Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken modell fra DD Audio er dette?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Forsåvidt så er jeg enig. Men jeg synes både Dynabel og DD sine forsterkere ser flotte ut, og da synes jeg det er synd å gjemme de bort. Det er jo mulig å lage en kasse som er høyrere slik at jeg kan montere forsterkene forran kassen men ja. Er ganske usikker.

Jeg liker godt løsningen som ble gjort i Dylans subaru, men denne er Coupe tror jeg og jeg er usikker hvor fint det kan bli i en 460...
    Mvh dj-vega
    Prosjekt; Kia Sportage 95` <---
    NB; Bilstereo Prosjektet kommer på bilstereoforumet!

Comment

Å bygge bagasjerommet opp litt, med en mdfplate på toppen trekt i skinn og ha forsterkeren under denne med plexi der forsterker ligger ville blitt tøft tenker jeg

Synd å gjemme bort fin forsterker ja men folk vil jo få et bedre inntrykk om det ser pent og cleant ut, enn masse drøss med ledninger. Men dette ser du jo selv, er jo din mening som teller, ingen andres!
      Tidligere importør for Digital Designs,
      overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Ja, jeg er enig der. Men jeg ønsker jo å skule kablene så godt så mulig.

Som sagt før itråden så ønker jeg å gjøre noe alà som på bilder over, evnt å bygge en dyprere kasse og plasere amp oppå kassen, men det er vell ikke så lett å få fint.

På dette bildet så viser det bagasjerommet i Volvo 460. Jeg tenkte at maks høyde på kasser er slik at den ikke treffer 6x9" Høyttalerene som skal monteres i hattehylla. Men er inne på tanken om å lage eget rom til 6x9" høyttalerene slik at de skal bli mindre påvirket av trøkket fra subbene. Har du tips? eller bør jeg bare lage et slags rom av plassen fra basskassen og opp til hattehylla? (Ganske vanskelig å forklare)

Slik tenkte jeg å montere kassen:

Og slik tenkte jeg sammen med forsterkere:

Og Nå en kasse rundt bakhøyttalene slik at de ikke blir så mye påvirket av bassen.

Eller hva tror du om det??
        Attached Files
        Mvh dj-vega

Comment

Det forslaget du har der tror jeg ville blitt meget kult

Det er jo alltids noen tømrerlærlinger rundt om som du sikkert kjenner som også kan hjelpe til om du skulle slite litt

Plater og kasser er jo egentlig enkelt og greit å jobbe med, men det er jo målene som kan være vanskelige å få heeelt riktig slik at det passer perfekt. Men dette klarer du sikkert helt fint

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Takker. Jeg har en kompis som går på bygg og anlegg som jeg vil påstå er flink, samtidig et par som jobber på sånn byggekjede alà Montèr.
            Men jeg har planlagd å trekke det med noe, skinn vil se best ut såklart men vet du hvordan prisene er på det. Alternativt har man det typiske høyttalertrekker som selges nesten overalt hvor bilstereo selges.
            Mvh dj-vega

Comment

Om du skal ha skinn, KJØP falsk skinn hehe. Nytt koster sikkert 2-3 lapper bare for skinnet.

Du kan også trekke det i helt sort filt. Da vil jo bagasjerommet se helt nytt ut og er nok litt enklere å få fint.

Du kan jo også flocke det. Dvs spraye på lim og så spraye på fiber etterpå med en maskin. Mange som gjør det med interiør når de styler bilene sine. Blir ofte meget tøft, og ser ut som filt, bare at du f.eks. kan flocke det sort, og derettter flocke detaljer slik som blåe diskrete flammer osv. Men det tøffe er at det ser ut som sort filt med blå flammer (i filt). Blir nesten som lakkering om du er med på den

Comment

Ja, selvfølgelig... Kjøpe ekte skinn blir for dyrt, tviler på at verdien øker noe serlig så da kan jeg like godt bruke sånn filt.
                Mvh dj-vega

Comment

Det tror jeg du gjør lurt i

Comment

Ja, jeg håper det. Men har du peiling på hvordan jeg skal få det på?. Det greieste er vell å starte med å legge lim på alle flater i bagasjerommet? Og så påføre filten?
                    Mvh dj-vega

Comment

• Det du gjør er å spraye på lim på alle flater, sette kassen oppå filten du skal lime på, og tippe kassen bortover til du har når rundt hele kassen. Akkurat som å rulle en snøball om du skjønner. Når det er gjort, klipper du av kantene (filtet som er til overs) som stikker ut. Da har du kun 2 flater igjen. Klipp ut en firkant som er større enn flaten, legg den oppå kassen og trykk litt på filtet slik at det fester seg godt i limet. Så begynner du bare å klippe filten helt inntil kanten på kassen. Når det er gjort, kan du Voila til deg selv

Comment

• Oh Your Good
                        Men i bagasjerommet da, det er en del flater som er plastik belagdt, det hadde jo vert greit å kunne legge slik over dette og, slik at det står i stil med resten av utstyret.
                        Mvh dj-vega

Comment

• Det er da flocking perfekt.

Blir helt samme resultat. Du sprayer på lim, og sprayer på fiber oppå limet, så blir det filt, men bare at det blir 100% perfekt.

http://www.youtube.com/watch?v=COH6I0bO-gU

Er jo sikkert dyrt utstyr.

Men om du skal legge det på selv, må du nesten bare prøve og feile, klippe og feile, prøve og feile, prøve og få det til

Sikkert noen andre her som kan svare på hvordan man legger på filt på detaljerte overflater. Er ikke så flink på det jeg

Comment

• Det så tøft ut, men litt vell avansert. Jeg tror jeg velger filt løsningen. Men er det noen gode limtyper som bør brukes til dette?
                            Mvh dj-vega

Comment

• Originally posted by Digital Designs Norge View Post
                              Det du gjør er å spraye på lim på alle flater, sette kassen oppå filten du skal lime på, og tippe kassen bortover til du har når rundt hele kassen. Akkurat som å rulle en snøball om du skjønner. Når det er gjort, klipper du av kantene (filtet som er til overs) som stikker ut. Da har du kun 2 flater igjen. Klipp ut en firkant som er større enn flaten, legg den oppå kassen og trykk litt på filtet slik at det fester seg godt i limet. Så begynner du bare å klippe filten helt inntil kanten på kassen. Når det er gjort, kan du Voila til deg selv
                              Enda bedre måte å gjøre det på er å la det bli igjen filt på begge sider når du "ruller snøballen". Deretter bretter du dette over på den flata uten filt slik at de bitene overlapper hverandre. Trekk dette stramt og skjær med en KVASS kniv fra hjørnet og til midten. Når du gjør dette på alle hjørner vil du få fire trekanter som går perfekt inntil hverandre og når dette limes blir ikke skjøtene engang synlige

Og lim på både kasse og filt er viktig! og la det tørke til det ikke er klissete før du limer flatene sammen
                              Jonas Tautra
                              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

• Om jeg kan komme med forslag til kasse i 460'en
                                Prøv gjerne en kasse som står på høyre side av bagasjerommet med både elementer og port spillende mot andre siden av bagasjerommet.
                                En annen løsning som gir nesten like bra resultat er en så lav kasse som mulig helt bakerst i bagasjerommet med port og elementer opp. Porten helt bakerst.
                                Jonas Tautra
                                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Working...
                                X