Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ground Zero GZPW 15 SPL

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ground Zero GZPW 15 SPL

hei !

har en kompis som har kjøpt en Ground Zero GZPW 15 SPL .. og han har 2 stk kicker zx2500.1 forsterkere som gir 2900 wrms i 2 ohm hver ..

det jeg lurer på er hvordan jeg skal koble det ? det er 2x1 ohm spoler på subben, så da kan jeg vell ha en forsterker på hver sin spole? tåler forsterkerene å bli lasta i 1 ohm ? og hvordan justerer man gainen med voltmeter for å få de helt likt ?

håper det en noen som kan hjelpe meg
    bilstereo pensjonist!

golf 3 med 2x 18" btl i vegg og AB VFL1100.1 - 153,7 db!

Så vidt jeg kan se er nok ikke de forsterkerne stabile i 1 ohm.Kan godt hende det går bra også,men ville ikke satset på det.Vil nok si at han har et litt uheldig sub valg med tanke på forsterkerkraft.Han kan nok bare bruke en av de forsterkerene.Seriekobler da spolene,slik at han får 2 ohm.Har ikke sjekket ut dette,men kan forsterkerne linkes sammen? da kanskje det blir den beste løsningen.

Comment

om de linkes, så blir dem vel ikke stabile i 2ohm :/
      Mvh
      Rolf Try Nygård

Comment

Originally posted by Vinje View Post
        Så vidt jeg kan se er nok ikke de forsterkerne stabile i 1 ohm.Kan godt hende det går bra også,men ville ikke satset på det.Vil nok si at han har et litt uheldig sub valg med tanke på forsterkerkraft.Han kan nok bare bruke en av de forsterkerene.Seriekobler da spolene,slik at han får 2 ohm.Har ikke sjekket ut dette,men kan forsterkerne linkes sammen? da kanskje det blir den beste løsningen.
        ja, tenkte på å bruke bare en forsterker, men er ikke den litt for liten til den subben? de kan ikke linkes trur jeg .. men det går jo ikke uansett .. hehe ..

men prøver med 2 forsterkere i 1 ohm, bare å være litt forsiktig
        bilstereo pensjonist!

Comment

3000 watt er jo neeeesten ingenting det gitt.... :X
          Mvh Tony
          - The only road to take is perfection itself

Comment

Originally posted by Typhon View Post
            3000 watt er jo neeeesten ingenting det gitt.... :X
            joda :P men det er mange som sier den burde ha mer .. men subben blir vell ikke ødelagt ? det stod at den skulle ha minimum 500 wrms, så går vell fint
            bilstereo pensjonist!

Comment

Du får nok ganske bra lyd med bare en forsterker også Trodde de fleste forsterkere som var linket var stabile i 2 ohm?

Comment

Hvor skal jeg starte hen? assa...

Musikk er dynamisk. Det er ikke en lang flat tone hele veien. Du kommer neppe til å bruke 3000 watt hele tiden du bruker anlegget. Det er bare når du virkelig pumper på!

Til sammenligning så finnes det noen som har spillt nesten 140dB med 2stk 10" i lukket kasse på en 2x35watt forsterker.

Så å begynne å lure på om TOTALT 6000 watt er for lite, come oon? Har du nok strøm a gutten?
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

Comment

Du får nok ganske bra lyd med bare en forsterker også Trodde de fleste forsterkere som var linket var stabile i 2 ohm?
                  ja, det vil jeg tru den kan kun bli lastet til 2 ohm, og da blir det vell 4 ohm hvis det hadde gått ann å linke de ..
                  bilstereo pensjonist!

Comment

Originally posted by Typhon View Post
                    Hvor skal jeg starte hen? assa...

Musikk er dynamisk. Det er ikke en lang flat tone hele veien. Du kommer neppe til å bruke 3000 watt hele tiden du bruker anlegget. Det er bare når du virkelig pumper på!

Til sammenligning så finnes det noen som har spillt nesten 140dB med 2stk 10" i lukket kasse på en 2x35watt forsterker.

Så å begynne å lure på om TOTALT 6000 watt er for lite, come oon? Har du nok strøm a gutten?
                    har bra med støm trur jeg :P har 3stk Odyssey PC1500 batterier og 50mm2 kabel hele veien
                    bilstereo pensjonist!

Comment

Det kan nok hende det ja Men siden det ikke går ann å linke de,slipper man å gruble på det lengre

Comment

Det kan nok hende det ja Men siden det ikke går ann å linke de,slipper man å gruble på det lengre
                        hehe .. sant det må nok prøve med en forsterker å se om det blir bra ..
                        bilstereo pensjonist!

Comment

Du blir nok neppe skuffet.Sørg heller for å holde forsterkeren med nok strøm

Comment

Du blir nok neppe skuffet.Sørg heller for å holde forsterkeren med nok strøm
                            hmm .. skal i en mercedes :P med stål over alt :P men spiller ganske bra med 2 stk kicker l7 10" har nok greit med strøm
                            bilstereo pensjonist!

Comment

Working...
                            X