Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny Dobbel Din spiller

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ny Dobbel Din spiller

Noen som kan anbefale en Dobbel Din spiller til maks 8000kr. Skal senere oppgradere anlegget også men første pri. er ny spiller. Bilen den skal settes inn i har multifunksjonsratt og vil at det skal virke med den nye spilleren.

På forhånd Takk for hjelpen!

hør med en av Installbay butikene, de har både kenwood og pioneer. mener begge kan kombineres med multifunksjonsratt

Comment

Originally posted by gooner87 View Post
      Noen som kan anbefale en Dobbel Din spiller til maks 8000kr. Skal senere oppgradere anlegget også men første pri. er ny spiller. Bilen den skal settes inn i har multifunksjonsratt og vil at det skal virke med den nye spilleren.

På forhånd Takk for hjelpen!
      Tenkte bare tipse at om det er en Volkswagen eller Audi, så kan jo Audi RNS-510 paret med Alpine KCE-425i være veien å gå, det er en utrolig fleksibel vei å gå som også gir full rattkontrol, FIS, OEM utseende og ett ganske rikt funksjonsspekter.
      /////ALPINE Mobile media solutions
      Lotus by seas
      BR?X German car audio

Comment

Originally posted by golfnos View Post
        hør med en av Installbay butikene, de har både kenwood og pioneer. mener begge kan kombineres med multifunksjonsratt
        Originally posted by Zettie View Post
        Tenkte bare tipse at om det er en Volkswagen eller Audi, så kan jo Audi RNS-510 paret med Alpine KCE-425i være veien å gå, det er en utrolig fleksibel vei å gå som også gir full rattkontrol, FIS, OEM utseende og ett ganske rikt funksjonsspekter.
        Ja det hadde vært fint det Zettie, men har lyst på dvd og navi også i ettertanke.

Får vel oppsøke noen bilstereobutikker og forhøre meg.

Takk for hjelpen til dere begge!

Comment

RNS-510 er jo DVD og navi da

EDIT:
          KCE-425i legger bare til Ipod-støtten, noe som, paret med f.eks. Ipod Classic 160GB, gir deg noen utvidede muligheter som f.eks. musikk i WAV/ALAC, film-bibilotek etc og alt tilgjengelig fra rattet
          RNS-510 spiller jo selv både DVD, mp3, etc, men for en fullverdig løsning snakker man også å bruke en Ipod tilkoblet.

RNS-510 ser slik ut: (finnes forskjellige versjoner avhengig av hvilken bil dette skal i)

Ligger en Youtube-video fra MFD2 + KCE-425i her: http://www.youtube.com/watch?v=X6_3T...layer_embedded

Selve enheten er samme, men du får se hva KCE-425i bringer på banen
          Last edited by Zettie; 05-04-2009, 14:26.
          Lotus by seas
          BR?X German car audio

Comment

RNS-510 er jo DVD og navi da

EDIT:
            KCE-425i legger bare til Ipod-støtten, noe som, paret med f.eks. Ipod Classic 160GB, gir deg noen utvidede muligheter som f.eks. musikk i WAV/ALAC, film-bibilotek etc og alt tilgjengelig fra rattet
            RNS-510 spiller jo selv både DVD, mp3, etc, men for en fullverdig løsning snakker man også å bruke en Ipod tilkoblet.

RNS-510 ser slik ut: (finnes forskjellige versjoner avhengig av hvilken bil dette skal i)

Ligger en Youtube-video fra MFD2 + KCE-425i her: http://www.youtube.com/watch?v=X6_3T...layer_embedded

Selve enheten er samme, men du får se hva KCE-425i bringer på banen
            Den så veldig bra ut. kanskje det blir den nå. Men hvordan er den i forhold til linjeutganger. Skal ha nytt frontsett som skal drives av en 2-kanals forsterker og subb skal drives av en mono-forsterker.

Comment

Linjeutganger er ingen problemer, man trenger noen som har en VAG-Com-kabel (bortimot alle VAG-entusiaster har vel liggende en slik vil jeg tro...) så endrer man bare til pre-outs der (gjør om høyttaler-utgangene til pre-out)
              I tillegg har www.kufatec.de adaptere som gjør det samme i en "ferdig" pakke. Ønsker man enda høyere kvalitet på greiene, så finnes det vel også noe som heter PXE-H650 fra Alpine, men da snakker vi fort en pris hvor det er verdt å kjøpe en totalløsning fra enten Alpine eller en annen leverandør...

