge dem på vedlikehold..
      Mvh
      Rolf Try Nygård

      Comment


      • #4
        Prioriteringer.. mann.. prioriteringer.. hehe.. for hvis han bor der jeg tror han bor utifra butikken, så er det nedoverbakke hele veien til jobben hans omtrent.. er ikke så farlig om bilen går så bra da.. hehe..
        Og hjem så kan han sikkert haike med en vennlig 4-hjulstrekker av noe slag.. hehe..
        Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
        Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
        Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
        -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

        Comment


        • #5
          Originally posted by neptyr View Post
          Behold de ti tusen, du kommer til å trenge dem på vedlikehold..
          enig med han

          går den framover og bakover så er det bra nok

          er det høgtalera i dørene??

          Comment


          • #6
            syk km da For 10k får du "mye" i Energy serien om det er hertz du tenkte

            Comment


            • #7
              Haha, har blitt feilinformert selv her.. Den har bare gått 164k til å være 21 år gammel, så er det da ikke så værst ;p

              Men joo.. Hva jeg trenger nytt? Tenker mest på å bytte ut subben i første omgang.. Også høyttalerne ( de sitter ikke i dørene nei, bare i dashen ) og senere så kommer det vel en ny spiller

              Bilde av bagasjeplassen kommer straks..

              Og bilen beholdes uansett, min kjærlighet til den lille gocarten er så stor så <3 haha

              Comment


              • #8
                hvor store er høyttalerne?

                Comment


                • #9
                  det er jeg ikke sikker på, for å være ærlig.. Skal ta å finne det ut straaaaks : )

                  Comment


                  • #10
                    4" i dashbordet... forøvrig er det jo en GXi du har!? 101 ville hester... absolutt en bil å beholde og ta vare på ja.
                    Stian J. Kringlebotten, daglig leder TransMedia StreetSound AS

                    www.transmedia.no www.streetsound.no

                    Comment


                    • #11
                      høyttalerne som sitter i dashen (forsåvidt de eneste høyttalerne i bilen:P ) er ca 8 cm i diameter.. vet ikke hvor stort det er i " jeg men..

                      oooog sånn ser det ut bak :



                      Er litt rotete men..
                      Last edited by ThKarlsen; 26-02-2009, 21:44.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by TransMedia StreetSound View Post
                        4" i dashbordet... forøvrig er det jo en GXi du har!? 101 ville hester... absolutt en bil å beholde og ta vare på ja.
                        Er nok 4" da ja : )

                        Riktig det, er GXi.. Kan nok ikke uttale meg så mye om specs'a , men det er morsomt å kjøre den.. og det er det som teller, eller hur?


                        Skal også legge til at jeg tror jeg må legge litt penger i ett nytt batteri også. Merket at om jeg spiller høyt lenge nok så kutter hele spilleren ut.. : \
                        Last edited by ThKarlsen; 26-02-2009, 21:48.

                        Comment


                        • #13
                          Absolutt... hadde en GTi av samme årsmodell selv, men den er jo da 3-dørs. Din er 10cm lenger. Beinkul å kjøre ja, rapp og fin. Hadde en GL automat senere, ikke fullt så kjapp...
                          Og den har 101 hk... med den noe stereotype oppfatningen man fikk av japanske alvorstunge ingeniører den gang gjennom bilbladene, var nok ikke den ene hestekraften over 100 noe man la på for moro skyld heller... 101 Hk er jo langt bedre enn f.eks. Civic GTi's fattige 100 hk.
                          Stian J. Kringlebotten, daglig leder TransMedia StreetSound AS

                          www.transmedia.no www.streetsound.no

                          Comment


                          • #14
                            Vil tro den suben spiller bede hvis du bygger ny kasse og snur elementet rette vegen

                            Comment


                            • #15
                              Haha, har blitt feilinformert selv her.. Den har bare gått 164k til å være 21 år gammel, så er det da ikke så værst ;p
                              Ååå! det er ikke så galt
                              Ta å pass godt på den bilen, artig liten sak!

                              Vil tro den suben spiller bede hvis du bygger ny kasse og snur elementet rette vegen
                              Kommer vel litt ann på om han har mye mekanisk støy fra elementet

                              Ellers så er det vel begrenset med plass i dashboardet på de der, men om du betaler meg frakta pluss en 100,- ish, så kan du få ett sett med magnat coax'er av meg, så kan du jo se om det hjelper noe?
                              Mvh
                              Rolf Try Nygård

                              Comment

                              Working...
                              X