Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min 00 passat STV trenger en subwoffer!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Min 00 passat STV trenger en subwoffer!

Hei!

Har nettopp koblet opp anlegget i min passat, og den aktive basskassen som gjorde en grei nok jobb i kupeen i min gamle varebil har ikke sjans til å puste noe liv i denne bilen. (er en GAS BBX-10 kjøpt på brl.)

Som frontsett kjører jeg Focal 165 k2p på en audison lrx 2.500, og Mb-quart premium i dørene bak.

Har dere noen anbefaling til subwoofer, kasse og forsterker til å ha bak i bilen min?

Hører på det meste av musikk, og er mer interessert i hard kjapp bass enn brumming i ryggen...

Håper noen av dere kan komme med noen gode råd til komponenter..
    Last edited by glx-rider; 08-03-2009, 19:02.

Originally posted by glx-rider View Post
    Hei!

Har nettopp koblet opp anlegget i min passat, og den aktive basskassen som gjorde en grei nok jobb i kupeen i min gamle varebil har ikke sjans til å puste noe liv i denne bilen. (er en GAS BBX-10 kjøpt på brl.)

Som frontsett kjører jeg Focal 165 k2p på en audison lrx 2.500, og Mb-quart premium i dørene bak.

Har dere noen anbefaling til subwoofer, kasse og forsterker til å ha bak i bilen min?

Hører på det meste av musikk, og er mer interessert i hard kjapp bass enn brumming i ryggen...

Har en JBL power til salgs som jeg hadde i min Passat og den funker helt greit med nok effekt.
    Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

Comment

Er det bare et element eller skal du selge komplett basspakke?

Comment

Hei!

Hei jeg tror jeg har blitt litt jålete på mine eldre dager og har derfor en Lotus 12" (seas) til salgs. Jeg har nemmelig ikke lyst til å ha den gamle logoen på det ene elementet og den nye på det andre. Dette elementet spiller fantastisk i alt fra 25 til35 liter. Jeg kan også hjelpe deg med polyesterkasse dersom du vil ha elementet montert i hjulbrønn eller annen montering. Jeg kan selge elementet for 1000kr, det koster egentlig 2690kr, men jeg har kjøpt det till1890kr på Eltek da de fra tid til annen har kampanje på seas bilstereo utstyr. Dette elementet spiller veldig presist og har ingen boom lyd. Trenger du forsterker så har jeg det også. Elementet kan leveres i hele området mellom oslo og fredrikstad. Da jeg stadig er der.

mvh Henrik.

Comment

Det høres veldig interessant ut Støpe i hjulbrønn har jeg ingen peil på, men er noe jeg hadde likt godt for å slippe å miste bagasjeplass. Hvordan blir dette lydmessig iforhold til vanlig kasse? Blir elementet pekende rett opp slik at jeg ikke kan ha noe over da?

Ellers så skulle jeg gjerne ha kjøpt noe helt ferdig så jeg slapp å trikse og mikse rundt selv. Hvilken forsterker har du å selge med?

Comment

Originally posted by Paulsberg View Post
            Har en JBL power til salgs som jeg hadde i min Passat og den funker helt greit med nok effekt.
            Hei jeg må bare si at jeg syntes du har verdens beste slogan. Musikk uten bass er som jenter uten pupper. Samme hva slags humør jeg er i så må jeg smile litt hver gang jeg leser den teksten. Takk. Har du funnet det på selv eller rappet det ?

Comment

Det høres veldig interessant ut Støpe i hjulbrønn har jeg ingen peil på, men er noe jeg hadde likt godt for å slippe å miste bagasjeplass. Hvordan blir dette lydmessig iforhold til vanlig kasse? Blir elementet pekende rett opp slik at jeg ikke kan ha noe over da?

Ellers så skulle jeg gjerne ha kjøpt noe helt ferdig så jeg slapp å trikse og mikse rundt selv. Hvilken forsterker har du å selge med?
              Du kan godt sette noe opp på elementet. Du trenger bare et stabilt gitter. Dog vil jeg ikke annbefale deg å legge fem gipsplater oppe på elementet og forvente at lyden skal trenge igjennom mens de ligger der. Men sånn for å beholde bagasjeplas så er hjulbrønn montering fint. Lydmessig er det heller ingen ulempe.
              Hva har du for spiller ? Har du tidsforsinkelse ?

Jeg har en stk 5 kanal Hifonics z700. 4 x 50w +1 x 150w. ok forsterker. Kr 1800.

Jeg har også en stk Audison vrx 2.150 2 x110w. Helt best kvalitet forsterker. kr 2800.

Comment

om du vil ha element med ferdig kasse har jeg denne:

http://installbay.no/product_info.php?products_id=1000

ny i eske, den skal du få for 2k + evt frakt.

Den krever ikke mye forsterker krefter for å spille bra med en høy følsomhet og mulighet for å kjøres i 2 ohm

mvh svein

Comment

Originally posted by melancool View Post
                  Du kan godt sette noe opp på elementet. Du trenger bare et stabilt gitter. Dog vil jeg ikke annbefale deg å legge fem gipsplater oppe på elementet og forvente at lyden skal trenge igjennom mens de ligger der. Men sånn for å beholde bagasjeplas så er hjulbrønn montering fint. Lydmessig er det heller ingen ulempe.
                  Hva har du for spiller ? Har du tidsforsinkelse ?

Jeg har en stk 5 kanal Hifonics z700. 4 x 50w +1 x 150w. ok forsterker. Kr 1800.

Jeg har også en stk Audison vrx 2.150 2 x110w. Helt best kvalitet forsterker. kr 2800.

Ok, da fristet hjulbrønnen en del, så får jeg feste forsterkerene i seteryggen isåfall. Hvis ikke så tenkte jeg å feste de bak basskassen. Men hvordan tenkte du å lage til denne kassa i hjulbrønnen? må det støpes nedi der eller har du noe ferdig som passer akkurat?

Som spiller har jeg alpine 9886, og såvidt jeg har skjønt så har ikke denne tidsforsinkelse med mindre jeg kjøper sånn imprint sak. Er det et must med tidsforsinkelse ved montering i hjulbrønn, eller sub i bagasjerom generelt?

Til slutt så frister audison mer enn en 5kanals, og såvidt jeg har skjønt så kan denne også kobles som en monoblokk?

Comment

Originally posted by melancool View Post
                    Hei jeg må bare si at jeg syntes du har verdens beste slogan. Musikk uten bass er som jenter uten pupper. Samme hva slags humør jeg er i så må jeg smile litt hver gang jeg leser den teksten. Takk. Har du funnet det på selv eller rappet det ?
                    haha. Ja har funnet på det selv, ja.
                    er litt stolt av det.
                    Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

Comment

Kan anbefale deg:

Digital Designs 510 subwoofer 1690,-
                      Digital Designs Box 10 1490,-

Ordinær pris 3180,-
                      Pakkepris: 2590,-

www.IT-Spesialisten-Lyd.tk -> Produkter -> Subwoofere -> 10"

Subben: DD510

Kassen: Spesielt utviklet for DD0510, DD1010, DD1510, DD2510. Mål: 60 x 37 x 36 cm. Volum 75 liter. Vekt 14kg. Med denne pakken vil du få skikkelig lyd for penga.
                      Tidligere importør for Digital Designs,
                      overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Working...
                      X