Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rear Fill eller Middbass i dørene bak.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Kom deg ut og hør en skikkelig bilstereobil snarest!!

    Tidskomp og nivå på elementer så er man i gang! En forutsetning er så skjønne hvordan dette virker, er der det skorter
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #17
      Jeg tror jeg følger rådet til epifant.

      Jeg setter ett komponent sett bak, men uten diskant. Så bruker jeg kreativ deling og slikt på det, til jeg får det til å låte slik som jeg vil at det skal låte

      Også tidsforsinkinig/korrigering til den store gullmedaljen
      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

      Comment


      • #18
        Originally posted by Typhon View Post
        Kom deg ut og hør en skikkelig bilstereobil snarest!!

        Tidskomp og nivå på elementer så er man i gang! En forutsetning er så skjønne hvordan dette virker, er der det skorter
        Jeg kjørte i en sånn bil til jobb i dag fikk nettopp Pioneer RS-88, og autoinnstillingen av tidsforsinkelsen hadde virkelig mye å si, føler at lyden er "rett foran rattet" og er mye mer naturlig. Så jeg tror jeg skjønner hva du mener.

        Problemet er at lyden føles ganske "liten" ut, og at "ekstremstereo" fremdeles høres ut som om det kommer fra bildørene.

        Jeg har nå bestemt meg for å teste dette rearfill-greiene i hvert fall, har kjøpt inn komponenter, kabling og bestiller snart DSP. Så skal jeg heller legge meg flat her på forumet hvis det bare var tull.

        Comment


        • #19
          OBS: det jeg snakket om var kun midbass. dKo snakker om rearfill, som er en helt annen greie for å oppnå en helt annen effekt. Anbefaler deg å lese postene på DIYMA for å gjøre det riktig, det er nemlig ikke gjort på 1-2-3 (som vanlig). Å bare putte inn et par midbasser og sketche og fifle med filter, nivå og delay er IKKE veien å gå...

          Dessuten er det så absolutt ikke skadelig å registrere seg på DIYMA, snarere tvert imot.

          Comment


          • #20
            Originally posted by Typhon View Post
            Hva skjedde med Good 'ole stereoperspektiv?
            Er nettopp det man forbedrer med skikkelig implementert rearfill

            Comment


            • #21
              Originally posted by dKo View Post
              Jeg kjørte i en sånn bil til jobb i dag fikk nettopp Pioneer RS-88, og autoinnstillingen av tidsforsinkelsen hadde virkelig mye å si, føler at lyden er "rett foran rattet" og er mye mer naturlig. Så jeg tror jeg skjønner hva du mener.

              Problemet er at lyden føles ganske "liten" ut, og at "ekstremstereo" fremdeles høres ut som om det kommer fra bildørene.

              Jeg har nå bestemt meg for å teste dette rearfill-greiene i hvert fall, har kjøpt inn komponenter, kabling og bestiller snart DSP. Så skal jeg heller legge meg flat her på forumet hvis det bare var tull.
              høhø... "javel"

              Ja om ting er rett foran deg så mangler en ting tydeligvis, nemlig nivåregulering. Men dette kan vi heller diskutere andre steder en denne tråden
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

              Comment


              • #22
                Originally posted by epifant View Post
                OBS: det jeg snakket om var kun midbass. dKo snakker om rearfill, som er en helt annen greie for å oppnå en helt annen effekt. Anbefaler deg å lese postene på DIYMA for å gjøre det riktig, det er nemlig ikke gjort på 1-2-3 (som vanlig). Å bare putte inn et par midbasser og sketche og fifle med filter, nivå og delay er IKKE veien å gå...

                Dessuten er det så absolutt ikke skadelig å registrere seg på DIYMA, snarere tvert imot.
                Bare kort si hva det er som må til å gjøre det riktig, slik at jeg kan bedømme om det er noe jeg kan/har råd til/vil gjøre?
                [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                Comment


                • #23
                  Er som sagt ikke verre enn å registrere seg på DIYMA. LITT får du gjøre selv også

                  Comment


                  • #24
                    hater arbeid, liker å vite med en gang å så finne ut om jeg klarer å gjøre det eller ikke

                    Akkurat nå har jeg funnet en tråd hvor alle snakker om biler fra 90 tallet som gjorde dette, og vant masse penger, men ingen forklarer noe om framgangsmåten. Bare hvorfor det virker, ikke virker, helter fra 90 tallet, og slikt...
                    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Defus View Post
                      hater arbeid, liker å vite med en gang å så finne ut om jeg klarer å gjøre det eller ikke

                      Akkurat nå har jeg funnet en tråd hvor alle snakker om biler fra 90 tallet som gjorde dette, og vant masse penger, men ingen forklarer noe om framgangsmåten. Bare hvorfor det virker, ikke virker, helter fra 90 tallet, og slikt...
                      Kan du ikke bare kjøpe et komponentsett da? Så kan du begynne med å kjøre filtrere det sånn at kun midbassen slipper gjennom, for å få midbass-rearfill, sånn som epifant beskriver.

                      Etterpå kan du da bygge ut med L-R og delay og disse mer avanserte tingene, hvis du føler du vil ha mer. Innen et par måneder har jeg testet rearfill ut for deg (sånn som det "skal" gjøres).

                      Jeg tror ikke det er noe poeng i å bruke mye penger på rearfill-elementene, hvis det er det du vurderer.
                      Last edited by dKo; 27-05-2009, 19:41.

                      Comment


                      • #26
                        Jeg var ute og kjørte en tur med bilen, og da begynte de små grå å røre på seg. Skulle det prosjektet med bare midbass ikke fungere, kan jeg jo bare først prøve med "ekstra" mellom tone i bakdørene. Og går alt til , så kan jeg jo bare sette inn diskantene og brukte det som rear fill som er stil veeeldig lavt.
                        [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                        Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                        Comment

                        Working...
                        X