Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ukjent klasse A forsterker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ukjent klasse A forsterker

    Sjefen nevnte att han hadde en (eller et par) klasse a forsterkere han hadde liggende og støve..
    han sa de var blanke, chroma, og en sirkel eller oval merke på toppen som var gull farga.
    han er 31 år, så kan tenke meg de er rundt 10-15 år gamle.. han sa 15 år, men tror ikke han kjøpte dem brukt, så sier 10-15..

    noen som har en formening om hvilke forsterker det er snakk om?

    han sa att han like så godt kunne solgt dem til en billig penge da det ikke var en formening og ha dem liggende, støvende ned.. så noen som vet en verdi på eventuelt de du tror det er?

  • #2
    Soundstream?
    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

    Comment


    • #3
      det var min første tanke også... holder på og google nå!

      Comment


      • #4
        http://www.genesiscaraudio.net/amps/d_mono_a/index.html
        "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

        Comment


        • #5
          den kan ligne!

          kan også si att han som 18-20åring kjøpte electrocompaniet og quad høytallere, så jeg tror det er "high-end" eller nærme..!

          skal sende en melding og si att han kan ta bilde eller ta de (den) med på jobben, kanskje jeg har et par tusen jeg kan ofre på den

          legger ut her når jeg vet, men kom gjerne med andre bidrag

          Comment


          • #6
            Det er nok klasse A inngangstrinn i tilfelle, hadde det vært klasse A utgangstrinn hadde forsterkeren sugd batteriet tomt på null komma niks... En klasse A-forsterker trekker maks strøm hele tia, alt som ikke brukes til å lage lyd blir avsatt som varme. Bare så vi holder orden på uttrykkene

            Comment


            • #7
              Originally posted by epifant View Post
              Det er nok klasse A inngangstrinn i tilfelle, hadde det vært klasse A utgangstrinn hadde forsterkeren sugd batteriet tomt på null komma niks... En klasse A-forsterker trekker maks strøm hele tia, alt som ikke brukes til å lage lyd blir avsatt som varme. Bare så vi holder orden på uttrykkene
              det har jeg ikke tenkt på! men det er nok i fortrinnet da.. men en bilstereoklasseAforsterker da!

              dag johansen, hvor mye tror du en sånn hadde vært prisa i dag? et godt eksemplar, moderat brukt og en eier?

              Comment


              • #8
                kan vere en soundstream rubicon class a. litt annerledes utseende enn soundstream reference class a. rubicon har oval logo på topp såvidt jeg husker.

                Comment


                • #9
                  En forsterker kan ikke kalles for klasse-A hvis det kun gjelder inngangstrinnet.
                  Og det gjelder utgangstrinnet, det blir justert inn en biasspenning så de ligger på rundt 10watt klasse-A før de går over til klasse-AB.
                  10-20watt greier nok de fleste bilbatterier.

                  Jeg har ingen aning om hva sånt noe er verdt, men hadde jeg vært rik ville jeg neppe byd mer enn 2000 for en sånn forsterker.
                  "verdi" er et ugyldig uttrykk i disse krisetider!

                  Mvh
                  Dag Johansen
                  "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Dag Johansen View Post
                    En forsterker kan ikke kalles for klasse-A hvis det kun gjelder inngangstrinnet.
                    Og det gjelder utgangstrinnet, det blir justert inn en biasspenning så de ligger på rundt 10watt klasse-A før de går over til klasse-AB.
                    10-20watt greier nok de fleste bilbatterier.

                    Jeg har ingen aning om hva sånt noe er verdt, men hadde jeg vært rik ville jeg neppe byd mer enn 2000 for en sånn forsterker.
                    "verdi" er et ugyldig uttrykk i disse krisetider!

                    Mvh
                    Dag Johansen
                    takktakk! skal prate med han og kanskje kjøpe disse.. genesis er jo kvalitet så om de er litt gamle tviler jeg på er så farlig!

                    Comment


                    • #11
                      Det var en Genesis! Hva tror dere er en bra pris for denne?

                      1k? eller kanskje 2k?

                      om den er pen og ikke noe problem med den?

                      Comment


                      • #12
                        Test den først.

                        Comment


                        • #13
                          Er det så billig, og er rørforsterker hadde jeg kjøpt den å brukt til å drive frontsett, og en AB på subbene, så får du nok veldig bra lyd kan jeg tenke meg
                          Tidligere importør for Digital Designs,
                          overtatt av www.dynaBel.no.

                          Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                          Comment


                          • #14
                            Kan du ikke be sjefen komme med et forslag på pris da?
                            Så ikke du byr to høvdinger, også hadde han sett for seg en femhundrings eller noe..
                            [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Digital Designs Norge View Post
                              Er det så billig, og er rørforsterker hadde jeg kjøpt den å brukt til å drive frontsett, og en AB på subbene, så får du nok veldig bra lyd kan jeg tenke meg
                              er nok en transistor forsterker om jeg ikke tar helt feil! Og ja, det er til frontsettet!

                              20w klasse A holder jo så det skriker etter.. pluss 150 klasse AB om det ikke skulle holde!

                              Comment

                              Working...
                              X