Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nettopp signet kjøpskontrakt på ny bil! :D

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nettopp signet kjøpskontrakt på ny bil! :D

Jess.. at last. Var å så på denne her med en mekanikekompis, og han fant absolutt ingenting gale med den utenom at den svettet littegrann olje fra toppen.. Akkurat EU-godkjent på Møller bil, og alt er fikset på den.. Så godt som perfekt bil!

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16453349

Så begynner jeg å tenke.. hva kan forbedres? Plastikken der med dørhåndtakene og vindusheisknappene er veldig slitt.. Fikk tips om å pille av belegget helt, og så spraye dem sort.. Virket lurt.
    Girspakeskinnet var helt nedslitt.. Må byttes. Noen som vet om hvor de har en fin erstatning?

Til sommeren skal jeg ha meg 17" felger, men litt tidlig å tenke på det enda kanskje.. Sommerhjul står på noen 15" alufelger nå, men de blir nok vinterfelger..

Så over til anlegg. Det sto et Exide Sønnak batteri i denne.. og dynamoen var på 90AH mente han mekanikern min. Så det burde vel duge i utgangspunktet til litt lyd?

Bilen hadde midtarmlene bak, og ser ut som jeg får klaring på basskassene mine uten videre modifikasjoner. Tror frontsettet er 5.25, og det var klargjort for diskant i dørene alt.
    Tenkte å resirkulere kablingen fra Volvoen, og prøve å bygge inn og vekk det meste av forsterker og kabling.

Hadde vært kjekt å få til et "quick connect" system til basskassen da, i og med at det ikke er noe stasjonsvogn dette. Til 21mm2 pluss og minus til forsterkeren og remote.. Signalkabel kan jo bare ligge å slenge, men vil ha stell på det strømførende..
    Mener å ha sett noe sånt en gang, som man lett kan klipse av/på på en sikker og enkel måte.. Noen som vet?

Noen som har info om kabling og akustikk i A4 98? Hørte det var kabelgate i den.. Har i utgangspunktet ekstremt lyst til å skjære opp bak midtarmlenet, siden den er så godt som strøken innvendig..

Det er 1.6, noen tips til å få litt flere gamp ut av denne? Tenkte sportsfilter da, for å få en litt tøffere lyd kanskje.. Så lenge den ikke blir tacky.

Innspill mottas med glede!
    98' Audi A4
    Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

Andersonkoblinger heter det vel, sånne hurtigkoblinger for strøm altså, ikke akkurat optimalt, men det funker nok for folk flest.
    Noe særlig mer gamp får du nok ikke med ett sportsfilter, kanskje litt mer respons, men ville ikke venta meg noe voldsomme greier hehe..

Ellers grattis med kjøp av bil

Comment

håper du spurte om når de skiftet forstillingsdeler sist,disse bilene spiser forstillingdeler til frokost.
      er du heldig så holder de i 2 år,før de må skiftes igjen
      volvo s60
      vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
      Member of VW Audi Club Norwegen

Comment

Synd det ikke er motor i den ja ;P
        Roar Sørlie
        Tlf 90127075
        Strandgata 26; mitt andre hjem :P

Comment

Jaggu godt du ikke vedda mot

Spøk til alvor: grattis!

Comment

Forstillingen er akkurat kontrollert, og nye endeledd for en måned siden. Så skal være grei på det området ja! Og neida, jeg forventer meg ikke en racingbil akkurat. Men får jo kanskje litt mer racing-feel placeboeffekt da.. hehe.
            Kan vel kanskje de-cat'e den også da, men kjører jeg 1.6 så kan jeg like så godt late som jeg gjør det for å være grønn

Har hørt om de Anderson-tilkoblingene, husker jeg så dem og syntes de var ekstremt overprisede iallefall. Men fordel å ha en kasse jeg kan slenge inn / ut etter behov da.. Eltape kabelsko og bolt er den andre tanken min. Men.. meh.. jalla.
            Det er jo bare snakk om en 800-watts forsterker her så noe dbdrag løsning i den stakkars bilen blir det jo ikke

Men jeg har lyst å ha en plan på hva jeg skal gjøre... Noen som vet hvor man finner tegningene til A4 B5 elektrisk? Typisk meg å begynne å koble og styre på på dyre ting, men jeg greier bare ikke holde fingrene fra fatet. Må demontere!! Demonteere, arrangere, reparere, kopiere, makulere, regulere, kontrahere, kompilere, rekviveere.
            Last edited by veegard; 01-03-2009, 13:26.
            98' Audi A4
            Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

Comment

De koblingene heter vel ikke Audison, og på de A4'ene der så er problemet foringene, som begynner å knirke fælt etter et par år.. koster 5000,- annethvert år å bytte de hos merkeverksted, tror jeg.

Comment

Kjøp deg en Haynes manual, der står alt du trenger om elektrisk anlegg og hvordan du plukker i stykker interiør osv
                Roar Sørlie
                Tlf 90127075
                Strandgata 26; mitt andre hjem :P

Comment

Originally posted by veegard View Post
                  Har hørt om de Audison-tilkoblingene, husker jeg så dem og syntes de var ekstremt overprisede iallefall. Men fordel å ha en kasse jeg kan slenge inn / ut etter behov da.. Eltape kabelsko og bolt er den andre tanken min. Men.. meh.. jalla.
                  Det er jo bare snakk om en 800-watts forsterker her så noe dbdrag løsning i den stakkars bilen blir det jo ikke
                  Det heter Andersonkoblinger

til 25mm2 koster de ca 370kr ser jeg..
                  Og hvis du trenger en hurtigkobling som fungerer greit så er vel det bortimot eneste veien å gå..

Comment

Det må da være bedre med fastmontert forsterker enten i sidevegg eller gulv, og bare bruke en speakon til subkassen?

Grattis med bilen!

Comment

Ja, det er jo i grunnen bedre. Jeg må se hva som får plass hvor!
                      Genesis ampen min får jo plass de fleste steder, men monoblokken er det jo litt verre med da kanskje.. Er sykt lite keen på å legge igjen særlig med skruehull og sånt i denne bilen nemlig.
                      Men jaja, 370kr er vel tålelig! Får håpe kassen min går fint inn bak da!
                      Visste ikke de hadde Haynes-manualer til Audi også jeg, men da må jeg nok gå til innkjøp av en sånn en også ja!
                      98' Audi A4

Comment

Working...
                      X