Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken modell fra DD Audio er dette?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Takk for tipset. Har en 12" som jeg kan teste ut hvilken stilling som låter best, når bilen kommer.
    Mvh dj-vega
    Prosjekt; Kia Sportage 95` <---
    NB; Bilstereo Prosjektet kommer på bilstereoforumet!

Comment

• Hifonic har Norgesrekorder i DB Drag, så tips fra han er gull verdt

En som kan mer enn meg om kasser og bygging hvertfall
      Tidligere importør for Digital Designs,
      overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

• Ja, det virker ut som han har roen. Men når det gjelder kabler til front sett og bak sett. Er det vits å strekke 2,5mm2 eller holder det med 1,5mm2
        Mvh dj-vega

Comment

• Akkurat DET, må noen andre svare på. Jeg vil tro dem klarer effekten, men mulig lydkvaliteten blir bedre med noen skikkelige kabler ettersom lydsignal vandrer langs ytterkanten av en leder mens strømmen vandrer i innerlaget i en ledning.

Men som sagt, akkurat på ledning fra forsterker til høyttaler/sub vet jeg lite om hva som er bra.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

• Jeg har hørt at på utsiden av kablene blir de lysere tonene overførst, men de dypere går på innsiden av ledren...
            Mvh dj-vega

Comment

• Godt mulig. De dypere tonene krever mye mer strøm, og vil derfor etter min intuitive oppfatning, legge se nærmere midten av kabelen

Comment

• Altså Nordost sine kabler bør IKKE brukes til subber...
                Mvh dj-vega

Comment

• men mulig lydkvaliteten blir bedre med noen skikkelige kabler ettersom lydsignal vandrer langs ytterkanten av en leder mens strømmen vandrer i innerlaget i en ledning.
                  Ikke for å være vanskelig her, men hæ?
                  Lydsignal + strøm skjer i forsterkeren, ikke ut til høytaleren

Nå skal jeg ikke så for mye om kabel og kabelopplegg, for jeg har min mening om akkurat det.
                  Men jeg syns det er viktig at man har skikkelige kabler, som kan overføre nok strøm til elementet det skal drive.

Så jeg ville iallefall kjørt 2,5mm2.. Tror jeg kjører 4mm2 elns til frontsettet mitt
                  Mvh
                  Rolf Try Nygård

Comment

• Ok. Kan jo altids kjøre 2,5mm2 Koster ikke så masse ekstra.
                    Men 4.0mm2 Er det virkelig nødvendig? Kjører 2,5mm2 til Patos høyttalerene mine og det fungerer strålende.
                    4.0mm2 til sub er greit. men som sagt, til frontsettet?
                    Mvh dj-vega

Comment

• Det var det eneste jeg hadde liggende
                      Mvh
                      Rolf Try Nygård

Comment

• Ja, daså.

http://www.soundgarden.no/shop_item....205,216&id=438

Skikkelige kabler for subben (not)
                        Mvh dj-vega

Comment

• Originally posted by neptyr View Post
                          Ikke for å være vanskelig her, men hæ?
                          Lydsignal + strøm skjer i forsterkeren, ikke ut til høytaleren

Nå skal jeg ikke så for mye om kabel og kabelopplegg, for jeg har min mening om akkurat det.
                          Men jeg syns det er viktig at man har skikkelige kabler, som kan overføre nok strøm til elementet det skal drive.

Så jeg ville iallefall kjørt 2,5mm2.. Tror jeg kjører 4mm2 elns til frontsettet mitt
                          Det lærte vi på skolen på elektroteknisk hvertfall.

Signal går på ytterkanten av lederne og strøm går inni. Om du skjønner. Altså i en Phono kabel, går signalet på ytterkanten, mens på en 50kvd strømabel f.eks. går strømmen inni. Derfor brukes det stive en kordells ledninger i mye huselektro. Man trenger ikke mange kordeller for å lede STRØM.

Vet ikke hvordan det er når det skal lyd fra forsterker til sub/frontsett, men var det vi lærte på skolen for mange år siden om jeg husker det rett.

Comment

• Originally posted by Digital Designs Norge View Post
                            Det lærte vi på skolen på elektroteknisk hvertfall.

Signal går på ytterkanten av lederne og strøm går inni. Om du skjønner. Altså i en Phono kabel, går signalet på ytterkanten, mens på en 50kvd strømabel f.eks. går strømmen inni. Derfor brukes det stive en kordells ledninger i mye huselektro. Man trenger ikke mange kordeller for å lede STRØM.

Vet ikke hvordan det er når det skal lyd fra forsterker til sub/frontsett, men var det vi lærte på skolen for mange år siden om jeg husker det rett.
                            Jau, men du blander litt der egentlig..

Det som går ut til en høytaler er bare vanlig vekselstrøm og ikke ett signal i den forstand.
                            (om ikke jeg og roter nå )
                            Mvh
                            Rolf Try Nygård

Comment

• Okei. Da forstår jeg. Så det gjelder kun for DC, og har ingen betydning når det er AC?

Comment

• Originally posted by Digital Designs Norge View Post
                                Okei. Da forstår jeg. Så det gjelder kun for DC, og har ingen betydning når det er AC?

njaei..
                                Mer antennesignaler og sånn som går på utsiden osv...
                                Men jeg er ikke flink nok til å utale meg på dette

Men det som går ut av forsterkeren er ikke to ting, det er AC som setter elementet i bevegelse
                                Mvh
                                Rolf Try Nygård

Comment

Working...
                                X