Announcement

Collapse
No announcement yet.

Interesse for DAB-modul til Alpine (og evnt. andre merker?)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Interesse for DAB-modul til Alpine (og evnt. andre merker?)

Hepp,

Sitter nå og designer ett PCB som opprinnelige var tenkt til bruk i min egen bil, og så lurte jeg på om kanskje noen andre hadde lyst å være med på moroa og evnt. kanskje noen som har ideer og innspill

Det jeg holder på med er å, i første omgang, lage en tolk som lar meg kontrollere en DAB-radio som om det var en Ipod.

Kommandorekke blir da:
    Alpine CD/DVD -> KCE-422 (eller hva som helst annet Ipod-adapter) -> Tolk -> Dab og samme løkke tilbake slik at Alpine-spilleren også kan vise informasjon fra DAB-radioen.

Noen som har lyst å hive seg med? Regner med at total kostnad på selve interfacet vil havne på rundt hundre-lappen, så kommer jo selvfølgelig dab-radioen i tillegg.

Jeg har for øyeblikket kun vurdert Revo sine DAB da disse drives av ett RS232-basert chipset slik at det går ganske raskt å interface dem, men jeg har jo litt lyst å lage interfacet litt mer generisk.

Ovennevnte er altså steg 1. Etter steg 1 så er håpet å etterhvert kunne gå over til steg 2 som da er å åpne flere interface på inn-siden (AiNET for Alpine, IPBus for Pioneer etc).

Orker ikke å dra dette som ett offentlig prosjekt med Wiki og forum og blabla og siden dette skal foregå i forholdsvis enkle former håper jeg på at dem som er interessert og har litt elektronikk-kunnskap (jeg orker f.eks. IKKE å lære noen å lodde bare for dette) faktisk kan delta i en mer team-basert atmosfære over f.eks. MSN eller lignende.

Noen som har lyst å være med på moroa?
    /////ALPINE Mobile media solutions
    Lotus by seas
    BR?X German car audio

Hm.. Har vært gira på en DAB-boks fra Alpine i lang tid nå.. Kanskje dette er løsningen?

Det høres unektelig spennende ut. Men jeg er ikke så innmari stabil på "chipset osv".. Så jeg tror jeg stiller meg i kø til å muligens kjøpe denne interfacen når den er ferdig..
    [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

Comment

Når dette er ferdig, så vil det aldri bli solgt som ett konkurrerende produkt eller lignende og jeg har ingen ønsker om å tjene penger på det, men det kan godt hende det kommer ett ferdig kretskort og en komponentliste slik at folk selv kan lodde ihop disse Akkurat nå driver jeg leker litt med en toslink utgang, det kan godt hende jeg forbereder det hele for optisk for dem med prosessorer, men det er litt vanskelig å få timingen korrekt, så det spørs nok om det er mulig...
      /////ALPINE Mobile media solutions
      Lotus by seas
      BR?X German car audio

Comment

Hmm.. Høres veldig interessant ut dette..
        Håper du får det til å virke! Det hadde vært konge med DAB i bilen. Bare så synd man ikke får tak i Alpine sin DAB-boks. Men da er jo dette eksperimentet ditt midt i blinken!
        Kom gjerne med poster på hvordan utviklingen går
        [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

Comment

Working...
        X