Announcement

Collapse
No announcement yet.

Håpløst prosjekt/"eksperiment"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Håpløst prosjekt/"eksperiment"?

    Hvor god lyd kan jeg få for minst mulig penger?

    Det er vel sånn de fleste vil ha det, men har tenkt litt på dette. Behovet for en oppgradering i V40’n min er stort, men Lånekassen støtter dessverre ikke dette behovet.
    Vil tro det ligger mye gammelt utstyr rundt om i de mange garasjer. Mange komponenter uten noe særlig annen verdi enn bruksverdien.
    Tok en opprydning hos meg selv her om dagen og fant ut nettopp dette. Det dukket opp masse utstyr fra tidligere biler som enten ikke passer i bilen jeg har nå, eller som rett og slett er til overs fra tidligere prosjekter. Hvor god lyd kan man få ved kun å kjøpe brukt, eller bytte til seg? Hvor langt kommer jeg for eksempel med 1500-2000,-?
    Noen som har tro på ”eksperimentet”? Trenger egentlig alt. Spiller, forsterkere og høyttalere…

    Er dette håpløst?
    Peugeot 406 Coupe V6 D9 - Norges eneste (?)

  • #2
    hva er du ut etter? (høytalere/sub/forsterker?)
    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
    Mvh
    Rune Kvaal

    Comment


    • #3
      Det må bli noe særdeles godt brukt om du skal ha "alt" for den prisen. Men sikkert noen som har noe som de ikke trenger lengre
      Tidligere importør for Digital Designs,
      overtatt av www.dynaBel.no.

      Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

      Comment


      • #4
        Originally posted by mustang<3 View Post
        hva er du ut etter? (høytalere/sub/forsterker?)
        Vet ikke helt...Har en gammel RF 12" med en sliten forsterker som forsåvidt henger med enda Ellers har jeg et sett Focal Polyglas 5,25", men har ikke forsterker til disse og tror de er for dype for orginalplasseringen i D-stolpen på Volvo'n.
        Trenger vel forsåvidt alt, men det jeg ikke har er: frontsett (6,5" tror jeg, mulighet for 4" i diskantplasseringen i dash), 4-kanals forsterker og en spiller som har flere utganger og mer justeringsmuligheter enn bare volum.

        Egentlig er det jo mest for å se hvor langt man kommer med lite midler


        Originally posted by Digital Designs Norge View Post
        Det må bli noe særdeles godt brukt om du skal ha "alt" for den prisen. Men sikkert noen som har noe som de ikke trenger lengre
        Det er sånn jeg tenker også...
        Selv godt brukt nok uansett bedre enn Volvos orginale anlegg fra '98.
        Peugeot 406 Coupe V6 D9 - Norges eneste (?)

        Comment


        • #5
          Selvsagt

          Av det jeg har sett til nå, er originale dørelementer totalt ubrukelige. Er jo bare en slump myk papp, med null stivhet og null magnetkraft som er å finne i dem elementene. Så et skikkelig godt brukt frontsett gjør nok jobben mye bedre enn originale.

          Du skulle sett det originale frontsettet i vår 1992 Opel Omega demobil. Tror du hadde falt om! Bare for gøy tok jeg dem med inn i stuen og koblet dem til min 7000 Watt RMS forsterker (PA) på 50kg. Ja du hørte riktig - Satt volumet på fullt og kjørte en 10hz tone (dvs at jeg faktisk kjørte 4400 watt inn i dem. 4 ohm). Før jeg rakk å blunke gikk forsterkeren i protection og elementene sto nesten i fyr og flamme Gammel tørket papp vettu
          Tidligere importør for Digital Designs,
          overtatt av www.dynaBel.no.

          Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

          Comment


          • #6
            Originally posted by Digital Designs Norge View Post
            Selvsagt


            Du skulle sett det originale frontsettet i vår 1992 Opel Omega demobil. Tror du hadde falt om! Bare for gøy tok jeg dem med inn i stuen og koblet dem til min 7000 Watt RMS forsterker (PA) på 50kg. Ja du hørte riktig - Satt volumet på fullt og kjørte en 10hz tone (dvs at jeg faktisk kjørte 4400 watt inn i dem. 4 ohm). Før jeg rakk å blunke gikk forsterkeren i protection og elementene sto nesten i fyr og flamme Gammel tørket papp vettu
            Tror nesten du skulle klart å få de fleste forsterkerne til å gå i protect ved å tilføre de 4,4 kw ved 10 Hz.
            Men hvorfor gjøre det, da det ikke er et hørbart område for mennesker
            Mvh
            J. Holm
            www.b2audio.com
            http://facebook.com/b2audio

            Comment


            • #7
              Sant nok Det hadde nok alle fortsterkere gjort

              Ville bare ha litt action og røyk hehe
              Tidligere importør for Digital Designs,
              overtatt av www.dynaBel.no.

              Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

              Comment


              • #8
                Har kommet litt på vei i dag. Fikk to 12" GAS-subber i ferdigkasse som jeg satt inn i bilen i dag. Det var vel det eneste jeg ikke trengte, men alle monner drar
                Peugeot 406 Coupe V6 D9 - Norges eneste (?)

                Comment


                • #9
                  Har en random Sony Explod HU du kan få for 200kr..
                  98' Audi A4
                  Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by veegard View Post
                    Har en random Sony Explod HU du kan få for 200kr..
                    Kanskje det Har du mer info om den?
                    Peugeot 406 Coupe V6 D9 - Norges eneste (?)

                    Comment

                    Working...
                    X