Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anlegg til maks 10 000kr "alt" inkl.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dag:

Jeg har liggende Fusion PP-SW15E, NV-SW15 og Tarantula T5 15" som noen interessante elementer for han, hva tror du ?
    Mvh
    Lars Engen

Comment

Har nå fått tilbakemelding fra de fleste stedene jeg sendte mail til, og har fått anbefalt disse subbene:

dynaBel DY9812
      Fusion Powerplant PP-SW15E 15”
      Fusion Powerplant 120
      Soundstream Tarantula T5 15”
      Ground Zero GZRB 2300X 4+4 ohm

Stiller meg skeptisk til dynabel, da det lille jeg hørt om de subbene ikke har vært særlig positivt!

En ting er sikkert, Auto Bilstereo kunne gi meg et veldig mye bedre tilbud på de samme produktene enn hva elutstyr kunne!
      Tilbud fra Auto Bilstereo:

2stk dynaBel DY9812
      1stk dynaBel BF8501
      1stk dynaBel Bassrefleks kabinett 2x12"
      1stk Komplett kabel-pakke til oppsettet ovenfor

10 000kr+frakt
      Tilbud fra elutstyr.no:

Samme som ovenfor bare med 1stk dynabel sub og da singel 12" kasse til 9500kr+frakt..

Edit: Tilbudet fra elutstyr var med den mindre dynabel forsterkeren bf7501 og ikke bf8501 som auto bilstereo kom med!
      Last edited by thomzi; 27-04-2009, 22:48.
      Bil: Volkswagen Golf 1,9l TDI 2006mod.

Comment

Leker litt med tanken på å bestille fra sonicelectronix.com..
        Blir i så fall følgende oppsett:

http://www.sonicelectronix.com/item_...+2H15-3.4.html
        http://www.sonicelectronix.com/item_...MO+MM2154.html x2
        http://www.sonicelectronix.com/item_...2+500-1v2.html

Havner på ca 9700kr inkl. frakt og moms

Føler meg rimelig sikker på at dette vil spille meget bra, og kassen vil også passe inn i bagasjen..
        Eneste ulempen må jo være garanti o.l.

Har fått et tilbud fra Engen Audio som egentlig er for bra til å takke nei til, så blir nok til at jeg benytter meg av det!
        Last edited by thomzi; 28-04-2009, 20:23.

Comment

Originally posted by thomzi View Post
          Har nå fått tilbakemelding fra de fleste stedene jeg sendte mail til, og har fått anbefalt disse subbene:

dynaBel DY9812
          Fusion Powerplant PP-SW15E 15”
          Fusion Powerplant 120
          Soundstream Tarantula T5 15”
          Ground Zero GZRB 2300X 4+4 ohm

Stiller meg skeptisk til dynabel, da det lille jeg hørt om de subbene ikke har vært særlig positivt!

En ting er sikkert, Auto Bilstereo kunne gi meg et veldig mye bedre tilbud på de samme produktene enn hva elutstyr kunne!
          Tilbud fra Auto Bilstereo:

2stk dynaBel DY9812
          1stk dynaBel BF8501
          1stk dynaBel Bassrefleks kabinett 2x12"
          1stk Komplett kabel-pakke til oppsettet ovenfor

10 000kr+frakt
          Tilbud fra elutstyr.no:

Samme som ovenfor bare med 1stk dynabel sub og da singel 12" kasse til 9500kr+frakt..

Edit: Tilbudet fra elutstyr var med den mindre dynabel forsterkeren bf7501 og ikke bf8501 som auto bilstereo kom med!
          Å gi deg BF8501 som alene koster 9998,-
          to subber til 2.498,-
          en basskasse til 1.098,-
          og et kabelsett til 990,- som gir en totalpris på 17000,-, til 10 000 kroner er helt hinsides.

Om autobilstereo vil gi vekk sine varer til deg, så er det helt i orden for oss. Jeg vet akkurat hvor mye han tjener på disse produktene, og man kan selvfølgelig aldri gardere seg mot forhandlere som sitter inne med så mye varer eller har så mange regninger at de må gi vekk varene sine.

