Announcement

Collapse
No announcement yet.

4 ohms DVC på 2 kanals forsterker!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 4 ohms DVC på 2 kanals forsterker!

Hei!

Bæsjet litt på leggen når jeg kjøpte ES 300 D(4 + 4 ohm) som skulle brukes med DynaBel 1702, en stereoforsterker. Tenkte ikke over koblingene før jeg skulle koble den ...

Tenker enten på å koble en kanal på vær spole, dvs. 170W på hver spole eller kjøpe ny forsterker.

Vil subben yte bra når jeg kobler en kanal på hver spole? Kjører et signal til den og ifølge IB skal det gå bra. Eller burde jeg bare kjøpe en mono forsterker?

Takker veldig for svar!!

skal gå greit å bruke en spole pr kanal så lenge signalet inn er likt på begge kanalene er det bare å kjøre på

Comment

Vet at det skal gå greit, men, vil det bli noe bra? Spiller det like bra/fint? Og mtp. på volum ?

Vært å kjøpe monoforsterker?

Comment

om du kjører den slik eller på en like "svak" monoforsterker vil ikke utgjøre en stor forskjell så lenge man har de samme innstillingene på forsterkerene, for det er frekvens justering og hi/low pass regner jeg med

Comment

dynabel sine monoblokker(og de fleste andre monoblokker)har kraftigere strømforsyninger en flerkanalsforsterkerne i forhold til efekt (watt).
          Som regel er også kondisbanken og transistorene også dimensjonert for å takle bassen bedre enn en "vanlig"forsterker.

Comment

Working...
          X