Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygge anlegg i Audi A6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bygge anlegg i Audi A6

    Hei

    Er det her som erfaring med å bygge anlegg i Audi A6, den gamle typen, altså C4.

    Det jeg lurer mest på er høyttalere foran. Det er vel 4" der tror jeg, med seperat diskant. Jeg kjøpte i fjor ett sett med Fusion 4" kompsett som jeg skulle ha i gamle bilen, men ble aldri til at jeg satte de inn. Vil disse passe i A6'n? Er litt skeptisk på om de vil passe inn uten store modifikasjoner pga magneten er ganske stor.

    Driver også og funderer på forsterker og basser. Der har jeg noen "valgmuligheter", kjøpe både forsterker og basser nå, eller bare kjøpe forsterker og vente til feriepengene kommer og kjøpe basser da. For jeg har to Gas bassere liggende, som en midlertidig løsning. Da slipper jeg å bruke hele lønninga på anlegg, men får da ett "bedre" anlegg senere.

    Tar gjerne i mot tips, på forhånd takk.

    mvh Tøråsen

  • #2
    Jeg vet at på A4 så er det 4" framme, kan bruke 5.25" med en liten adapter. Fusion-settet mitt var altfor stort til min dør iallefall, men det var 5.25 og rimelig svært.
    Tror maks monteringsdybde er på en 60-65mm.
    98' Audi A4
    Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

    Comment


    • #3
      Originally posted by veegard View Post
      Jeg vet at på A4 så er det 4" framme, kan bruke 5.25" med en liten adapter. Fusion-settet mitt var altfor stort til min dør iallefall, men det var 5.25 og rimelig svært.
      Tror maks monteringsdybde er på en 60-65mm.
      Okey, var de så store at du måtte gjøre noe mer med døra enn adapteren?
      Last edited by Tøråsen; 07-04-2009, 09:58.

      Comment


      • #4
        Jepp, de hadde ikke sjangs. Men det er disse her da:


        Større enn gjennomsnittet iallefall.
        98' Audi A4
        Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

        Comment


        • #5
          Hmm, får se om jeg får de til å passe uten store modifikasjoner. Frister ikke så veldig å starte med glassfiber støping osv.

          Comment


          • #6
            Nei, huff.. Men altså, vanlige høyttalere bør gå da. Disse var eksepsjonelt store. Kjøpte Hertz HSK130 av noen som har hatt dem i sin a4 avant, og der passet de visst fint.
            98' Audi A4
            Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

            Comment


            • #7
              Jeg fant noe på BRL.se sine hjemmesider

              Denne adapteren.

              Kan dette være noe som passer?

              Comment


              • #8
                Sjekk ut www.transmedia.no Der finner du også adaptere

                Comment


                • #9
                  Er det disse du tenker på? Er jo halve prisen på de

                  Comment


                  • #10
                    Ja,disse skulle nok gjøre jobben sin.Pass på at de du kjøper passer på din årsmodel. Det er det,samt at disse er i Norge

                    Comment


                    • #11
                      Ble litt i tvil nå, det står fra 97-04mod, og jeg har 97mod av den gamle typen. Hmm.

                      Comment


                      • #12
                        Skulle da passe da,om du har en 97 mod og det står fra 1997 og oppover

                        Comment


                        • #13
                          Pass på at det ikke er til hattehylle da. Jeg har 165mm til hattehylle og 130mm til front, finnes adaptere for begge deler på nettet, og den til bak så veldig lik ut som den dere linket der. Sjekk om alle adapterne ser like ut mtp skruehull osv da!
                          98' Audi A4
                          Alpine 9887R/ Fusion Jonah Lomu 5.25" fjl525 / Genesis Profile Four / DynaBel BF4501 / 2x Image Dynamics V3 D2

                          Comment


                          • #14
                            Skal sjekke det ut.

                            Har noen erfaring med Soundstream Lil Wonder 1.350D. Ser Engenaudio har den på tilbud nå. Har planer om 1-2stk 10" eller 1stk 12".

                            Comment

                            Working...
                            X