Announcement

Collapse
No announcement yet.

RF T40001bd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Les dette riktig nå da;

De som har peil på bilstereo kaster denne dumme lille bassremoten når de pakker opp forsterkeren. De som ikke har peil monterer den og, dessverre, missbruker den kraftig.

Når en forbruker klarer å sprenge et frontsett eller en koax, så sier det seg selv at det å sprenge en bass er lett. Dessverre er det alt for få som har evne til å høre forvrengning og syns at det låter dritbra og vrir opp ennå litt mer. Gjerne da med en 2000 watt RMS monoblokk med 16mm2 kabel og dårlig jording

Det er vi forbrukere som må ta deler av skylda for at bilstereobransjen er som den er. Vi skal ha mye mer watt og betale mye mindre nå enn det som var vanlig på 90-tallet. Derfor finnes det snart ikke annet enn kinavare som er oppgitt til en dullion watt igjen på markedet.

Heldigvis har flere av de gamle merkene begynt å ta opp igjen trenden fra 90-tallet. Forsterkere oppgitt til borimot ingen watt, stabile nesten ned i kortsluttning og ingen dilldall knapper og blinkende lys.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Jeg kan fortelle om enda en negativ ting med denne bassremoten.
      en kompis av meg hadde denne montert og skulle på fæstrunde med bilen sin, og når de var utenfor festlokale så dro eieren av bilen inn på fest mens en annen kompis skulle sitte i bilen og vise seg fram med og spille litt høyt og da fant han ut att ved og vri på denne bryteren så ble bassen mye bedre og skrudde den på maks og så full som han var så hørte hann ingen forvrenging og det hele endte med att subben ble sprengt;( forsterkeren var forøvrig en rf t20001bd og subben en GZ nuclear så ble en dyr affære med denne bassremoten;P
      Mvh Thor Helge N. Rønning
      Alfa Romeo 156 1.8 TS
      Citroen Xantia Racerbil
      Alpine Ground Zero Focal

Comment

Originally posted by InstallBay View Post
        Les dette riktig nå da;

De som har peil på bilstereo kaster denne dumme lille bassremoten når de pakker opp forsterkeren. De som ikke har peil monterer den og, dessverre, missbruker den kraftig.

Når en forbruker klarer å sprenge et frontsett eller en koax, så sier det seg selv at det å sprenge en bass er lett. Dessverre er det alt for få som har evne til å høre forvrengning og syns at det låter dritbra og vrir opp ennå litt mer. Gjerne da med en 2000 watt RMS monoblokk med 16mm2 kabel og dårlig jording

Det er vi forbrukere som må ta deler av skylda for at bilstereobransjen er som den er. Vi skal ha mye mer watt og betale mye mindre nå enn det som var vanlig på 90-tallet. Derfor finnes det snart ikke annet enn kinavare som er oppgitt til en dullion watt igjen på markedet.

Heldigvis har flere av de gamle merkene begynt å ta opp igjen trenden fra 90-tallet. Forsterkere oppgitt til borimot ingen watt, stabile nesten ned i kortsluttning og ingen dilldall knapper og blinkende lys.
        Er det virkelig noen som bruker bassremote på coax og anndre elementer som IKKE er sub?
        No Windows-crap,just Mac Power

Comment

Originally posted by Bassoflove View Post
          Er det virkelig noen som bruker bassremote på coax og anndre elementer som IKKE er sub?
          Da missforsto du meg litt

Jeg mente at når enkelte klarer å sprenge en høyttaler som sitter foran i bilen, fordi de ikke hører at lyden er forvrengt. Da er det ikke rart om de sprenger noen basselementer også. Fordi bassen sitter ofte bak i bilen og det er vanskeligere å høre forvrengning i bass enn i fulltone.

Capish?
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:

Følg oss på Facebook

Comment

Det er ingenting som forbauser meg lengre ihvertfall når det kommer inn biler som lurer på hvor ting ikke virker som det skal osv. Tror jeg har sett mye av det som kan gjøres feil...

Ett av høydepunktene var en som ikke hadde lang nok jordingskabel som hadde teipet denne fast til en skrutrekker som igjen var teipet til chassis.....
            Mvh
            Lars Engen

Comment

Originally posted by Engen Audio View Post
              Ett av høydepunktene var en som ikke hadde lang nok jordingskabel som hadde teipet denne fast til en skrutrekker som igjen var teipet til chassis.....

hahahaha

Comment

Originally posted by Engen Audio View Post
                Og du kaller deg ekspert på bilstereo, også vet du ikke engang at dette er mer enn godt nok for en 15.000 watt monoblokk.

Du hjalp han sikkert å holde skrutrekkeren mens han teipet

haha
                Mvh
                Pål Andréas Bryng
                Bilstereosenteret.no
                Vi forhandler bl.a.:

Følg oss på Facebook

Comment

Jeg brukte litt tid for å se hva jeg så når han åpnet bagasjen og han lurte på hvorfor forsterkeren hans kuttet under kjøring spesiellt i venstresvinger.....
                  Mvh
                  Lars Engen

Comment

Originally posted by Bassoflove View Post
                    Skal ikke begi meg utpå tynn is om hva som skjer med lyden når en vrir opp/kobler til bassremote,og ja...det er vel mulig det er mine ører det er no galt med når jeg påstår at det spiller høyere/dypere...
                    Men da ken vel jeg stille litt spørsmål tilbake....Hvorfor slenger flesteparten av forsterkermerkene med en bassremote når de kan ødelegger forsterker,sub(og lyden). Har de ikke lært noe,eller er det bare et salgstriks?
                    Eller kansje jeg ikke er på "nivå" med de som virkelig har peil....(ikke vondt/stygt ment for all del)
                    En bassremote ødelegger ingenting, det er den som ikke vet hva den gjør som ødelegget ting. Som oftest går den direkte på gain og om du skrur den på maks går gain også på maks. Og jeg regner med du vet hva som skjer da..

