Originally posted by Digital Designs Norge
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Anbefalling av løsning for kobling av forsterker
Collapse
X
-
Jonas Tautra
- Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!
-
Originally posted by Hifonic View PostBrokobling av forsterkeren forandrer jo ikke impedansen på noe som helst? Den nominelle impedansen til frontsettet er fortsatt det den alltid har vært.Mvh
Rolf Try Nygård
Comment
-
Originally posted by neptyr View Postendrer hva forsterkeren "ser" av last, men det har ingen innvirkning på delefilteret iallefall!Jonas Tautra
- Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!
Comment
-
Originally posted by Digital Designs Norge View PostDelefiltrene sitter jo på ledningen fra utgangen, så hvis det da er passivt vil delefrekvensen endres? Snakker ikke om filter inni forsterkern nå. Snakker altså om den brokoblingen som ble foreslått tidligere.
Ja man har da delefilter der OGSÅ! Nå var det snakk om sub og subsonic, da trenger du ikke rote inn komponentsettet hans?
Brokobling har ingenting med dette å gjøre heller...Mvh Tony
- The only road to take is perfection itself
Comment
-
Prøver bare å forstå og lære
La meg forstå dette riktig:
Jeg vet at impedansen på elementene ikke endres. Men når man brokobler blir jo motstanden halvert. Dette vil altså ikke ha noe innvirkning på delefrekvensene til delefiltere på ledningen mellom forsterker og element? Men heller hvis impedansen på elementet forandres (bytte av element)?
Bare ta det helt med ro dere som så fort blir opprørt og frustrert av dem som prøver å lære seg detaljer. Jeg prøver ikke å være slemTidligere importør for Digital Designs,
overtatt av www.dynaBel.no.
Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!
Comment
-
Originally posted by Digital Designs Norge View PostPrøver bare å forstå og lære
La meg forstå dette riktig:
Jeg vet at impedansen på elementene ikke endres. Men når man brokobler blir jo motstanden halvert. Dette vil altså ikke ha noe innvirkning på delefrekvensene til delefiltere på ledningen mellom forsterker og element? Men heller hvis impedansen på elementet forandres (bytte av element)?
Bare ta det helt med ro dere som så fort blir opprørt og frustrert av dem som prøver å lære seg detaljer. Jeg prøver ikke å være slem__________________________________________________ __________
Kristoffer Kåsin
Clarion DZX786USB | Hertz HKS 165 | Genesis Five channel | Hertz HX 250D x 2|
Comment
-
Når jeg sier motstanden blir halvert mener jeg at om frontsettet er på 4 ohm og det brokobles, blir motstanden 2 ohm i forsterkeren. Men impedansen er fortsatt samme på elementene. Prøvde å forklare det i siste post!!!!!!!Tidligere importør for Digital Designs,
overtatt av www.dynaBel.no.
Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!
Comment
Comment