Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dynabel VS Alpine?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dynabel VS Alpine?

Hei!

Vurderer og bytte ut subbene mine nå!

Har nå 2stk Alpine Type R subber 12".
    Spilte 141.1DB på DB Drag med disse.
    Med en Soundmagus 3000w forsterker.

Tror dere 2stk Dynabel 9812 spiller høyere?
    Den nye forsterkeren blir BF7501.

Ville nok heller gått for DY9815. Hadde just to slike, og dem trøkket sinnsykt bra i forhold til pris. Kjørte dem på 2200 watt RMS. Testet dem ikke på termlab, men ødela nesten bilen med dem
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Så den topicen du hadde posta ja. men står desverre litt lite om plassen da 15" trenger litt plass med tanke på kasse blandt annet. og jeg har Honda Accord dette skal inn i!

Og, 15" spiller vell litt dypere?

Comment

15" spiller dypere ja, og gir et mye større lydtrykk i dette tilfellet, da det er omtrent samme subben, bare størrelsen er forskjellig. 15" flytter mer luft, men dypere lyd trenger også lengre distanse til lydbølgene for å høres skikkelig, så de bør jo ikke settes slik at de spiller mot seteryggen.

Men for all del. DY9812 spiller sinnsykt bra de også. Hørte på ei kjerre med kun 1stk av det elementet og jeg ble veldig imponert. For elementene er jo ikke dyre!

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

ingen vits å bytte subber.
          bytt evt kasse og forsterker.

forsterkeren du har der yter 1260w rms så du har litt å gå på der enda.

Comment

Originally posted by dBcompaniet View Post
            ingen vits å bytte subber.
            bytt evt kasse og forsterker.

forsterkeren du har der yter 1260w rms så du har litt å gå på der enda.
            Ikke..?
            Har tenkt på det og skjønner du, med tanke på kassen.. for den er ikke helt optimal ville jeg tro!
            Kan ta ett bilde av kassen når jeg får telefonen fra REP!

Vet godt at denne forsterkeren ikke er beste slaget heller.
            Men billig og bra, det er den definitivt.
            Blir vurdert litt nermere dette.

Tips til forsterker foresten?

Men, bandpass kasse funker kanskje greit?
            Subbene er koblet i 2ohm nå. var det på DB draget også.

Comment

Båndpasskasse vil gi deg høyere men mer brumlete bass. Da ville jeg heller gått for vanlig portet hvis jeg var deg

Comment

Ingen grunn til at en bandpasskasse skal brumle mer enn andre kasser, kommer helt an på den som konstruerer kassen.

Hvor stor kasse har du nå? antall liter, med eller uten port? hvor stor port i såfall?

Og hva slags bass er du ute etter? (det jeg har fått førsteinntrykk av er at du vil ha TRØKK)

Comment

Den kassen jeg har nå er jeg ikke helt sikker på. sikkert CA 80liter. med 2stk 4" porter..

Subene peker oppover mens portene mot bagasjelokket..
                  ute etter trøkk ja!

Comment

Originally posted by dBcompaniet View Post
                    Ingen grunn til at en bandpasskasse skal brumle mer enn andre kasser, kommer helt an på den som konstruerer kassen.

Hvor stor kasse har du nå? antall liter, med eller uten port? hvor stor port i såfall?

Og hva slags bass er du ute etter? (det jeg har fått førsteinntrykk av er at du vil ha TRØKK)
                    Hvorfor bruker man ikke båndpass i SQ hvis den er like god som portet?

Jeg forteller bare ut ifra egne erfaringer og en mange titalls tråder jeg har lest om dette i.

Beklager hvis jeg tar feil

Comment

Originally posted by Digital Designs Norge View Post
                      Hvorfor bruker man ikke båndpass i SQ hvis den er like god som portet?

Jeg forteller bare ut ifra egne erfaringer og en mange titalls tråder jeg har lest om dette i.

Beklager hvis jeg tar feil
                      Vel, du tar feil
                      Båndpass er minst like utbredt som bassrefleks i "SQ" biler. Da spesielt i sedaner.
                      Er ingen grunn til at en båndpasskonstruksjon skal låte mer brumlete enn bassrefleks eller lukket kasse.

Vil samtidig si at myten om at lukka kasse låter bedre enn bassrefleks også er.. nettopp, en myte
                      Og den må jo stamme fra folk som bygger sine bassreflekskasser helt feil..
                      Jonas Tautra
                      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Ser den

Får si meg enig da

Comment

Bassrefleks kan låte helt topp det. Men det krever mye mer av den som bygger kassa. Og det er sjeldent optimalt å følge produsentens beskrivelse når man skal bygge en SQ kasse. For de forslagene produsenten har er ofte en kasse som fundere ok over et stort register av musikktyper og biltyper. Altså ingen optimal kasse for en spsifikk bil.

Båndpass er helt sjef i sedanbiler. Og ofte brukt om det ikke er skiluke som en trykkammerkasse kan spille gjennom.

Dessverre er det alt for mange som bygger portet kasse i sedan og kjører portene opp i hattehylla og lar elementene spille bakover. Det blir aldri bra
                          Mvh
                          Pål Andréas Bryng
                          Bilstereosenteret.no
                          Vi forhandler bl.a.:
                          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Alle kasser kan vel brukes, men grunnen til at lukket kasse er mest brukt er vel at det er den kassa som er lettest å bruke i alle biler, enten det er stv, kombi o.s.v... Skal man ha bassrefleks el bandpass burde man få f.eks Dag til å regne ut kasse da det anbefalte ofte ikke er det opptimale...Samtidig som det krever litt mer nøyaktighet hva liter angår kontra lukket.
                            Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                            Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

Comment

Prøvde ny kasse i dag. orginal kassen til 2stk RF P2.. Dette var bandpass kasse.
                              Det spilte litt bedre. har ikke termlab så jeg får målt desverre men bedre ble det.
                              Da mener jeg bedre trykk og finere lyd.

Men hvilken forsterker tror dere ville vært fin til elementene mine.? Den dynabel jeg linka til i første post, hadde den vært noe? Kan ikke være dyrere en 4-5000kr..

Comment

Working...
                              X