Announcement

Collapse
No announcement yet.

hjelp til og bygge kasse e36!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hjelp til og bygge kasse e36!!

noen som kan hjelpe meg med åssen å bygge basskasse til en kicker solo x 18" ?

den skal inn i bagasjerommet på en bmw 318 e36..

åpningen på bagasjerommet er 43 cm høy og 73 cm bred så tviler på at jeg får inn en kasse der og eventuelt må bygge den inni bagsjerommet..

så lurer på om noen kan hjelpe meg med åssen jeg gjør det?

Kan man legge ned baksetene på denne bilen? Det er mulig du får inn større kasse den veien.Ellers kan du støpe en kasse da.Ligger flere tråder om fremgangsmåte her inne på forumet.Regner med en solo x18 skal ha en relativt stor kasse. bmw er jo kjent for å ha ganske lydtette biler.så mange som har fått gode resultater med båndpass i disse. Er jo også flere firma og personer her inne som er flinke med basskasser,om du ser mørkt på å gjøre dette selv

Comment

Her tror jeg enkelt og greit du har anskaffet deg en alt for stor subwoofer
      Denne subben bør ha en ganske svær kasse, og usikker på om du får plass til den i det hele tatt.

Beste løsningen er å selge 18" og kanskje få kjøpt ett par 12" istedet

Comment

Originally posted by Vinje View Post
        Kan man legge ned baksetene på denne bilen? Det er mulig du får inn større kasse den veien.Ellers kan du støpe en kasse da.Ligger flere tråder om fremgangsmåte her inne på forumet.Regner med en solo x18 skal ha en relativt stor kasse. bmw er jo kjent for å ha ganske lydtette biler.så mange som har fått gode resultater med båndpass i disse. Er jo også flere firma og personer her inne som er flinke med basskasser,om du ser mørkt på å gjøre dette selv
        nei går ikke ann og legge ned setene siden det er sedan.. og har tenkt til og gjøre dette selv men tenkte og spørre om noen her inne kunne hjelpe meg om eventuelt å regne ut mål på kasse og sånn så jeg kunne fått kassa inn i bilen..har et par ideer selv men håper det kanskje var noen litt mer erfarene kassebyggere her inne som kan hjelpe meg

Comment

Enig i at den er for stor. Men siden du allerede har kjøpt deg en 18" så regner jeg med du er av typen som liker det stort. Da er det kanske utelukket å kjøpe 12"?

Vi har i såfall kraftige 15" som du bør få inn. Du kan eventuelt kontakte Dag, og høre om han har bygget til e36 før

Dag er MEGET flink med kassekonstruksjon etter hva jeg har blitt fortalt
          Tidligere importør for Digital Designs,
          overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Originally posted by Digital Designs Norge View Post
            Enig i at den er for stor. Men siden du allerede har kjøpt deg en 18" så regner jeg med du er av typen som liker det stort. Da er det kanske utelukket å kjøpe 12"?

Vi har i såfall kraftige 15" som du bør få inn. Du kan eventuelt kontakte Dag, og høre om han har bygget til e36 før

Dag er MEGET flink med kassekonstruksjon etter hva jeg har blitt fortalt
            ja har akkurat kjøpt 18"..og skal høre litt med han Dag jeg..

Comment

forresten, så GÅR det ann å "legge" ned setene i en E36 sedan.. Jeg fikk hvertfall tatt vekk seteryggen forrige gang jeg bygde i en slik en
              www.eirikaspaas.com

Comment

18" går nok fint i denne kjerra
                Har sett en kompis presse inn 2 stk kicker l7 15" med svære kasser i en sånn en.
                Du kan jo vurdere å bygge kassa i to deler slik at du får de inn i bagasjerommet. Deretter skrur du dette sammen på en lur måte inni bilen.

Lykke til!
                Jonas Tautra
                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Lurt Hifonic. Holder vel med en slags myk gummipakning eller knetplast for å få det tett

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

ja går ann og ta av bakserte ryggen..men kommer jo ikke inn i bagasjerommet fra cupe'n.. :S

Originally posted by Eirik Aspaas View Post
                    forresten, så GÅR det ann å "legge" ned setene i en E36 sedan.. Jeg fikk hvertfall tatt vekk seteryggen forrige gang jeg bygde i en slik en

Comment

og ja har vurdert og bygge kassa i 2 deler men er redd for at det skal bli for trangt til og skru dem sammen baki der..:/ er derfor jeg spurte her inne om noen hade noen ideer eller mål osv..

har regnet ut på en kasse som går inn igjennom luka og akkurat holder minstemålet i liter som er ambefalt av kicker.. men er fortsatt på bare 141 liter invedig mål.. ville gjerne hatt den litt større

så er fortsatt open for forslag.. gjerne forklaring på åssen jeg skal kunne skru kassa sammen inni bilen..

Comment

men folkens.. åssen hadde det blitt vis jeg hadde tatt vekk seteryggen og kappa ut en hull til bassern i metallplata bak seteryggen..også kappa til en firkanti seteryggen og enda hatt 2 seter det er mulig og sitte i..blir som og bruke hele bagasje rommet som en basskasse det? og hatt port/porter opp av hatthylla?

noe mer jeg må tenke på med denne ideen?

Comment

Vet ikke så mye om den bilen, men mulig bensintanken er bak den metallplaten. Det er de på E190 hvertfall. Hadde en kamerat som skulle ha forsterkeren i den platen. Endte med fire hull i bensintanken og masse bensinlukt!! Hadde han koblet til strømmen før han oppdaget det hadde det smelt

Comment

Nå er jo ikke mercedes og bmw samme bilen..
                            og i en E46 er det hvertfall fullt mulig å kappe hull i plata bak, så ville tro at det er det samme i E36

Men du må jo ha noen store porter da, flytter endel luft denne subben.

Comment

Bare greit å huske på at man ikke kapper i de profilerte delene av plata som er avstivere, bilen kan jo bli helt uggen bak når man kjører hvis man kapper for mye.

Comment

Working...
                              X