Announcement

Collapse
No announcement yet.

dobbelrefleks kasse?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• dobbelrefleks kasse?

hei, jeg har planer om og begynne byggingen av denne kassen.

Skal bruke 10" til dynabel. de skal vell ha mellom 25-30 liter i lukket kasse.
    spørsmålet mitt er hvor mye liter jeg skal ha i trykkrommer bak elementene i en slik kasse? og hvor stor volum i trykkrommet mellom elementene.

noen som kan hjelpe meg med dette?

og om det vil fungere bra med bassrefleks rørende fra kassen i 45graders vinkel in til hathyllen?
    Last edited by kallezen; 05-04-2009, 13:42.

vet ikke hvordan de liker seg i en bandpass kasse, men vent og se om Dag Johansen e.l kan gi deg et svar
    Last edited by golfnos; 05-04-2009, 13:49.

Comment

er vel forresten vanligst å ha porten på elementenes "fremside"?

Comment

okei, så jeg skal bruke rommet bak elementene som trykkrom?
        åsså midtrommet me porter?

slik?

Comment

jepp og det kalles bandpass kasse. men er visst en del som mener det ikke er alle elementene som "passer" til denne type kasse. men som 'golfnos' sier så hadde jeg tatt kontakt med dag johansen.

Comment

Dynabel elementer er det jo så enkelt å regne på, du får jo ett hav av parametere til å forta nøyaktige simuleringer...
            Mvh
            Rolf Try Nygård

Comment

Originally posted by kallezen View Post
              okei, så jeg skal bruke rommet bak elementene som trykkrom?
              åsså midtrommet me porter?

slik?
              Dette er den vanligste og enkleste måten å bygge båndpasskasse på.
              Men en sånn kasse er avhengig av riktig kammerstørrelser og refleksportstørrelser så jeg ville ikke bygget på måfå.
              Jeg er ute å reiser nå, så jeg har ikke mulighet til å sjekke før om ettpar dager.

Mvh
              Dag Johansen
              "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Working...
              X