Jeg lurer på: Hvis jeg tar en plexiglass/liknende og soter den men skjærer ut litt av sotingen slik at det blir en logo. Derreter pusser jeg det området som ikke har soting på og setter neon lys under. Vil da logoen min lyse opp uten at det lyser for mye gjennom sotingen ? Eller vil ikke lyset greie å trenge gjennom det pussede området ? Er det noen her som har prøvd noe liknende ? evt tanker om dette ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
plexiglass med neon?
Collapse
X
-
Du kan få laserskåret logoen i akryl (f.eks gravert inn 5mm dypt i en 12mm plate), også setter du led-lys i kantene på plata. Da vil akrylplata lyse litt og logoen lyse masse.
Fordelen er at du kan gjøre lasergravere speilvendt. Slik at plata er slett på den siden som vender ut. Soter du plata med solfilm på baksiden, så vil jeg tro du oppnår den effekten du vil ha. Men bruker du fabrikksotet akryl (gjennomfarget), så tror jeg ikke den gjenngir mye lys. Siden den er mørk.
Kanskje noen har prøvd det??Mvh
Pål Andréas Bryng
Bilstereosenteret.no
Vi forhandler bl.a.:
Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX
Følg oss på Facebook
Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!
Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!
-
Takker for svar jeg har tenkt på laser men ikke vet jeg om noen som gjør det, og det så grusomt dyrt ut gjør dere slikt forresten ? Menn det var ifra laser at jeg fikk ideenStefan A. Martinsen, Fauske/Nordland
Hyundai Coupe 2000 med
Alpine 9887, MTX T5512 + MTX TXC 4.1
Macrom M1A 1000D, MTX TH904
Comment
-
Emblemfabrikken i sandefjord tror jeg gjør det. Det er nok bare å ringe rundt til profileringsfirmaer å sjekke med dem. Mange av dem har laserMvh
Pål Andréas Bryng
Bilstereosenteret.no
Vi forhandler bl.a.:
Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX
Følg oss på Facebook
Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!
Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!
Comment
-
http://www.diskusjon.no/index.php?sh...1&st=0&start=0
Er ikke helt som du har tenkt deg da, men er jo tøft :P
Comment
-
jeg skal få søstern til kjerringa til å gravere på glassene jeg skal ha i bilenAlpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840
Comment
-
Takker medisinmannen for den linken Det var jo som du sier ikke akkurat som jeg hadde tenkt, men det var jo også en veldig god ide Jeg fikk jo også svar på at det faktisk var mulig ! Hva tror dere om å skjære ut logoen, for så å pusse/froste den å lime den oppå den den andre akrylen?Stefan A. Martinsen, Fauske/Nordland
Hyundai Coupe 2000 med
Alpine 9887, MTX T5512 + MTX TXC 4.1
Macrom M1A 1000D, MTX TH904
Comment
Comment