Announcement

Collapse
No announcement yet.

3 eller 1 ohm?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 3 eller 1 ohm?

har 3x10" dobbelspole hver spole er på 2 ohm. har monoblokk som skal drive de.

hvordan bør jeg koble?

hvis jeg seriekobler spolene på hver sub. og paralell inn på forsterker blir d 1 ohm.. fant jeg ut av.

hvis jeg paralell kobler spolene og serieobler in på forsterker blir d 3 ohm. (må bare rette på meg, er ikke 100% sikker på utregningene mine

nå har kjører jeg med 1ohm på forsterker. men er det bedre å kjøre med 3ohm?

Hvis monoblokka tåler det og den å det rundt er dimmensjonert for det er det første måten du nevnte den beste for effekten sin del! Det blir 1,33ohm

Comment

Er det lydkvalitetsmessige fordeler du er ute etter eller rent lydtrykk?

Kobler du ned mot 1 ohm så vil det jo trekke noe hinsides med strøm, så du bør i hvert fall ha det i bakhodet om det er planen.
      Alpine 137BTi
      B² Audio = Lyd

'97 E39 528

Comment

Ja du forteller jo så utrolig mye om utstyret ditt at dette er nesten som en dans på roser å finne ut av...
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

Comment

ironi? mn he forska i bilen. målte på sub. så d er 1,2ohm i praksis. å monoblokk gir 2000w i 1ohm. har også to heavy duty batterier.. men er desverre for lite:/ må til med kondensator.

Comment

Det du målte er ikke impedans, det er resistiv motstand.
            Roar Sørlie
            Tlf 90127075
            Strandgata 26; mitt andre hjem :P

Comment

Originally posted by xelent View Post
              ironi?
              Ti poeng til deg!
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

Comment

Working...
              X