Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvem fiorhandler soundstream i norge?+div andre spm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvem fiorhandler soundstream i norge?+div andre spm

    Er det noen andre en megabillig i norge som forhandler soundstream?

    Er soundstream et bra merke forskjell til hertz?
    Eller blir det mest en smak sak?

    har lyst og bygge reint soundstream eller hertz.
    Grunnen til dette er for at jeg falt for designet.

    Men så lurer jeg da på, om det er noen som har erfaringer.


    (beklager at dette kanskje ble litt rotete)


    takker for svar

  • #2
    Du har jo Engen Audio da som forhandler Soundstream
    sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
    IceAudio - Bilringen AS - inakustik

    Comment


    • #3
      Hva er du på jakt etter av lyd i bilen din ? Soundstream og Hertz har relativt forskjellig klang og karakter. Forhandler begge merkene.
      Mvh
      Lars Engen

      Comment


      • #4
        Liker med mörke toner men at det klarer og spille höyt også, veldig vanskelig og forklare akkurat hvordan jeg vil ha den for få ikke plante opptak fra hodet mitt her, men liker vertfall dyp bass. Föler at det her ble en liten forklaring på harry råner anlegg.. men håper det gjorde deg litt klokere

        Comment


        • #5
          bruker 2 Hertz Hx250 subber i portet kasse laget av Dag Johansen her på forumet, og med bare 330w tilført får jeg mye og dyp bass

          Comment


          • #6
            Hmm..

            Hvilken bil skal dette inn i ?

            Hvilket budsjett har du sett for deg ?

            Har noe gøy på lager som kan brukes men kommer helt ann på budsjettet ditt og bilen din.
            Mvh
            Lars Engen

            Comment


            • #7
              budsjett er ikke helt satt opp enda, siden har ikke kommet så langt i tanke gangen enda, men blir mest sans en ting nå og da. Sider vinteren var ikke så fan av bilen min så ödela ganske mye av den. men har en ide om ca 10-15 i förste omgang.. men önsker ikke at dere skal stresse med og finne fram priser for jeg kan ikke love at jeg kommer til kjöpe for og kanskje en måned eller mer.. Mest at jeg er i planleggings fasen om hvor mye jeg må spare, se hva slags ustyr jeg må kjöpe inn osv..


              Men er kjempe fornöyd om og få svar da=D

              Comment


              • #8
                Tja, om du er i planleggings fasen er det beste å egentlig bare holde deg til dette forumet å se hva andre foreslår, og hva de som bygger her bruker. Les hvordan de forklarer hvordan lyden her etc.

                Jeg gjorde akkurat det samme, bor litt utenfor allfar vei og hadde kommet fram til at jeg ville ha enten Morel, Hertz eller Focal. Fikk noen til å prøve å forklare klangen på disse merkene, og kom fram til at Morel tiltalte meg mest.

                Så fikk jeg noe penger i hånden å var klar til å kjøpe Pioneer PRS (eller noe lignende, da prisen tiltalte meg eller noen annen grunn jeg ikke husker), men så kom mr. Engen her og ga meg et strålende tilbud på Hertz

                Engen ER EVIL!

                Jeg tror jeg hadde ett poeng her, men jeg tror jeg har glemt det

                Ah, ta å les litt rundt her. Det du kommer fram til da, er en slags mal for hva du er på jakt etter. Så finner du plasser hvor du får hørt på det du er på jakt etter. Hør på forskjellige merker, og velg det som passer deg best.

                Også, ikke gå i fella å kjøp alt på en gang, det er bedre å kjøpe ting litt etter litt. På den måten er det lettere og få gode komponenter all around, istede for å måtte kompromisse på alle komponentene.
                [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Sir10n View Post
                  budsjett er ikke helt satt opp enda, siden har ikke kommet så langt i tanke gangen enda, men blir mest sans en ting nå og da. Sider vinteren var ikke så fan av bilen min så ödela ganske mye av den. men har en ide om ca 10-15 i förste omgang.. men önsker ikke at dere skal stresse med og finne fram priser for jeg kan ikke love at jeg kommer til kjöpe for og kanskje en måned eller mer.. Mest at jeg er i planleggings fasen om hvor mye jeg må spare, se hva slags ustyr jeg må kjöpe inn osv..


