Announcement

Collapse
No announcement yet.

RF T40001bd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RF T40001bd

    Er det noen som har erfaringer med denne forsterkeren? Har hørt så mye forskjellige meninger om denne forsterkeren, noen sier den går i stykker hele tiden, andre sier det er den beste forsterkeren som er på markedet i den klassen. Håper noen som har hatt erfaring med denne forsterkeren kan si meningen om denne forsterkeren for å klare opp i dette.
    Mvh Werner Harstad

  • #2
    HOLD DEG UNNA!!

    Vi brukte flere av disse før, både til dB-biler og vanlig bruk, aldri sendt så mye amper til rep noen gang...

    Og hvorfor kjøpe en ? de koster jo langt mer enn andre forsterkere som yter bortimot det samme.

    Comment


    • #3
      Støtter Nils Petter fullt ut her. De er overpriset og oppskrytt.

      Du vel nesten få 3 stk dynaBel BF8501 som yter 1x5000w rms i 1 ohm for samme prisen...
      Mvh
      Lars Engen

      Comment


      • #4
        Originally posted by dBcompaniet View Post
        HOLD DEG UNNA!!

        Vi brukte flere av disse før, både til dB-biler og vanlig bruk, aldri sendt så mye amper til rep noen gang...

        Og hvorfor kjøpe en ? de koster jo langt mer enn andre forsterkere som yter bortimot det samme.
        har hørt så mye forskjellig om dette her og måtte bare få dette bekreftet, tusen takk for hjelpa
        Mvh Werner Harstad

        Comment


        • #5
          Hei...
          Jeg slenger meg litt med på denne tråden... Har montert lillebror til T40001bd(T10001bd) i min søsters Volvo og det spiller helt greit. Drar 1 ohm´s last(2 tolvtommere med dbl. 4 ohm spole)
          Dynabel likte jeg ikke(6 kanaler´n). Var rar den bass-remoten... Når en sto på kl 7(av) så var den av og vridde en den til kl 10 var den nesten på max....merkelig.... og det er vel ikke bare Dynabel som har rar bass-remote. Ground Zero har også noe merkelige greier. Før den var koblet til spilte det helt greit. ble koblet til og her måtte en nesten vri den på max før det ble bra... Her synes jeg Rockford har gjordt en bra jobb...
          Jeg har ikke hatt no problemer med de produktene jeg har hatt fra Rockford(forsterkere vel å merke),men jeg hører jo fra andre her på Forumet at de har hatt mye problemer med de. Når så mange sier de har og har hatt problemer med de ligger det vel noe i det....
          No Windows-crap,just Mac Power

          Comment


          • #6
            Her har jeg lyst til å skrive noe men skal holde meg selv litt i nakken.

            Jeg påstår at bassremote er totalt svada for de aller fleste, hovedsaklig fordi brukerene vet ikke hva den gjør og hva som skjer når man vrir på den.
            Mvh
            Lars Engen

            Comment


            • #7
              Nei kom igjen nå... slipp deg løs... :P
              Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
              Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
              Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
              -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

              Comment


              • #8
                Ja, slipp deg løs

                bass remote er bare noe tull og fanteri. Og Rockford Fosgate er og har alltid vært noe dritt mener nå jeg da
                Tidligere importør for Digital Designs,
                overtatt av www.dynaBel.no.

                Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Digital Designs Norge View Post
                  Ja, slipp deg løs

                  bass remote er bare noe tull og fanteri. Og Rockford Fosgate er og har alltid vært noe dritt mener nå jeg da
                  javel ? Den må du utdype litt tror jeg.

                  Personlig så mener jeg at Rockford på siste halvdel på 90 tallet hadde noen meget bra forsterkere, og det ligger noen i samlingen min og samler støv til en dag jeg virkelig kjeder meg :-)

                  Power 50.1,360.4,800.2,800.4 og 500.2 fra 97-98 er etter min mening samle objekter som ikke ville ha gjort seg bort i dag mot mye av det som selges rundt omkring. Power 50.1 er noe av det kuleste fra den tiden sammen med Orion Concept forsterkerene...
                  Last edited by Engen Audio; 17-03-2009, 01:32.
                  Mvh
                  Lars Engen

                  Comment


                  • #10
                    Ja okei går med på den. Men er nokså mange år siden dem var gode. Husker RF begynte å bli dårlige i tiden min far drev bilradiospesialisten kristiansand. Og det var vel rundt år 2000. Som er 9 år siden
                    Tidligere importør for Digital Designs,
                    overtatt av www.dynaBel.no.