Originally posted by Digital Designs Norge View Post
                    Bass remote brukes til å øke / redusere uteffekt fra forsterker. Poenget er at en som overhodet ikke er lydkyndig kanskje ikke helt skjønner at "nok er nok" for subbene. Og dermed kjører bass remote på full guffe. Det vil jo belaste subbene og forsterkerne opp mot maks og over alt ettersom. Du vil jo da enten få clip eller for mye effekt for subben og kan da ryke spolene. Skal man absolutt ha en bass remote ville jeg heller hatt et aktivt delefilter under eller over spilleren, hvor du kan justere alle mulige frekvenser. Da vil du kunne oppnå en mye bedre og finere lyd, enn bare ved å skru opp bass remote for å flexe bilen rundt i gatene
                    En bassremote øker jo volum over hele frekvensområdet. En bass boost med kabel er jo noe helt annet..
                    Jonas Tautra
                    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Hva hadde det med innlegget mitt å gjøre? Er nokså trøtt nå, kanskje jeg som ikke ser det :P
                      Tidligere importør for Digital Designs,
                      overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Ble vel litt off-topic om bass remotes eller bass boost har noe med kvalitetet til en RF T4000.1 BD.

Selv kan jeg si at T4000.1 hadde en del problemer i første generasjon, men disse feilene ble rettet i ettertid. Det som da skaper mistro blant disse, kan jo være at en god del forhandlere har hatt den første generasjonen liggende på lager i all evighet innen at disse har blitt montert, for da å oppleve "produksjonsfeilen". Dette er selvfølgelig svært beklagelig, men å si at RF er noe dritt er vel litt drøyt.... T3000.1 var en fin forsterker og T.4000.1 har i 2. generasjon også blitt det. Ja, de er dyrere og uansett hvor disse blir lagd i verden er RF fortsatt et brand og kan derfor også ta seg betalt for det.

Synes ærlig talt at det er litt sørgelig at vi (bransjefolk) kommer med litt usakelige argumenter for andre fabrikanters produkter. At RF kanskje ikke er hva det var er en helt ålreit kommentar, men likefrem å minimere produktets egenskaper pga. features som bass remote og deretter kalle det for dritt, er ikke noen i bransjen tjent med.
                        Mvh
                        J. Holm
                        www.b2audio.com
                        http://facebook.com/b2audio

Comment

Ser den, B2 Audio.

Etter erfaringer tåler ikke RF elementer noe særlig. Om det er power eller punch, og er ikk fornøyd lydkvalitetsmessig heller. Har hørt på utrolig mye rockford fosgate utstyr, og kan ikke sammenlignes med f.eks. hertz i samme prisklasse. Og da kan jeg ta f.eks. ML3800 mot T215D4
                          Tidligere importør for Digital Designs,
                          overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Det er ok at du ikke liker lyden, men problemet er at lyd er subjektivt. Noen liker det ene, noen liker det andre.
                            Uansett er det vår jobb (som bransjefolk) å komme med konkrete eksempler på hvorfor vi kanskje ikke liker det ene. Da helst med reelle argumenter!

Et element kan tåle allverdens og likevel gå i stykker hvis kassen eller tuningen er helt feil basert på elements parametre.

Det ble litt off topic, da vi i grunnen snakket om forsterkere...

Sorry
                            Mvh
                            J. Holm
                            www.b2audio.com

Comment

Originally posted by B2 Audio View Post
                              Synes ærlig talt at det er litt sørgelig at vi (bransjefolk) kommer med litt usakelige argumenter for andre fabrikanters produkter. At RF kanskje ikke er hva det var er en helt ålreit kommentar, men likefrem å minimere produktets egenskaper pga. features som bass remote og deretter kalle det for dritt, er ikke noen i bransjen tjent med.
                              Hvem har sagt at forsterkeren er dritt pga bass remoten?
                              Forsterkeren har et dårlig rykte og da er det vel ikke rart at folk ber trådstarter styre unna?
                              Og overpriset er den også etter oppfatningen til de aller fleste.
                              Jonas Tautra
                              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Originally posted by Hifonic View Post
                                Hvem har sagt at forsterkeren er dritt pga bass remoten?
                                Forsterkeren har et dårlig rykte og da er det vel ikke rart at folk ber trådstarter styre unna?
                                Og overpriset er den også etter oppfatningen til de aller fleste.
                                Kjære Hifonic

Tror du misforsto hva jeg mente. Det er ikke pga. bassremoten at forsterkeren er noe dritt...
                                I et tidligere innlegg skrevet av en fra bransjen sto det at RF var noe dritt.
                                Hva menigmann skriver skal vi ikke avgjøre, men etter min etikk bør bransjefolk ikke bare si at noe er dritt uten å underbygge hvorfor (helst gjerne konkret)!

Dessuten ber ikke trådstarter folk om å styre unna, men han vil høre om ryktene stemmer. Da han har hørt både bra og dårlige saker om denne forsterkeren.

Jeg mener da at det er viktig for de som er i bransjen å komme med saklige argumenter og eventuelle forklaringer på hvorfor første generasjonen av forsterkere var notoriske!

Uansett, trådstarter har nå fått informasjon og valget er nå hans.
                                Mvh
                                J. Holm
                                www.b2audio.com

Comment

Working...
                                X