Holder på å bygge en kasse til 2 stk Ground Zero GZPW15XQ. Har fått kasse beskrivelse på 150 liter pr bass, med 4 stk 4" rør med en lengde på 30 cm. Har laget en kasse på 300 liter og har kjøpt 8 aeroporter.Kassens utvendige mål er Bredde: 112 cm,dybde 56 og høyde 60 cm.Ble ca 309 liter totalt. Skal brukes i en stasjonsvogn.
Problemet oppstod da jeg skulle finne plass til alle disse portene.Har sett at folk har fått gode resultater med å la subbene spille opp.Å sette portene på "frontbaffel". Altså at subbene spiller mot taket og portene er vendt mot bakluke.
Dette ser ut til å bli min løsning også.
Har det noe å si om portene står litt her og der på samme plate? Lengden på kassen er 112 cm.Så fikk plass til 5 porter etter hverandre nederst.
Men subbene skal også ha plass,så magnetene går et stykke ned i kassen.For at det ikke skal bli krasj,må jeg ha 5 porter nederst,2 porter på rekke nummer 2 og en port på rekke nr 3.Vil dette bli bra? Portene vil da danne en "trekant".
Ble litt vanskelig dette når subber,avstivninger og rør skal ha plass.
Med 8 porter ligger tuningen på 40 hz og med 6 porter ligger den på ca 35 hz.
Hvilken tuning har jeg med 5 stk 4" porter på 30 cm? 32,5 hz?
Skal spille stort sett kun musikk med dette,så hvilken tuning burde jeg gå for?
Om jeg velger å tune til 35 hz.Blir det 5 porter på rekke nr 1 og en port midt på rekke nr 2.
Hovedspørmålet er vel om det går bra at portene blir satt på flere "rekker". Har ikke skillevegg i kassen,da det ikke blir plass.Stiver av der det er mulig istedet. å ja,jeg burde nok ha brukt 6" porter istedet.men er ikke noe ekspert på å regne ut kasser og det var dette jeg ble anbefalt.Skulle visst fungere bra.
Håper noen kan svare på det dårlige forklarte, samt rare problemet mitt
Problemet oppstod da jeg skulle finne plass til alle disse portene.Har sett at folk har fått gode resultater med å la subbene spille opp.Å sette portene på "frontbaffel". Altså at subbene spiller mot taket og portene er vendt mot bakluke.
Dette ser ut til å bli min løsning også.
Har det noe å si om portene står litt her og der på samme plate? Lengden på kassen er 112 cm.Så fikk plass til 5 porter etter hverandre nederst.
Men subbene skal også ha plass,så magnetene går et stykke ned i kassen.For at det ikke skal bli krasj,må jeg ha 5 porter nederst,2 porter på rekke nummer 2 og en port på rekke nr 3.Vil dette bli bra? Portene vil da danne en "trekant".
Ble litt vanskelig dette når subber,avstivninger og rør skal ha plass.
Med 8 porter ligger tuningen på 40 hz og med 6 porter ligger den på ca 35 hz.
Hvilken tuning har jeg med 5 stk 4" porter på 30 cm? 32,5 hz?
Skal spille stort sett kun musikk med dette,så hvilken tuning burde jeg gå for?
Om jeg velger å tune til 35 hz.Blir det 5 porter på rekke nr 1 og en port midt på rekke nr 2.
Hovedspørmålet er vel om det går bra at portene blir satt på flere "rekker". Har ikke skillevegg i kassen,da det ikke blir plass.Stiver av der det er mulig istedet. å ja,jeg burde nok ha brukt 6" porter istedet.men er ikke noe ekspert på å regne ut kasser og det var dette jeg ble anbefalt.Skulle visst fungere bra.
Håper noen kan svare på det dårlige forklarte, samt rare problemet mitt
Comment