Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer AVH-P4100DVD og Focal 130A1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pioneer AVH-P4100DVD og Focal 130A1

    Hei!

    Jeg driver å skal handle meg noe lyd. Har fått litt sansen for den nye Pioneer AVH-P4100DVD som bilradiospesialisten.no har fått inn. Tenker på å kjøpe meg Focal 130A1 komponentsett. Spørsmålet mitt er da om jeg må ha en ekstra til forsterker til frontsettet eller om jeg bare kan koble de på spilleren?

    Link til Pioneer AVH-P4100DVD:
    http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736

    Takker for svar!
    Mitt gamle førstebil prosjekt - http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=10520

  • #2
    130A1 og den størrelsen høyttalere er vel beregnet til å drives av spilleren. Er ingen ekspert, men vil tro det skal mye til hvis ikke Pioneeren takler dette.. originalt i bilen min var en Pioneer som drev 165mm-høyttalere rimelig greit.

    Innbiller meg kanskje du kommer til å savne litt av lydspekteret med dette oppsettet, men det er ikke verre enn å kjøpe seg en sub senere en gang.

    Comment


    • #3
      om budsjettet ditt tillater det vil du få merkbar bedre lyd med en ekstern forsterker! forsterkerdelen i spillere er så små at de yter rundt 15-20w rms, og skaper ekstra mye varme i dvd spillere som ikke er gunstig..
      Om du f.eks bruker original kabling i bilen er det gjerne bare 1,5kvadrat strøm tilførsel til spiller, noe som medfører spenningsfall ved bruk av dvd og høy lyd uten ekstern forsterker

      Comment


      • #4
        Oppgradering av kabler må såklart til Skal også ha inn et eller to subwoofer elementer, men har ikke helt bestemt meg for hva enda. Så fokuserer på hovedenhet og frontsett til og begynne med, fram til jeg får bestemt meg for sub og forsterker
        Mitt gamle førstebil prosjekt - http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=10520

        Comment


        • #5
          Selv har jeg en skikkelig god spiller til prisen, Alpine CDA-9886r. Koster vel rundt 4000kr i butikker nå. Og den yter 18 wrms pr kanal, noe som er helt udugelig om man skal høre lyd og ikke bare bass fra subbene.

          Kjøp deg en ekstern forsterker til kupehøyttalerne. Du trenger ikke mer enn 4x50 wrms for å få en mye bedre lyd enn det spilleren gir. Og ja, stemmer at det kan dukke opp svært mye spenningsfall til spiller om man bruker originale kabler.

          For noen år siden brukte jeg spiller som forsterker frem til den nye kom. Og den var spenningsfallet så ekstremt på at når jeg fyrte volumet opp skikkelig slukket hele spilleren. Er vel flere som har opplevd det

          En 4x50 wrms forsterker får du billig.

          Du kan kjøpe en DDA4 forsterker av oss. God lyd og mye effekt. 4x100 Watt RMS @ 2 Ohm. Veil pris 2990,-
          Du kan få en slik for 2490,- om du ønsker
          Tidligere importør for Digital Designs,
          overtatt av www.dynaBel.no.

          Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

          Comment

          Working...
          X