Jeg går ut i fra at en DDA4 vil dekke dine behov på alle mulige måter. Denne har vi testet selv både på subber og høyttalere og den gjør en utmerket jobb
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hvilken modell fra DD Audio er dette?
Collapse
X
-
Tidligere importør for Digital Designs,
overtatt av www.dynaBel.no.
Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!
-
Jeg tenkte på å bruke Pioneer sin spiller (DEH-P700BT) den har altså 6 preput (2x front, 2x bak og 2x til sub)
Og det er ut til at disse forsterkerene ikke har "output" og bare "input" Skal jeg bruke 2x rca kabler til subben når det bare er snakk om et element? eller trenger jeg bare en rca kabel?
Comment
-
Originally posted by lillemongo View PostDenne har vell strengttatt bare 3 utganger. 1*front, 1*bak og 1*sub
Men høyre og venstre på de tre utgangene.
Comment
-
Originally posted by dj-vega View PostJeg tenkte på å bruke Pioneer sin spiller (DEH-P700BT) den har altså 6 preput (2x front, 2x bak og 2x til sub)
Og det er ut til at disse forsterkerene ikke har "output" og bare "input" Skal jeg bruke 2x rca kabler til subben når det bare er snakk om et element? eller trenger jeg bare en rca kabel?
F = front
R = rear
S = subwoofer
Svarte jeg på det du spurte om?
Kjøp deg en signalkabel som er 6ch. Da har du alle 3/6 kablene i en kabel. Enkelt å strekke og ser fint utTidligere importør for Digital Designs,
Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!
Comment
-
Jeg ser denne har to inputs det er greit nok:
Men denne har en input (høyre og venstre) til en sub. Trenger jeg det?
Eller tar subben signal fra L/R og gjør om til mono?
Altså. Hva er poenget med to signal kabler vis den bare bruker 1?Last edited by dj-vega; 27-04-2009, 18:16.
Comment
-
Det blir ikke gjort om til mono, da det er en stereoforsterker.
Så hver høyttaler utgang på forsterker vil gi sitt eget signal, men en sub operer på så lave oktaver at om du har 2 stk vil du ikke kunne høre venstre og høyre, og dessuten når du brokobler blir det jo mono uansett. Så slik som dette skal det være og er på alle andre stereoforsterkere også
Selv monoforsterkere har 2 innganger, men det blir gjort om til mono ja.
EDIT: hehehe. Ser nå at dette ser ut som en DDM3 eller M1a, og ja er da monoblokk. Trodde ved første øyekast at det var en DDA2, sååå ->Tidligere importør for Digital Designs,
Comment
-
Ahh....altså dermed går det fint å to stykk rca kabler på en monoblokk? Og den bruker begge signalene... Genialt =)
Comment
-
Det stemmer. Du må bruke 2 kabler. Bruker du kun en vil du få halvt signal, og er ikke bra lydmessig. Du vil kunne få mer støy i lyden ettersom du må skru gain mer opp for å få samme volum osv.
Så bruk begge, det er aller bestTidligere importør for Digital Designs,
Comment
-
Originally posted by Digital Designs Norge View PostDet stemmer. Du må bruke 2 kabler. Bruker du kun en vil du få halvt signal, og er ikke bra lydmessig. Du vil kunne få mer støy i lyden ettersom du må skru gain mer opp for å få samme volum osv.
Så bruk begge, det er aller best
Vet du om den monoblokken takkler 50mm2 strømkabel? Vis ikke må jeg vell kjøre kablene inn i en fordelingsblokk og kjøre 25mm2 ut fra den?
Comment
-
Hvis det er en M3 på bilde; "The M2 and M3 both using power blocks for up to 0 gauge wire" som er 50kvd om jeg ikke husker helt feil nå.
Og ville aldri brukt mindre enn 50kvd på M3. Den har en output power rating i RMS på 2400 Watt og en strømforsyning kapabel opptil 4500 watt rms
Hva angår signalkabler er disse helt greie: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736
EDIT: Oops, nei det er de ikke. Regner ikke med du skal ha forsterkerne montert helt inntil hverandre. Da bør du gå for 1stk 4ch kabel og 1stk 2chLast edited by DD-Henrik; 28-04-2009, 10:58.Tidligere importør for Digital Designs,
Comment
-
Det er m2. Jeg trenger nok ikke m3. Men hva er prisforsjellen hos deg på m2 og m3? er det bare like greit å velge m3?
Edit: Altså en slik: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736
Og en slik: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736 ?
Men det går jo kjøpe en slik som du linka til og bare kjøpe en slik: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736 og bare bruke en vanlig RCA fra der?
Dermed slipper jeg å legge opp to rca kabler... Men jeg er ikke helt sikker på hva som vil fungere best?
EDIT: Jeg fant denne kabelen.. http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=3553 hva tror du om den?Last edited by dj-vega; 28-04-2009, 11:08.
Comment
-
Altså, om du kun skal kjøre ett element i 1500-serien ville jeg brukt en C2a forsterker, som er på 2x375 wrms @ 1 ohm. Da får du totalt 750 om du brokobler. 1500-serien kan bestilles med dobbel spole for noen kroner ekstra. Da får du elementet ned til 2 ohm, og så brokobler du videre igjen på forsterkeren så blir det 1 ohm. Det vil bli den billigste og beste løsningen for 1stk 1500serie element slik jeg ser det
C2a koster 3990,-
Mot M2 som koster rundt 9990,-
Mot M3 som koster 14990,-Tidligere importør for Digital Designs,
Comment
-
Men 1 ohm? Er ikke det farlig lavt?
Comment
-
Nei.
De eneste forsterkerne vi har som ikke er 1 Ohms stabile er:
DDA1/A2/A4, DDSS2/SS3 og rørforsterkeren Z45
DDC2a
DDC4a
DDS2
DDS4
DDM1a
DDM2
DDM3
DDM4
DDZ2LV
DDZ2HV
- Er alle 1 Ohm stabile
Z1a, Z2LV/HV og M-serien blir veldig ofte kjørt i 0.5 Ohm i USA i alle situasjoner, uten at det byr på problemer, men holdbarheten vil jo svekkes litt ved så lav motstand (er jo nesten kortslutning).
Så jeg ville gått for mitt forslag, da dette er billigst for deg og vil klare å fore 1500serien med nok i massevis og du slipper da å brenne spolene også da dette elementet fint klarer godt over effekttålighetenTidligere importør for Digital Designs,
Comment
Comment