Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken modell fra DD Audio er dette?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Digital Designs Norge View Post
    Ja naturligvis, men er jo et stooort arbeid. Er ikke gjort på en dag eller to

Du kan hvertfall begynne med bagasjeluken, hjulbrønnen og dørene og se hvor mye mer du mener gir deg mye smak for svetten

Og for guds skyld, demp skiltet hehe er så dumt når det skrangler i filler
    Det høres ut dom en god plan, men til demping av skilt så skal jeg vell bare ha en matte på baksiden av skiltet?
    Mvh dj-vega
    Prosjekt; Kia Sportage 95` <---
    NB; Bilstereo Prosjektet kommer på bilstereoforumet!

Comment

Originally posted by neptyr View Post
      NeDD er ikke Kenneth på installbay.

Installbay Hamar er vel Kenneth om jeg ikke husker feil.
      Takk Admin. Skal prøve å finne han nå

EDIT: Jeg finner ikke brukeren "kenneth". Jeg har prøvd Google og søkefunksjonen her på forumet.
      Har admin løsning?
      Last edited by dj-vega; 18-05-2009, 08:45.
      Mvh dj-vega

Comment

Jeg skrev det jo... "Installbay Hamar"
        Mvh
        Rolf Try Nygård

Comment

Originally posted by dj-vega View Post
          Det høres ut dom en god plan, men til demping av skilt så skal jeg vell bare ha en matte på baksiden av skiltet?
          Du kan kjøpe gummipakningsett på biltema. Det er en stor firkantet plate på størrelse med A4. Klipp ut etter skiltets form og skru skiltet på bilen med gummiplaten imellom. Ikke bruk skilt-ramme (sånn ting du setter skiltet i, så står det typisk navn på bilforhandlere osv.) for dem bare rister og skrangler nesten uansett hva du gjør
          Tidligere importør for Digital Designs,
          overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Originally posted by neptyr View Post
            Jeg skrev det jo... "Installbay Hamar"
            Ahh. Takk. PM sendt til "Installbay Hamar"
            Mvh dj-vega

Comment

Du kan kjøpe gummipakningsett på biltema. Det er en stor firkantet plate på størrelse med A4. Klipp ut etter skiltets form og skru skiltet på bilen med gummiplaten imellom. Ikke bruk skilt-ramme (sånn ting du setter skiltet i, så står det typisk navn på bilforhandlere osv.) for dem bare rister og skrangler nesten uansett hva du gjør
              Noe alà dette du tenker på?

Eller denne og så har vi denne ?
              Mvh dj-vega

Comment

Akkurat det jeg tenkte på. En slik løsning fungerer veldig bra etter personlig erfaring

Bare pass på å klipp med en liten margin på 0.5cm mindre enn skiltstørrelsen slik at du ikke plutselig ser en gummiklump utenfor skiltet

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Altså den første, den til ca 270kr. Det høres vertfall ut som en bra start. For det er vell hovedsaklig det som lager mest lyd på en udempet bil?
                  Mvh dj-vega

Comment

Jepp.

Skiltet lager vel aller mest lyd utenfor i de fleste tilfeller. Bagasjeluken lager også mye lyd utenfor og innvendig. Stasjonsvogner er det taker som lager mest lyd i de fleste tilfeller etter det jeg er kjent med.

Men du vil jo få en vanvittig mye finere lyd innvendig om du demper bilen. Du vil få betydelig bedre og mer midbass om du demper dørene, som gir et mer komplett lydbilde. Lyden skal oppfattes naturlig, og har du spinkel lyd foran uten midbass, føles det helt feil. Da nytter det ikke å ha en feit subb bak, for selv om du ikke hører HVOR subben kommer fra, så hører du at noe er steingalt med lyden. Det er ikke utfyllende lyd og høres ikke naturlig og ren ut.

Du kan jo prøve å dempe kun en dør foran, så hører du forskjellen med en gang om du veksler lyden fra ene siden til den andre

Comment

Jepp.