                    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                    Comment


                    • #11
                      En kompis av meg hadde 2 slike. Tok ikke lange tiden før begge var inn til reperasjon.Om jeg ikke husker feil tror jeg den ene var inne 2 ganger samt at de de tar meget mye plass i forhold til f.eks Dynabel Bf 8501. Er vel nesten så det er bedre å kaste pengene ut av vinduet,enn å kjøpe en slik Rockford sak.Kan jo også være at man er så heldig å få kjøpt en uten trøbbel,men finnes uansett mye annet morsomt med samme effekt eller mer for en bedre pris

                      Comment


                      • #12
                        Dette blir jo også mye smak og behag... Mulig jeg ikke vet å skjer når en vrir på bass-remote,men jeg er en forbruker og da er d kansje litt uinteressant for meg å vite hva som skjer når jeg vrir knotten mot høyre... Bortsett fra at bassen forandrer seg,og spiller høyere&dypere..(etter mine ører dah...)

                        Det var kansje jeg som sporet litt av fra det som egentlig var spørsmålet her... Om T4000bd er gode forsterkere...
                        Og det tror jeg vedkommede skjønner nå...(selv om jeg GLATT hadde betalt d de koster for å eie&bruke en slik....)
                        No Windows-crap,just Mac Power

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Bassoflove View Post
                          Dette blir jo også mye smak og behag... Mulig jeg ikke vet å skjer når en vrir på bass-remote,men jeg er en forbruker og da er d kansje litt uinteressant for meg å vite hva som skjer når jeg vrir knotten mot høyre... Bortsett fra at bassen forandrer seg,og spiller høyere&dypere..(etter mine ører dah...)
                          Uinteressant? Så du bryr deg ikke om du ødelegger forsterkeren eller subbene dine så lenge du ikke vet hva du druver med? Og om det spiller dypere har du noe galt med ørene dine..
                          Jonas Tautra
                          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Hifonic View Post
                            Uinteressant? Så du bryr deg ikke om du ødelegger forsterkeren eller subbene dine så lenge du ikke vet hva du druver med? Og om det spiller dypere har du noe galt med ørene dine..
                            Skal ikke begi meg utpå tynn is om hva som skjer med lyden når en vrir opp/kobler til bassremote,og ja...det er vel mulig det er mine ører det er no galt med når jeg påstår at det spiller høyere/dypere...
                            Men da ken vel jeg stille litt spørsmål tilbake....Hvorfor slenger flesteparten av forsterkermerkene med en bassremote når de kan ødelegger forsterker,sub(og lyden). Har de ikke lært noe,eller er det bare et salgstriks?
                            Eller kansje jeg ikke er på "nivå" med de som virkelig har peil....(ikke vondt/stygt ment for all del)
                            No Windows-crap,just Mac Power

                            Comment


                            • #15
                              Bass remote brukes til å øke / redusere uteffekt fra forsterker. Poenget er at en som overhodet ikke er lydkyndig kanskje ikke helt skjønner at "nok er nok" for subbene. Og dermed kjører bass remote på full guffe. Det vil jo belaste subbene og forsterkerne opp mot maks og over alt ettersom. Du vil jo da enten få clip eller for mye effekt for subben og kan da ryke spolene. Skal man absolutt ha en bass remote ville jeg heller hatt et aktivt delefilter under eller over spilleren, hvor du kan justere alle mulige frekvenser. Da vil du kunne oppnå en mye bedre og finere lyd, enn bare ved å skru opp bass remote for å flexe bilen rundt i gatene
                              Tidligere importør for Digital Designs,
                              overtatt av www.dynaBel.no.

                              Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                              Comment

                              Working...
                              X