Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny dynamo. Hvilke passer?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ny dynamo. Hvilke passer?

Hei!

Skal oppgradere dynamo, da den originale lader kun 65 amper hvis jeg husker riktig. Finner en 90 ampers på mekonomen til vår bil, men koster jo det hvite ut av øyet.

Snakket med et par mekanikere og dem sa at mange dynamoer fra forskjellige biler passer om hverandre.
    Og dynamoene til f.eks nye volvoer lader jo 120 amper o.l.

Noen som vet hvilke dynamoer som passer vår 1992 Opel Omega 2.0i C20NE?
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

hva med å kjøpe en fra en diesel bil? de lader vel som regel 20-30 amper mer...
    Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
    Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

Comment

dynamo er dyrt

disse har så det holder:
      http://www.excessiveamperage.com/
      mvh Sindre Carlsen

Comment

er det noen plasser man får tak i større til vw da?
        vw har jo det spesielle hjulet med enveislager..
        jeg har en 2.0tdi 06 mod som trenger mer strøm.. har 140 org så må nok opp i 220-250 eller noe sånt?
        eller om det kanskje er enklere med 2 batteri?
        *VW Passat 2,0 TDI*
        VW Golf II 1,8 - solgt
        Nissan Cherry GTT - kjilt
        VW Golf III VR6 - solgt

Comment

Smal eller bred reim? Bredreim så passer dynamo fra calibra turbo over. Den er på 120A. Er det smal reim, anbefaler jeg deg og bygge om til bredreim, hvis ikke kan det bli litt hardt med den tynne reima på en stor dynamo.
          Do-It-Yourself - DIY stash

Comment

Originally posted by Auto-Bilstereo View Post
            Smal eller bred reim? Bredreim så passer dynamo fra calibra turbo over. Den er på 120A. Er det smal reim, anbefaler jeg deg og bygge om til bredreim, hvis ikke kan det bli litt hardt med den tynne reima på en stor dynamo.
            er vel smal reim så må ha med alle reimhjul pluss brakett til dynamo da...

Comment

Noen som vet hvilke dynamoer som passer vår opel da?

Fant ut lite ved å besøke excessiveamperage.com

Har installert java og alt, men får ikke vist javaobjektene dems

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Stinger sine er jo universale.Så om du kan modifisere litt, er disse meget gode.Men de koster endel penger,om du kjøper de i Norge.

Comment

Fant ingen dynamoer på stingerelectronics.com hvertfall. Mulig jeg som ikke har hjernekapasitet til å lete effektivt på morgenen :P

Ser at biltema har universal dynamo på 120 amp. Regner med at denne er vel så god som en annen dynamo på 120 amp? Altså at den lader like bra?

Mulig den gir fra seg mer støy osv?

Comment

Har ikke sjekket den siden.Mulig de ikke ligger der..De på biltema er vel sikkert nesten like gode som alt annet av orginale dynamoer.Det eneste jeg kan tenke meg er at f.eks en dynamo fra stinger er laget for å tåle røffere bruk og vil nok ha lengre levetid ved hard belastning.Har selv en stinger dynamo i min bil.Er kjempefornøyd med den.Eneste ulempen er at den tar mer power fra motor og at den tar litt mere plass enn orginal dynamo.så er ikke sikkert den kan tilpasses i et trangt motorrom på f.eks en ganske ny bil.

Comment

Okei. Får prøve meg på en biltema dynamo på 120 amp når batteriet kommer da

Comment

biltema sin må nok lages braketter til for å passe til din bil.

hvis du kontakter han her: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/280am...Q5fAccessories

han lagde til min carisma basert på opplysninger på lokket til orginaldynamoen.
                        carisma finnes nemlig ikke i statene så den viste han lite om.

grei service grad og rask levering.

kosta rundt 3000 kr ferdig tollet og momset for den minste versonen på 180 A

Comment

glemte det viktigeste: det var bolt on

ikkeno som måtte tilpasses.

Comment

Working...
                          X