Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dempematriell

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dempematriell

Hei!

Driver å planlegger litt, skal muligens kjøpe en Volvo 960 Stv, like stor innvendig som 740 stv og 940 stv.
    Denne skal da demonteres helt innvendig for demping, alt utenom dash.

Skal dempe:

Gulv
    Dører fremme og bak
    Tak
    Bagasjerom
    Bakluke

Hadde igrunn tenk å bruke mye penger på dette, da det mest sannsyneligvis kommer til å være en bil eg kommer til å beholde lenge. Vil da dempe mye, kanskje litt mer enn nødvendig?

Hvordan ville dere gjort det, og hvor mye trenger eg?
    Tenkte på matriell som Bimast Bomb, Vibroplast M1, Splen og Bitoplast, som Installbay har.

Mvh
    Johnny
    Mvh
    Johnny Myhre

installbay har en genial side som viser det du lurer på. med tegning og forklaring på hva som er anbefalt bruk og hvor

http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=253

Comment

Originally posted by kimmen View Post
      installbay har en genial side som viser det du lurer på. med tegning og forklaring på hva som er anbefalt bruk og hvor

http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=253
      Jepp, har sett denne før Men det står ikkje noko av de eg lurte på der, altså, hvor mye eg trenger
      Mvh
      Johnny Myhre

Comment

for å finne ut hvor mye sånn ca du trenger så er det vel bare å regne ut hvor stor bilen er innvendig?. jeg gjør det vertfall så enkelt når jeg skal ha.

Comment

Originally posted by kimmen View Post
          for å finne ut hvor mye sånn ca du trenger så er det vel bare å regne ut hvor stor bilen er innvendig?. jeg gjør det vertfall så enkelt når jeg skal ha.
          Tja, god ide
          Mvh
          Johnny Myhre

Comment

Må vel regne med nesten to bulkpakker på den bilen der vil jeg tro...
            Roar Sørlie
            Tlf 90127075
            Strandgata 26; mitt andre hjem :P

Comment

Originally posted by JVMyhre View Post
              Hadde igrunn tenk å bruke mye penger på dette, da det mest sannsyneligvis kommer til å være en bil eg kommer til å beholde lenge. Vil da dempe mye, kanskje litt mer enn nødvendig?
              Hadde en kompis som dempet en Volvo 440, i mine øyne var det penger vel spandert. Synd han ikke hadde bilen så lenge, var en fin bil.

Hadde jeg skulle gjort ting ordentlig, ville jeg brukt det det kostet på å lydempe bilen min. Og etter slik 440'en ble, tror jeg ikke litt mer enn nødvendig er en dårlig ting.
              [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
              Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Huff.. 440 er ikke en bil jeg ville brukt noe penger på iallefall!!
                98' Audi A4
                Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

Comment

Originally posted by veegard View Post
                  Slike svar er jo fullstendig unødvendige. Subjektive meninger om en annens bil er noe vi ikke trenger her på forumet. Da blir det mye kaos og frustrasjon. Regner med de fleste lærte det av min prosjekttråd jeg hadde for en stund siden
                  Tidligere importør for Digital Designs,
                  overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Originally posted by veegard View Post
                    Vennen min fikk bilen av foreldrene sine, og som så mange andre hadde han ikke råd til å kjøpe en selv. Når du får en bil som ikke er så... tja skal vi si populær.. så former man som regel ett spesielt bånd med bilen.

Beauty is in the eyes of the beholder..

Foresten jeg har brukt penger på en Mitsubitshi Spacewagon, og jeg regner med det gjør meg ennå værre en han da..

For å ikke havne off-topic, kjør på med dempe materiale. Regn ut et overslag over areal i bilen, på den måten vet du ca hvor mye du trenger. Jeg regner med det står på installbay.no hvor mange lag av hver ting man skal bruke.
                    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Alt kommer jo ann på hvor mye det ønskes at det dempes. Jeg ville ha startet med 1 lag i hele bilen, og 2 lag i dører og bagasjerom med Vibroplast M1 og Bimast Bomb. Deretter ett lag med Splen utenpå er bra. Evt litt Bitoplast på dørtrekk, taktrekk osv.
                      Mvh
                      Lars Engen

Comment

Hoho, her var det bra respons

Har snakket med Pål fra Installbay, og han sa.

"I en så stor bil, så må du nok regne med to Vibroplast Bulk pakker og en Splen 3004 bulk og en Splen 3008 bulk. Skal du få en fullverdig demping avplasdeler og paneler, så bør du ta med ca 6 ark med Bitoplast også."

Dette burde vel holde?
                        Mvh
                        Johnny Myhre

Comment

Hvor mye kommer det til å koste for deg? Litt lysten på å dempe min selv, men usikker på hvor mye det kan koste..

Comment

Har snakket litt mer med Pål nå, å funnet ut at eg legger til to Bomb pakker også.
                            Så, to Vibroplast Bulk pakker, en Splen 3004 bulk, en Splen 3008 bulk, ca 6 ark med Bitoplast og 2 bulk pakker med Bimast Bomb.

Så, tja, mellom 10 og 12 lapper ein plass regner eg med å bruke
                            Mvh
                            Johnny Myhre

Comment

Det koster å være kar

Comment

Working...
                              X