Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken modell fra DD Audio er dette?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hei. Takk for svaret.

Når det gjelder den serien.
    Så tåler 8, 10, 12 og 15" bassene like mye effekt, men sistnevnte er lettere å drive?
    Basselementene skal inn i en Volvo 460 eller en Volvo 850. Alt ettersom.
    Men så øsnker jeg å ha muligheten til at det dunker skikkelig i bakryggen og samtidig levere dyp bassen til Country musikk. Jeg vil tro at Bassrefleks er vell det beste til mitt bruk, men så er det spørsmålet om størrelsen på elementene. Alternative forsterker til DD audio er jo dynaBel. Men jeg vet liksom ikke hvilken størrelse på elementene jeg skal ha. Kansje dere har forslag til det?
    Mvh dj-vega
    Prosjekt; Kia Sportage 95` <---
    NB; Bilstereo Prosjektet kommer på bilstereoforumet!

Comment

Som sagt trøkker 8" veldig godt. Men 15" er kjappe nok til å gjengi klar lyd til kjapp musikk slik som rock, tehcno osv.

Hva du velger går kun på hvor mye plass du har. Personlig ville jeg gått for 15" da du får veldig dyp lyd med disse, i tillegg til masse trøkk.

Du må rett og slett se helt selv hva du ønsker og hvor mye plass du har.

Jo større element dess dypere bass og mer trøkk.

Men slik som de 8" trøkker er det jo kult å montere f.eks. 2stk av disse, og se hvor overrasket folk blir når du sier du kun har 2stk 8". For lydtrykket fra disse 8" er meget bra, og som sagt kan du lett klare over 140db med 2stk i riktig kasse

Alle våre priser på subber er nå oppdatert og mye billigere. Ta en kikk
      Tidligere importør for Digital Designs,
      overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

hva er rett kasse for 1508 subben??

Comment

Hva er du ute etter?

Topp score i DB Drag eller at elementet skal høres høyest mulig ut for menneskeøret?

Og hvilken bil har du?

Så skal jeg finne ut av kassestørrelse for deg

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Hmm....
            Jeg tenker litt på å montere to stykk DD1515. Så lurer jeg hvilken kasse jeg trenger for å oppnå "dure" bass som rister godt inne i hodet? Og hvilke av DynaBel sine forsterkere som trengs for å drive de optimalt.

Mvh dj-vega

Comment

Ang. kasser bör du kjöre 4 cuft pr kasse med en tuning på 37hz for å få skiiiikelig trökk. På engelsk kaller dem det "The tearing-the-car-apart-box-formula". Simple rule; 4cuft @ 37hz på de elementene. Det er generelt da.

Skal du nå toppen må jo kassen custombygges etter bilen, og "bilens tuning" om du forstår. Men 4 cuft @ 37hz på det elementet er en topp tommelfingerregel for å få rå bass

Comment

Originally posted by Digital Designs Norge View Post
                Ang. kasser bör du kjöre 4 cuft pr kasse med en tuning på 37hz for å få skiiiikelig trökk. På engelsk kaller dem det "The tearing-the-car-apart-box-formula". Simple rule; 4cuft @ 37hz på de elementene. Det er generelt da.

Skal du nå toppen må jo kassen custombygges etter bilen, og "bilens tuning" om du forstår. Men 4 cuft @ 37hz på det elementet er en topp tommelfingerregel for å få rå bass
                Altså ca 113 liter per element? Eller går det med 113 liter for begge elementene?
                Mvh dj-vega

Comment

jepp, 4cuft pr element vil gi best mulig lyd, men du kan kjøre mindre også, og fremdeles få en suveren lyd

Kjører 5cuft på 9515g elementet i demobilen vår, eller ja, venter på kassen fra Dag

Comment

jepp, 4cuft pr element vil gi best mulig lyd, men du kan kjøre mindre også, og fremdeles få en suveren lyd

Kjører 5cuft på 9515g elementet i demobilen vår, eller ja, venter på kassen fra Dag

Hvordan vil denne fungere: http://www.mobilsentrum.no/product.a...&pn=1383805909 ???
                    Mvh dj-vega

Comment

Den vil sikkert gi deg trøkk, men vanskelig å si noe om lyden da tuningen ikke er oppgitt.

Men vi selger kasser spesialtilpasset DD subber basert på best mulig ytelse på minst mulig plass og generelt for alle biler. Kan garantere deg at våre kasser vil gi bedre lyd enn den du fant, men prisen er jo større. 2013,- er prisen for 15" kasse tilpasset subben du ønsker, men du kan få en slik for 1490,- om du ønsker

For å lese mer om kassene: www.ddaudio.no -> Produkter -> Tomme kasser

Send en pm om du ønsker en

Comment

Tilbake til elementene det opprinnelig var snakk om, 1508, er disse lagervare her til lands? Har lest litt om disse på amerikanske forum, og har sett målinger på 141db med 1 stk 8", og en i england som spiller 148db med 2 stk. Hadde vert moro å prøvd :-)
                        [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Stemmer det. Vi har dem på lager i Sverige og får dem inn innen ca 3 dager fra bestilling, og kan deretter sende dem videre som tar 1-2 dager. Så om du ønsker å prøve må du bare ta kontakt

Det er noen veldig gode elementer som spiller meget høyt, og disse fåes også som T1500 som da er Thin Mount. De er 0.75" kortere i dybden, men spiller helt likt de originale. Men de er dog litt dyrere, og er veldig greie hvis man har en veldig tynn kasse i dybde som følge av liten plass etc, slik som i en pick-up o.l.

Comment

Den vil sikkert gi deg trøkk, men vanskelig å si noe om lyden da tuningen ikke er oppgitt.

Men vi selger kasser spesialtilpasset DD subber basert på best mulig ytelse på minst mulig plass og generelt for alle biler. Kan garantere deg at våre kasser vil gi bedre lyd enn den du fant, men prisen er jo større. 2013,- er prisen for 15" kasse tilpasset subben du ønsker, men du kan få en slik for 1490,- om du ønsker

For å lese mer om kassene: www.ddaudio.no -> Produkter -> Tomme kasser

Send en pm om du ønsker en
                            Takk for svar.
                            Jeg må si meg imponert av den fine servicen dere gir. og jeg kommer til å bruke dere når jeg har fått handla bilen. Blir da en DD 1515 sammen med kassen som du nevner. Men hvilke forsterkere trenger jeg?
                            Jeg kan også nevne at jeg skal ha 5,25" komponent sett og 6x9" bak, så vis du har et forslag til dette så hadde det vert kjempeflott?
                            Mvh dj-vega

Comment

Takker for det Alltid koselig med positive tilbakemeldinger.

Men saken:

Det som er veldig fint med den mindre serien til DD er at man trenger ikke en monsterforsterker for å få godt med lyd, men for å garantere skikkelig trøkk ville jeg gått for DVC 2.0 Ohm element som du kan få uten pristillegg (er vanligvis et lite pristillegg for dobbelspole), og en DDM1a forsterker. Den er 1 Ohm stabil og yter 1200 Watt RMS, og vil dermed fore subben din skikkelig.

Av frontsett og 6x9 kan jeg anbefale deg DDC5.2 og DDCX6x9. Dette er gode sett som gir god og mye lyd for penga

Bare å spørre mer i denne tråden om du lurer på flere ting. Har satt den som abonnement

Comment

Dette var jo midt i blinken =)
                                Men hvilken forsterker bør jeg ha på front og bak høyttalere?
                                Mvh dj-vega

Comment

Working...
                                X