Originally posted by Digital Designs Norge
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hvilken modell fra DD Audio er dette?
Collapse
X
-
-
Originally posted by neptyr View PostNeDD er ikke Kenneth på installbay.
Installbay Hamar er vel Kenneth om jeg ikke husker feil.
EDIT: Jeg finner ikke brukeren "kenneth". Jeg har prøvd Google og søkefunksjonen her på forumet.
Har admin løsning?Last edited by dj-vega; 18-05-2009, 08:45.
Comment
-
Originally posted by dj-vega View PostDet høres ut dom en god plan, men til demping av skilt så skal jeg vell bare ha en matte på baksiden av skiltet?Tidligere importør for Digital Designs,
overtatt av www.dynaBel.no.
Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!
Comment
-
Originally posted by Digital Designs Norge View PostDu kan kjøpe gummipakningsett på biltema. Det er en stor firkantet plate på størrelse med A4. Klipp ut etter skiltets form og skru skiltet på bilen med gummiplaten imellom. Ikke bruk skilt-ramme (sånn ting du setter skiltet i, så står det typisk navn på bilforhandlere osv.) for dem bare rister og skrangler nesten uansett hva du gjør
Eller denne og så har vi denne ?
Comment
-
Akkurat det jeg tenkte på. En slik løsning fungerer veldig bra etter personlig erfaring
Bare pass på å klipp med en liten margin på 0.5cm mindre enn skiltstørrelsen slik at du ikke plutselig ser en gummiklump utenfor skiltetTidligere importør for Digital Designs,
Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!
Comment
-
Altså den første, den til ca 270kr. Det høres vertfall ut som en bra start. For det er vell hovedsaklig det som lager mest lyd på en udempet bil?
Comment
-
Jepp.
Skiltet lager vel aller mest lyd utenfor i de fleste tilfeller. Bagasjeluken lager også mye lyd utenfor og innvendig. Stasjonsvogner er det taker som lager mest lyd i de fleste tilfeller etter det jeg er kjent med.
Men du vil jo få en vanvittig mye finere lyd innvendig om du demper bilen. Du vil få betydelig bedre og mer midbass om du demper dørene, som gir et mer komplett lydbilde. Lyden skal oppfattes naturlig, og har du spinkel lyd foran uten midbass, føles det helt feil. Da nytter det ikke å ha en feit subb bak, for selv om du ikke hører HVOR subben kommer fra, så hører du at noe er steingalt med lyden. Det er ikke utfyllende lyd og høres ikke naturlig og ren ut.
Du kan jo prøve å dempe kun en dør foran, så hører du forskjellen med en gang om du veksler lyden fra ene siden til den andreTidligere importør for Digital Designs,
Comment
-
Originally posted by Digital Designs Norge View PostJepp.
Skiltet lager vel aller mest lyd utenfor i de fleste tilfeller. Bagasjeluken lager også mye lyd utenfor og innvendig. Stasjonsvogner er det taker som lager mest lyd i de fleste tilfeller etter det jeg er kjent med.
Men du vil jo få en vanvittig mye finere lyd innvendig om du demper bilen. Du vil få betydelig bedre og mer midbass om du demper dørene, som gir et mer komplett lydbilde. Lyden skal oppfattes naturlig, og har du spinkel lyd foran uten midbass, føles det helt feil. Da nytter det ikke å ha en feit subb bak, for selv om du ikke hører HVOR subben kommer fra, så hører du at noe er steingalt med lyden. Det er ikke utfyllende lyd og høres ikke naturlig og ren ut.
Du kan jo prøve å dempe kun en dør foran, så hører du forskjellen med en gang om du veksler lyden fra ene siden til den andre
Comment
-
Hvis du ikke har høyttalere i bakdører er det ikke så mye vits. Du vil få litt dypere lyd fra subben om du gjør det tror jeg, men vil nok koste mer enn det smaker. Bagasjeluken, hjulbrønnen og begge fordørene vil gi deg en sinnsykt mye bedre lydTidligere importør for Digital Designs,
Comment
-
Takk for svar. Jeg sitter å tenke på en ting. En kompis av meg har en Volvo 460 så jeg skal få han å måle opp for å se om det er plass til en DDbox15, men viss ikke det er plass, er det bedre å bygge en kasse selv da? Og hvordan får en kasse til å spiller optilmalt i en bil?
Comment
-
En liten ting til.
Er det slik det 5,25" komp settet ser ut?
Uansett så må jeg si jeg likte det settet, er det å få tak i viss det ikke er det du har på butikken din?
Comment
-
Originally posted by dj-vega View PostTakk for svar. Jeg sitter å tenke på en ting. En kompis av meg har en Volvo 460 så jeg skal få han å måle opp for å se om det er plass til en DDbox15, men viss ikke det er plass, er det bedre å bygge en kasse selv da? Og hvordan får en kasse til å spiller optilmalt i en bil?
For å få en kasse til å låte optimalt i en bil finnes det ikke fasitsvar på. Men tune kassen til rundt 35-37hz og bygg den etter DD's formula når det gjelder størrelse
Jeg ville brukt aeroporter. Da unngår du gjerne blåselyder osv. Men om du ikke er god på å bygge kasser er DDBox15 et meget godt alternativ i forhold til mange prefab-kasser.
Hør med Dag Johansen her på forumet. Han er vel den flinkeste i Norge til å bygge kasser, da han har vært møbelsnekker i mangfoldige år, i tillegg til at han har en enorm kompetanse på lyd generelt. Som da er den perfekte kombinasjonen for å kunne bygge gode kasser
Originally posted by dj-vega View PostEn liten ting til.
Er det slik det 5,25" komp settet ser ut?
Uansett så må jeg si jeg likte det settet, er det å få tak i viss det ikke er det du har på butikken din?
Det kan se ut som en gammel variant av DDA-W som er DD's flaggskip innenfor High-End kompsett.
Slik ser DDC6.5 ut:
Og her har du den nyeste utgaven av DDA-W:Tidligere importør for Digital Designs,
Comment
-
Finnes det "high-end" settet i i 5,25" konfigurasjon?
Comment
Comment