Announcement

Collapse
No announcement yet.

RF T40001bd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by B2 Audio View Post
    Kjære Hifonic

    Tror du misforsto hva jeg mente. Det er ikke pga. bassremoten at forsterkeren er noe dritt...
    I et tidligere innlegg skrevet av en fra bransjen sto det at RF var noe dritt.
    Hva menigmann skriver skal vi ikke avgjøre, men etter min etikk bør bransjefolk ikke bare si at noe er dritt uten å underbygge hvorfor (helst gjerne konkret)!

    Dessuten ber ikke trådstarter folk om å styre unna, men han vil høre om ryktene stemmer. Da han har hørt både bra og dårlige saker om denne forsterkeren.

    Jeg mener da at det er viktig for de som er i bransjen å komme med saklige argumenter og eventuelle forklaringer på hvorfor første generasjonen av forsterkere var notoriske!

    Uansett, trådstarter har nå fått informasjon og valget er nå hans.
    Meget bra innlegg....
    Det blir jo også litt om at jeg ikke liker Audioson.... Hvorfor? Jeg har ikke noen konkret begrunnelse,og jeg har vel heller ikke lyttet til værkren forsterkere eller anndre produkter fra d merket... Men det eneste jeg har å referere til er fra bladet "Bilstereo Spesial" den gang de testet Audioson,og jeg husker godt den kuben som viste effekt/stabilitet(den perfekte forsterker hadde en mest mulig firkantig konstruksjon) og strømkapasiteten. Derfra fikk jeg den oppfattelsen av at dette merket ville eg styre LAAAANGT unna...(Phoenix Gold var vel heller ikke no bedere,når de fikk testet de forsterkerne etter mye om og men...).
    Men for all del,det er jo mange som har det merket og er FORNØYDE.... De har jo ingen problemer m å anbefale det de er fornøyde med... Men jeg kan ikke gå rundt å si til folk at Audioson(eller Phoenix Gold) er no dritt når jeg ikke har erfaring. Det er jo en anna sak at jeg er skeptisk/misliker de...
    No Windows-crap,just Mac Power

    Comment


    • #32
      Min T40001BD tok kvelden i går faktisk. Bilen har stått stille en stund og fikk så lyst til å spille litt, men neida.
      Viste seg at det hadde kommet inn litt vann og fukt i bagasjerommet, og med en gang jeg slo på spillern kom det et forferdelig smell av forsterkeren så begynte den å ryke. Har også en JBL PX 4-kanaler baki som det rant vann av men den overlevde.

      Har vært utrolig fornøyd med min T40001BD frem til nå, nok av krefter syntes nå jeg.
      Men utrolig kjipt at det skulle så lite til før den tok kvelden
      Cerwin-Vega! Stroker PRO 15
      Hifonics XX-Colossus II
      Kinetik HC2400
      Club 140dB +

      Comment


      • #33
        Originally posted by Digital Designs Norge View Post
        Bass remote brukes til å øke / redusere uteffekt fra forsterker. Poenget er at en som overhodet ikke er lydkyndig kanskje ikke helt skjønner at "nok er nok" for subbene. Og dermed kjører bass remote på full guffe. Det vil jo belaste subbene og forsterkerne opp mot maks og over alt ettersom. Du vil jo da enten få clip eller for mye effekt for subben og kan da ryke spolene. Skal man absolutt ha en bass remote ville jeg heller hatt et aktivt delefilter under eller over spilleren, hvor du kan justere alle mulige frekvenser. Da vil du kunne oppnå en mye bedre og finere lyd, enn bare ved å skru opp bass remote for å flexe bilen rundt i gatene
        Kan godt hende noen andre her har sakt dette før meg, men da jeg kom halveis giddet jeg ikke lese mer

        Rockford på 2002-2003 forsterkerne hadde en "Bass Boost" evt noe annet de satt på forsterkerne sine. Jeg tror den virket som en EQ på 50hz, eller noe der omkring. Tror du kunne få 12db(ikke lyd db, men sånne db på hz. Aner ikke hva det er, men det stod så...) ekstra på 50hz.

        Var mange pøbler på den tiden som trodde du fikk mye bedre lyd bare med å bruke denne. Sant nok, hadde du rockford subber fra den tiden, så spilte de forsåvidt bare høyt rundt 50hz (Egen subjektiv mening. HE og HE2 subber.) Husker det va nytteløst å diskutere med folk da, for alt de gjorde var stortsett bare å ødelegge subbene sine.

        *Fikk HE2 sin til å låse seg da han var sur, og vridde den opp*

        Om rockford ikke har forbedret seg mye siden jeg hadde det, så ville jeg sakt prøv noe annet.
        [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
        Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

        Comment


        • #34
          Bare å sjekke forums/youtube..
          RF har fram til nokså nylig kjørt med en +3db ish bass-boost for å få forsterkerene til å låte bedre i butikken osv.
          Mvh
          Rolf Try Nygård

          Comment

          Working...
          X