Announcement

Collapse
No announcement yet.

harman Kardon på "tilbud"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• harman Kardon på "tilbud"

Hva er det med disse forsterkerene. Man vet jo at det er bra i stuen, men alle har dem på tilbud.
    En forhandler har "vært så heldig å få et parti til halv pris".
    Lukter Factory Outlet.
    Noen som har erfaringer?
    Mercedes 280 ce -72
    pioneer DEH-P77MP, Boston pro series 5.25, Denon Dca 800, gammelt pioneer 8" coaxial.

Heisann...
    Har ikke hørt så mye på H/K,men jeg husker på 90-tallet at det var Bilstereo-oppvising på Målselvfossen(tror ikke det var noe DB-drag) hvor biler ble stilt opp og en jury fikk se litt og lytte litt i bilene. Der var det spesielt en Saab 900(tror jeg) med 3 stk H/K TC600 forsterkere,og de var "Top of line" i denne tia. Dette var da i den tia Hi-Fi klubben solgte Bilstereo,og det var en Funksjonshemmet mann som hadde fått hjelp av noen slekninger til å installere lyd i en Van(mulig en Ford F350) med utstyr fra Hi Fi klubben. Er ikke sikker på hva han hadde i,men ryktene sa 4x10/12 og 2x18 tommere. Dette var drevet av KUN 2 PG forsterkere(Ms 275 og mps 2500,hvis jeg ikke tar helt feil).
    Han ville så gjerne inn å delta i konkurransen,men av en eller anna årsak var ikke produkter fra Hi Fi klubben velkommen her.
    Han hadde vel spilt "litt" på utsia av området da en av sponsorene(og som eier halve Bardufoss) kom å ba han skru ned da han uttrykte at d forstyrra....
    Et knippe med soldater sto et stykke unna og såg/hørte dette og da vedkommede var gått inn på området igjen ba de han i Van´en om å skru opp.
    Det varte ikke lenge før sponsor-fyren kom pånytt å ba om at han skrudde ned da han påsto at han forstyrra konkurransen..
    Da han gikk derfra sto soldatene og ropte i kor: HI FI KLUBBEN YEAH YEAH YEAH, HI FI KLUBBEN YEAH YEAH YEAH........

Dette var litt off topic,men jeg husker at H/K var dyre og gode forsterkere i alle fall...
    No Windows-crap,just Mac Power

Comment

Jeg er nå fornøyd med mine H\K forsterkere i bilen.
      Har sett mange skryter av tilbud på mye reart nå for tida, men jeg tror mye av det er for å holde omsetninga i gang nå som det både er tradisjonell dødtid for handel, og i tillegg "finanskrise".

At de har kommet over et stort parti med varer betyr vel bare at selgeren til H\K har gjort en god jobb og klart å lokke butikken med gode priser

Comment

det er nok som bluum sier, det er ikke helt sessong for salg av bilstereo virker det som, i tilegg til denne "krisa", men ellers vil jeg tro det er litt "oppstarts tilbud" fra importøren sin side, for å vekke litt interesse

Comment

Dette går nok kanskje litt på at autohifi trenger å få pæng i kassa si..
          de ampene har jo vært på markedet en stund, så oppstartstilbud er det nok ikke..

Comment

Ja, ok. Men eksemplene på velrennomerte merker som plutselig kommer med rn kjip serie finnes:
            -Jamo, Infinity(som er eid av Harman Kardon) og Rockford som jeg kommer på. Og alle disse er amerikanske?

Men sier du de spiller bra, Hr. Bluum, så tror jeg deg. -jeg er jo fan.
            -Like varm og fin lyd som stueforsterkerene?
            Mercedes 280 ce -72
            pioneer DEH-P77MP, Boston pro series 5.25, Denon Dca 800, gammelt pioneer 8" coaxial.

Comment

Jamo er dansk (i hvert fall opprinnelig), og Inifinty er eid av Harman International. Harman/Kardon er kun et merkenavn under Harman-paraplyen. Men det er lett å ta feil ja.

Comment

Føler det blir vanskelig å sammenligne forsterkerene i bilen med vanlige stueforsterkere, spesiellt når jeg ikke har H\K selv.
                Har hørt en del H\K i butikk, men aldri hjemme eller over lengre perioder.
                Men i bilen spiller det ganske bra. Det jeg mangler av detaljer og klarhet skylder jeg på sparkepanelmonterte mellomtoner og det at subben ikke er stilt inn helt riktig i den nye kassa enda.

Comment

Working...
                X