RNS-510 har forresten også SD-kort-leser, spiller mp3/wma, innebygget 30gb harddisk, etc...

Ligger forresten en del fine skjermbilder her: http://vorsicht.org.hk/forums/showth...?t=6522&page=2
              Lotus by seas
              BR?X German car audio

Comment

Fant ikke pris på PXE-H650 i Norge når jeg sjekket nå, men regn med rundt 2500,- fra utlandet. Norsk pris blir vel rundt 4000,- kan jeg da tro, om ikke importøren tar seg grovt betalt. Definitivt verdt å kjøpe i Norge om prisen er riktig
                Lotus by seas
                BR?X German car audio

Comment

Fant ikke pris på PXE-H650 i Norge når jeg sjekket nå, men regn med rundt 2500,- fra utlandet. Norsk pris blir vel rundt 4000,- kan jeg da tro, om ikke importøren tar seg grovt betalt. Definitivt verdt å kjøpe i Norge om prisen er riktig
                  Jepp får tenke litt på saken. Men hvordan er Pioneer sin AVIC-F900BT?

Comment

Jepp får tenke litt på saken. Men hvordan er Pioneer sin AVIC-F900BT?
                    Du MÅ prøve den i butikk for å se om du kan leve med den!

Jeg hadde aldri trodd jeg skulle si dette, jeg hater å rakke ned på produkter, men stort sett alle de nye Pioneer Avic'ene er, etter min mening, regelrett søppel... Dem kjører WindowsCE i bakgrunnen, dem bruker ofte ett minutt på oppstart, dem er uresponsive og jeg mener at enhver person som bygger sin egen carputer vil klare å gjøre det Pioneer har gjort med nye Avic'en på en bedre måte... Jeg hadde ikke klart å holde ut med den, jeg hadde blitt avsindig irritert på den, følelsen på den er som en gammel Nokia mobiltelefon: uresponsiv til de grader...

Jeg har alltid digget Pioneer sin Avic-serie, f.eks. X3 var, foruten noen småirriterende ting, noe av det beste jeg har hatt, men de femten minuttene jeg brukte med nye Avic burde jeg fått betalt tort og svie for... Etter femten minutter skulle jeg ønske jeg fikk tak i ingeniørene til Pioneer - da skulle jeg tvunget dem til å spise hele enheten! Jeg kjente jeg ble regelrett amper og sinna av å trykke på den dingsen.

Som nevnt, du må prøve den før du velger den!

Gi meg Kenwood, Clarion, Alpine, Sony, JVC - whatever, gi meg en 95-modell Sony minidisc-spiller for den del - bare ikke la meg måtte leve med en F700 eller F900 i bilen min!
                    Lotus by seas
                    BR?X German car audio

Comment

Du MÅ prøve den i butikk for å se om du kan leve med den!

Jeg hadde aldri trodd jeg skulle si dette, jeg hater å rakke ned på produkter, men stort sett alle de nye Pioneer Avic'ene er, etter min mening, regelrett søppel... Dem kjører WindowsCE i bakgrunnen, dem bruker ofte ett minutt på oppstart, dem er uresponsive og jeg mener at enhver person som bygger sin egen carputer vil klare å gjøre det Pioneer har gjort med nye Avic'en på en bedre måte... Jeg hadde ikke klart å holde ut med den, jeg hadde blitt avsindig irritert på den, følelsen på den er som en gammel Nokia mobiltelefon: uresponsiv til de grader...

Jeg har alltid digget Pioneer sin Avic-serie, f.eks. X3 var, foruten noen småirriterende ting, noe av det beste jeg har hatt, men de femten minuttene jeg brukte med nye Avic burde jeg fått betalt tort og svie for... Etter femten minutter skulle jeg ønske jeg fikk tak i ingeniørene til Pioneer - da skulle jeg tvunget dem til å spise hele enheten! Jeg kjente jeg ble regelrett amper og sinna av å trykke på den dingsen.

Som nevnt, du må prøve den før du velger den!

Gi meg Kenwood, Clarion, Alpine, Sony, JVC - whatever, gi meg en 95-modell Sony minidisc-spiller for den del - bare ikke la meg måtte leve med en F700 eller F900 i bilen min!
                      Ja får vel prøve den før jeg bestemmer meg.Takk for hjelpen!!