Vi som er seriøse og lever av dette kan dessverre ikke drive med veldedihet. Som jeg også sa til deg på epost, så er det for mange kunder andre faktorer som spiller inn i tillegg til pris. Leveringstid, support, og garanti er noen.

Comment

når han spurte på pris var jo faktisk den dynabel forsterkeren på kampanje til 6000kr da.så da er du nede i 13000kr. og når man handler for så mye bruker ikke det være noe problem og få gunstige priser...
            Last edited by biffen071278; 06-05-2009, 16:29.
            Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
            Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

Comment

og subbene koster 1990kr hos auto bilstereo, så da er vi nede i 12k
              Så å shave av 2000kr på et pakketilbud er derfor ikke et problem for de aller, aller fleste

Comment

Originally posted by biffen071278 View Post
                når han spurte på pris var jo faktisk den dynabel forsterkeren på kampanje til 6000kr da.så da er du nede i 13000kr. og når man handler for så mye bruker ikke det være noe problem og få gunstige priser...
                Ja, det stemmer forstkereren ble solgt til 5998,- med 40% avslag, tror du at man kan gi 40% rabatt til på en slik pris? For 5998,- så gir man nesten bort forsterkeren, og det er ikke mer å hente på prisen da. Man kan ikke selge en forsterker til 10 000,- for 3000,- det skjønner du vel?

I tillegg til dette så spurte kunden etter et tilbud til 10 000,- noe som jeg ga han. Tilbudet han fikk med autobilstereo er på 11 000,- da det koster nesten 1000,- å sende disse tunge varene med posten. Derfor blir det også feil å sammenligne de.

Comment

Originally posted by thomzi View Post
                  og subbene koster 1990kr hos auto bilstereo, så da er vi nede i 12k
                  Så å shave av 2000kr på et pakketilbud er derfor ikke et problem for de aller, aller fleste
                  Ja subbene kostet 1998,- på tilbud for flere uker siden. (Dette tilbudet eksisterer ikke lenger). Når ting er på tilbud kan man ikke forvente å få fleire tusen i avslag da serru.

Comment

De ligger fortsatt ute til 1990kr, så regner med at prisen fortsatt er gjeldene!

Jeg sendte kun rundt mail og lurte på hvilke pakketilbud det var mulig å få, 99,9% av de jeg spurte ga meg nettopp det..et tilbud! Var kun elutstyr.no som listet opp veil. pris, så det var jo ikke noe svar på mitt spørsmål!

Synes også at mailen var litt furtete, hadde jeg svart på mailen og skrevet at vi solgte så bra at vi ikke trenger å gi tilbud til mulige kunder så hadde jeg bare bedt de kjøpe fra andre steder.. enkelt og greit!
                    Last edited by thomzi; 06-05-2009, 16:44.

Comment

men hva slags anlegg fikk du tilbud på av engen?
                      Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima

Comment

Vet ikke om jeg kan legge det ut her, fordi da blir vel han slaket også

Men jeg kan si en ting, det var det absolutt beste tilbudet av alle jeg spurte

Comment

trenger ikke pris. bare hva slags komponenter Sikkert noe rått kan jeg tenker meg

Comment

http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=867
                            http://installbay.no/product_info.ph...oducts_id=1132
                            http://www.engenaudio.com/Produkter/...0side%20on.jpg
                            +kabler, sikringsholder etc

Comment

Originally posted by Elutstyr.no View Post
                              Ja, det stemmer forstkereren ble solgt til 5998,- med 40% avslag, tror du at man kan gi 40% rabatt til på en slik pris? For 5998,- så gir man nesten bort forsterkeren, og det er ikke mer å hente på prisen da. Man kan ikke selge en forsterker til 10 000,- for 3000,- det skjønner du vel?

I tillegg til dette så spurte kunden etter et tilbud til 10 000,- noe som jeg ga han. Tilbudet han fikk med autobilstereo er på 11 000,- da det koster nesten 1000,- å sende disse tunge varene med posten. Derfor blir det også feil å sammenligne de.
                              Kanskje litt dumt å støtte en konkurrent, men føler jeg nesten er litt nødt av moralske grunner.

