Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bass knapp?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bass knapp?

    Hei!

    Såg en video på youtube av Steve Meade, "wasn`t that loud till he hit the button" hvilken knapp er det og hvordan lager man en sånn en?

    http://www.youtube.com/watch?v=mhbi6...e=channel_page
    Mvh Werner Harstad

  • #2
    om det ikke er selve sangen som er remixet e,l tenker jeg det er en loudness knapp, eller justering av gain?

    Evt signalbooster da?

    Comment


    • #3
      Originally posted by golfnos View Post
      om det ikke er selve sangen som er remixet e,l tenker jeg det er en loudness knapp, eller justering av gain?

      Evt signalbooster da?
      Hvor får man kjøpt det der da? Takk for hjelpen
      Mvh Werner Harstad

      Comment


      • #4
        Hva skal du med det egentlig?
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #5
          Originally posted by Typhon View Post
          Hva skal du med det egentlig?
          Er bare nysgjerrig på det egentlig, ville bare vite hva det var og hva det er godt for og om det er verdt å bruke penger på
          Mvh Werner Harstad

          Comment


          • #6
            Det er ikke slik at du kan kjøpe en knapp som gjør at anlegget spiller dobbelt så høyt som "vanlig", om det er det du forestiller deg..

            Mannen har har vel mulighet for å trykke på en knapp på spilleren som øker volumet til subbene. Ikke akkurat no hokus pokus.
            Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

            Comment


            • #7
              Var vel bare en vanlig signalbooster han brukte der vil jeg tro.. Noe som følger med de fleste monoblokker av litt kvalitet.

              Og noen synes faktisk det er kult/moro å ha en sånn justering, mens noen synes det er bortkastet..

              Comment


              • #8
                Originally posted by Legatia View Post
                Det er ikke slik at du kan kjøpe en knapp som gjør at anlegget spiller dobbelt så høyt som "vanlig", om det er det du forestiller deg..

                Mannen har har vel mulighet for å trykke på en knapp på spilleren som øker volumet til subbene. Ikke akkurat no hokus pokus.
                Det var ikke det jeg forestilte meg, tror ikke på hokus pokus jeg har signalbooster til forsterkerene mine, men har aldri sett en knapp som gjør sånn og ble litt nysgjerrig.
                Mvh Werner Harstad

                Comment


                • #9
                  potmeter er kanskje koplet bort slik at det er mer "on-off" effekt

                  Comment


                  • #10
                    Hmm, det høres kanskje ut som den mest unyttige knappen jeg har hørt om.

                    Jeg har en sånn knapp jeg kan skru på jeg, så blir det høyt..
                    98' Audi A4
                    Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

                    Comment


                    • #11
                      er jo den knappen man justerer bass boosten han bruker...
                      Eks:


                      justerer bassboosten/gain på ampen litt mye.. så bruker han knappen når sangene begynner med bass
                      // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                      //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                      Mvh
                      Rune Kvaal

                      Comment


                      • #12
                        Kalles vel "bass remote control" eller noe. Følger ofte med litt dyrere forsterkere. Ser ut som en telefonkabel der du stikker den inn i forsterkeren
                        Tidligere importør for Digital Designs,
                        overtatt av www.dynaBel.no.

                        Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                        Comment

                        Working...
                        X