Comment

Åpner tråden igjen fordi jeg vil gå for denne løsningen Zettie har lagt frem. Hvor finner jeg denne enheten i Norge. Sliter med å finne den på nett. Kan man koble til et ryggekamera til denne enheten? både mamma og pappa har lyst på det fordi dem sleit litt med parkere igår, klarte ikke å se rompa til bilen.

Comment

Åpner tråden igjen fordi jeg vil gå for denne løsningen Zettie har lagt frem. Hvor finner jeg denne enheten i Norge. Sliter med å finne den på nett. Kan man koble til et ryggekamera til denne enheten? både mamma og pappa har lyst på det fordi dem sleit litt med parkere igår, klarte ikke å se rompa til bilen.
                          Du finner den på VACN (www.vwaudi-club.no) eller i store utlandet
                          Sondre er for eksempel en grei kar å handle med
                          Ryggekamera mener jeg du får, tror det tilogmed var standard på enkelte Touareg...

Originally posted by Sondre Hugaas
                          VIKTIG: 6 mnd garanti på alle enheter så fremt annet ikke annen informasjon på det spesifike produktet.

Fortsatt billig: RNS 510 + premium bluetooth:

Pakkepris: 10.390 kr!

Kan skaffe følgende enheter (forutsetter Euro på ca 8,9):

VW:
                          RNS 510 versjon B, ny kr. 8900,-
                          MFD 2 (ver.C) kr 4900,-

Audi:
                          RNS-E A3 kr. 6650,-
                          RNS-E A4 kr. 5950,-
                          RNS-E A6 kr. 6650,-
                          MMI DVD navi: 4500,- (DVD avspiller ver. high, optiske kabler, gps antenne - mangler strømledninger og kart per dagsdato)

Andre biler
                          Touareg/T5 RNS kr. 9600,-
                          Skoda - Colombus: 8900,-

Ombyggingskit (Retrofit med ramme, kabler, navi, antenne, kart, kodekort) fra 1-DIN til 2-DIN
                          A6 kr. 7900,-
                          A4 kr. 7070,-
                          A3 kr. 8400,- (inkludert ny Climatronic kontroll)

Handsfree - bluetooth
                          Til RNS 510 nytt kr. 3800,- (Nokia premium)
                          Til RNS 510/MFD2/RNS2 for deg som ikke vil bytte til en telefon med rSAP 3.400,-
                          Til RNS-E kr. 3400,- (Delenummer 1Z0 035 729A/B). A for biler med hvite bokstaver i FIS (Golf 6 etc.).
                          Bluetooth Basic til VW (Delenummer 5P0862335B) kr. 2750 - ingen informasjon/styring fra navi kun FIS.

Litt informasjon om Premium handsfree settet. For alle med original haifinne-antenne på taket med GPS/GSM/FM kommer en antenne forlenger i tillegg. Har man ikke denne antenne originalt på taket må du i gang med å ettermontere en GSM antenne i bilen. Dette fordi Premium settet fungerer som en telefon og derfor må ha antenne. De andre BT handsfree settene bruker telefonen din når du ringer og trenger derfor ingen egen GSM antenne.

Annet:
                          TV-FREE MFD2/RNS2/RNS-510 kr. 950,-
                          TV-Free RNS-E kr. 210,-
                          CD-skifter RNS-E (1 DIN - 6 plater) kr. 1670,-
                          DVD/TV interface RNS-E kr. 1000,-

Prisene vil variere med valutakurs og fraktkostnader. Prisene er inkl.frakt (ca 7-10 dager) og eks. mva.
                          Ekspressfrakt (over natten) + 1000kr

Alle enheter med GPS antenne, kart og kodekort.
                          RNS 510 har kart installert.
                          RNS-E med kart fra 2009/08, kabler og 6 mnd garanti.

Send en PM eller aller helst en e-post til shuga@broadpark.nofor å få nøyaktig pris :-)
                          Lotus by seas
                          BR?X German car audio

Comment

Takk for hjelpen igjen Zettie

Comment

Hvordan blir lydkvaliteten med Audi RNS-510 i forhold til hvis jeg hadde valgt en hovedenhet med linjeutganger?

Comment

Working...
                              X