6000 for en forsterker til veil 10000 er nesten gibort pris.

Si at de f.eks. er 70% avanse for den forsterkeren.

Det betyr at Elutstyr kjøper den inn for 3000 og selger den for 10k.

MEN... Det er fraktkostnader, kostnader for regnskapsførere, ekspedisjon, lagerutgifter, bankterminalutgifter og mange fler.

Når alt kommer til alt kjøper kanskje elutstyr den inn for 4500 med disse utgiftene, og selges den for 6000 er det omtrent gi bortpris. Da går han 1500 i pluss, som igjen skal skattes av dersom det tas ut i lønn, og har han flere ansatte er det arbeidsgiveravgift på 26% (tror det var 26%) og DA er plutselig fortjenesten på den forsterkeren veldig liten. Sluttpengene blir noen kroner igjen, som eventuelt blir spart opp for senere utvikling av bedriften.

Det er ikke mange som kan gi så gode tilbud som oss, Engenaudio etc. etc. for vi har mindre utgifter enn større aktører, slik som elutstyr.no (etter det jeg forstår), Bilradiospes etc.

Nå var jo dette tall som jeg kjapt ramset opp, og vil variere i "virkeligheten", men bare for å sette et riktig perspektiv på ting følte jeg det var riktig å poengtere det

BTW, har kjøpt en DY9815 fra elutstyr for lenge siden. Veldig fornøyd med servicen som kunde, kjappe svar på mail, kjapp levering og godt tilbud.

Mente på ingen måte å "rase" fra meg eller noe hehe

Poengterte bare litt med hvordan utgiftene til større aktører er

EDIT: Men ja, hadde det ikke vært tilbud på den forsterkern til 10 lapper hadde det nok vært et bedre tilbud å få hos elutstyr. Tilbud må man gi for å få kunder og at dem blir fornøyde.

Reklame på tv osv, har lite å si i forhold til mange fornøyde kunder. Jeg stoler mer på kompisen min om han sier "kjøp den tingen i DEN butikken", enn en reklame på tv. Så veldig griske på tilbud tror jeg tjener dere dårlig, elutstyr. Men tviler på dette. Fikk jo selv et godt tilbud hos dere på DY9815
                              Last edited by DD-Henrik; 06-05-2009, 17:10.
                              Tidligere importør for Digital Designs,
                              overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Å gi deg BF8501 som alene koster 9998,-
                                to subber til 2.498,-
                                en basskasse til 1.098,-
                                og et kabelsett til 990,- som gir en totalpris på 17000,-, til 10 000 kroner er helt hinsides.

Om autobilstereo vil gi vekk sine varer til deg, så er det helt i orden for oss. Jeg vet akkurat hvor mye han tjener på disse produktene, og man kan selvfølgelig aldri gardere seg mot forhandlere som sitter inne med så mye varer eller har så mange regninger at de må gi vekk varene sine.

Vi som er seriøse og lever av dette kan dessverre ikke drive med veldedihet. Som jeg også sa til deg på epost, så er det for mange kunder andre faktorer som spiller inn i tillegg til pris. Leveringstid, support, og garanti er noen.
                                Får noen få uker siden, var det en langt lavere pris på dette utstyret, å få til 3000,- i rabatt(som det var den gangen) på dette oppsettet, er ikke det store problemmet, verken får deg eller meg. Kundeservice er noe som blir satt høyt på listen her iallefall, ellers har vi selvsagt samme garanti som importør/distributør.

Om du ikke vil gi noen gode pristilbud til dine/deres kunder, så trenger du ikke og klage på at andre gjør det.

Hvem har solgt BF8501 til 3000,- ?

Ang. frakt, så har selvsagt kunden også mulighet til og hente utstyret selv.
                                Dessuten, står det anlegg til maks 10000,-.

Uansett, så ser det ut som om verken meg eller deg har "vunnet" denne kampen.. hehehe.
                                btw. Les reglene og velkommen skal ni være!
                                Do-It-Yourself - DIY stash

Comment

Working...
                                X