                  Men er kjempe fornöyd om og få svar da=D
                  Jeg ville ha sett på Soundstream Tarantula TRC6 frontsett og en Soundstream Tarantula T5 15" sub drevet av enten Soundstream eller Hertz forsterkere. Personlig så liker jeg bedre Hertz forsterkerene lydmessig og byggekvalitetsmessig men Tarantula serien av elementer til Soundstream er meget meget bra og vil kunne gi den den lyden og trykket som du ønsker i bilen din.
                  Mvh
                  Lars Engen

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Defus View Post
                    Tja, om du er i planleggings fasen er det beste å egentlig bare holde deg til dette forumet å se hva andre foreslår, og hva de som bygger her bruker. Les hvordan de forklarer hvordan lyden her etc.

                    Jeg gjorde akkurat det samme, bor litt utenfor allfar vei og hadde kommet fram til at jeg ville ha enten Morel, Hertz eller Focal. Fikk noen til å prøve å forklare klangen på disse merkene, og kom fram til at Morel tiltalte meg mest.

                    Så fikk jeg noe penger i hånden å var klar til å kjøpe Pioneer PRS (eller noe lignende, da prisen tiltalte meg eller noen annen grunn jeg ikke husker), men så kom mr. Engen her og ga meg et strålende tilbud på Hertz

                    Engen ER EVIL!

                    Jeg tror jeg hadde ett poeng her, men jeg tror jeg har glemt det

                    Ah, ta å les litt rundt her. Det du kommer fram til da, er en slags mal for hva du er på jakt etter. Så finner du plasser hvor du får hørt på det du er på jakt etter. Hør på forskjellige merker, og velg det som passer deg best.

                    Også, ikke gå i fella å kjøp alt på en gang, det er bedre å kjøpe ting litt etter litt. På den måten er det lettere og få gode komponenter all around, istede for å måtte kompromisse på alle komponentene.

                    Hei, har sittet rundt og lett litt på forumet, prövd og höre om hva som er bra hva folk liker hvorfor osv, og det sant det hjelper, men etter svaret fra engen begynte og tenke hvorfor ikke sammenkjöre begge merkene..


                    Originally posted by Engen Audio View Post
                    Jeg ville ha sett på Soundstream Tarantula TRC6 frontsett og en Soundstream Tarantula T5 15" sub drevet av enten Soundstream eller Hertz forsterkere. Personlig så liker jeg bedre Hertz forsterkerene lydmessig og byggekvalitetsmessig men Tarantula serien av elementer til Soundstream er meget meget bra og vil kunne gi den den lyden og trykket som du ønsker i bilen din.
                    Takker utrolig mye for hjelpen, og du får garantert höre fra meg. Men ting til, ville ha det var galskap og kjöre litt mille og litt tarantula???? tenker på forskjell på lyden,

                    eller for og få det mer klart, liker bedre designet på mille elementene enn soundstream, og liker bedre soundstream forsterkerenes design, men vil det fungere fint sammen eller blir det bare rot..

                    Takker masse for svar=)

                    Comment


                    • #11
                      eller for og få det mer klart, liker bedre designet på mille elementene enn soundstream, og liker bedre soundstream forsterkerenes design, men vil det fungere fint sammen eller blir det bare rot..

                      Takker masse for svar=)[/QUOTE]

                      Digger selv både design og lyden i mlk165 settet "mille light" og de nye hx subbene!

                      Tror soundstream forsterkere på millw høyttalere kan bli litt feil,men kan være jeg som har vært uheldig med pca forsterkerene jeg har hatt?

                      Om du ser i signaturen min har jeg et oppsett jeg personlig syntes var perfekt for min smak. pen og ren lyd,men ingen problemer med å dra på om jeg vil det, og foreløpig er kun 1 subb oppkoplet
                      Anbefaler deg å få et tilbud av Mr. Engen

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Sir10n View Post
                        eller for og få det mer klart, liker bedre designet på mille elementene enn soundstream, og liker bedre soundstream forsterkerenes design, men vil det fungere fint sammen eller blir det bare rot..
                        I utgangs punktet er det ikke noe i veien med å ha ett merke forsterkere å ett annet merke høytalere etc. Jeg har 3 forskjellige merker i min bil, og for meg fungerer det kjempe fint. Kan selvfølgelig hende at om jeg hadde hatt alt fra Hertz, at jeg ville ha fått bedre lyd. Men siden det er ingen Hertz selgere i nærheten, kan jeg kanskje aldri få vite dette.

                        Jeg kjøper/lever etter det her:

                        Alle er gode på noe, men ingen er gode på alt. (For at tråden ikke skal bli skitkastings tråd, det finnes garantert untak!)
                        [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                        Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                        Comment

                        Working...
                        X