Skiltet lager vel aller mest lyd utenfor i de fleste tilfeller. Bagasjeluken lager også mye lyd utenfor og innvendig. Stasjonsvogner er det taker som lager mest lyd i de fleste tilfeller etter det jeg er kjent med.

Men du vil jo få en vanvittig mye finere lyd innvendig om du demper bilen. Du vil få betydelig bedre og mer midbass om du demper dørene, som gir et mer komplett lydbilde. Lyden skal oppfattes naturlig, og har du spinkel lyd foran uten midbass, føles det helt feil. Da nytter det ikke å ha en feit subb bak, for selv om du ikke hører HVOR subben kommer fra, så hører du at noe er steingalt med lyden. Det er ikke utfyllende lyd og høres ikke naturlig og ren ut.

Du kan jo prøve å dempe kun en dør foran, så hører du forskjellen med en gang om du veksler lyden fra ene siden til den andre
                      Takk for informasjonen. Men det å fjerne alt intriør er jo ganske masse arbeid, noe som jeg tviler på at det lønner seg, men vis jeg prøver en dør og hører forsjell så kan jeg dempe dørene og bagasjerommet. Men siden det ikke finnes høyttalere i bakdørene, er det da vert bryet med å dempe, eller bør jeg droppe det? For det beste hadde nokk vert å dempe alle flater, men det tviler jeg på la seg gjøre, da jeg faktisk har lyst å kjøre bilen relativt raskt etter jeg har alt jeg trenger, og vis jeg da har ganske mye arbeid så vil det lang tid ...
                      Mvh dj-vega

Comment

Hvis du ikke har høyttalere i bakdører er det ikke så mye vits. Du vil få litt dypere lyd fra subben om du gjør det tror jeg, men vil nok koste mer enn det smaker. Bagasjeluken, hjulbrønnen og begge fordørene vil gi deg en sinnsykt mye bedre lyd

Comment

Takk for svar. Jeg sitter å tenke på en ting. En kompis av meg har en Volvo 460 så jeg skal få han å måle opp for å se om det er plass til en DDbox15, men viss ikke det er plass, er det bedre å bygge en kasse selv da? Og hvordan får en kasse til å spiller optilmalt i en bil?
                          Mvh dj-vega

Comment

En liten ting til.
                            Er det slik det 5,25" komp settet ser ut?

Uansett så må jeg si jeg likte det settet, er det å få tak i viss det ikke er det du har på butikken din?
                            Mvh dj-vega

Comment

Takk for svar. Jeg sitter å tenke på en ting. En kompis av meg har en Volvo 460 så jeg skal få han å måle opp for å se om det er plass til en DDbox15, men viss ikke det er plass, er det bedre å bygge en kasse selv da? Og hvordan får en kasse til å spiller optilmalt i en bil?
                              Om det ikke er plass til en DDBox15 så er det jo alltid best å bygge selv.

For å få en kasse til å låte optimalt i en bil finnes det ikke fasitsvar på. Men tune kassen til rundt 35-37hz og bygg den etter DD's formula når det gjelder størrelse

Jeg ville brukt aeroporter. Da unngår du gjerne blåselyder osv. Men om du ikke er god på å bygge kasser er DDBox15 et meget godt alternativ i forhold til mange prefab-kasser.

Hør med Dag Johansen her på forumet. Han er vel den flinkeste i Norge til å bygge kasser, da han har vært møbelsnekker i mangfoldige år, i tillegg til at han har en enorm kompetanse på lyd generelt. Som da er den perfekte kombinasjonen for å kunne bygge gode kasser

En liten ting til.
                              Er det slik det 5,25" komp settet ser ut?

Uansett så må jeg si jeg likte det settet, er det å få tak i viss det ikke er det du har på butikken din?
                              Det settet har jeg aldri sett før faktisk. Det er ikke noe som produseres pr dags dato hvertfall.

Det kan se ut som en gammel variant av DDA-W som er DD's flaggskip innenfor High-End kompsett.

Slik ser DDC6.5 ut:

Og her har du den nyeste utgaven av DDA-W:

Comment

Finnes det "high-end" settet i i 5,25" konfigurasjon?
                                Mvh dj-vega

Comment

Working...
                                X