Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nytt annlegg i Toyota Celica 2.0 Cabriolè

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nytt annlegg i Toyota Celica 2.0 Cabriolè

    Sist Oppdatert: 02.07.09

    Hei bilstereoforumet-godtfolket!

    Er litt usikker på prisklasse enda men helst ikke for drøyt.
    Bilen er en Toyota Celica 2.0 GTI 1991 Cabriolè (ST182L).

    Valgalternativene står nå som:

    SPILLER
    - Alpine CDA-9887R (Først på listen akkurat nå)
    - Pioneer DEH-P88RS II
    - Pioneer AVH-P5100DVD

    FRONT
    - Dynaudio Esotec 362 3-veis komponentsystem, eller så var det 342, husker ikke. (Først på listen akkurat nå)
    - Focal 165 KRX36-1/2" K2 Power 3-way Component Kit (165KRX3 KRX3 Power Series)

    BAK
    Ingen anelse enda.

    SUB
    - 2x JL Audio 12" W6 (eller 13") (Først på listen akkurat nå)
    - Pioneer TS-W5102SPL

    FORSTERKERE
    Sub: JL Audio 1000/1

    ANNET
    Står nå i et Sønnak Powerline SA654 65Ah 580A (En) 12v bilbatteri i framme.
    Har ikke satt meg noen tanker på dette helt enda.

    BILDE FORAN: http://www.julepils.com/front.jpg
    BILDE BAK: http://www.julepils.com/bak.jpg

    Med vennlig hilsen,
    Øyvind N.



    Har dette liggende fra før av, hvis noe av det kan være anbefalt å bruke videre:
    - 2x Mummy SP2502 (har ikke specs)
    - Kicker Comp VR 15"
    Usikker på specs, ser sånn ut http://forums.trinituner.com/upload/...3_DSC00165.JPG
    - Magnat Combat 2000
    http://www.magnat.no/indeksfiler/kat...ombat_2000.htm
    - 2x MGR F-Series 12" 1812W 70-3126 6 Ohm
    - Stinger HPM Series 1 Farad Kondensator
    Last edited by Julepils; 02-07-2009, 18:04.

  • #2
    Vi selger jo alt av Digital Designs som du sikkert har hørt om.

    Du kan jo se om du finner noe på våre websider som du liker

    www.ddaudio.no -> Produkter

    Av batteri ville jeg kjøpt et ekstra et eller byttet ut med et Kinetik i batteriboksen. Du kan jo ta mål og se hvor stort batteri du får plass til i motorrommet.

    Vi fikk plass til et HC-1800 i Omegaen vår, i den originale batteriboksen

    http://www.kinetikaudio.com/hc1800.asp

    Ville valgt en Alpine CDA9887 spiller istedenfor clarion jeg da.
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

    Comment


    • #3
      Jeg har vært borti en Clarion spiller for en god stund siden, det var en av spillerene høyere oppe i seriene. Om den har 3 rca ut, og ikke er blant di billigste burde det være en solid spiller...
      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

      Comment


      • #4
        Håpte på litt tilbakemeldinger på det jeg har funnet så langt. Har fått litt tilbakemeldinger på forskjellige butikker men er ikke butikkene jeg er ute etter, hehe. Da de fleste er litt overpriset etter min mening. For eksempel Pioneer TS-W5102SPL subwooferen får jeg til 3338,- i utlandet mens her ligger den på 7000,- og oppover (Anbefalt utsalgspris 8.998,- ifølge Pioneer.no).

        Og når det gjelder spilleren så tror jeg den skal være ganske aktuell, står om den på linken på tråden ovenfor.
        Håpte jeg skulle kunne klare å spare litt på spiller foreløpig, får se hvordan budsjettet strekker seg.


        Er frontsettet jeg har funnet til å anbefale? Eller skulle jeg heller tatt noe annet som er bedre?
        Subwooferen? God som f***? =p
        Forslag til hva jeg kan ha i bak?


        Trenger litt hjelp med å finne forsterkere til dette. Burde jeg legge noe støymatter osv?
        Har også dette batteriet ståendes hvis jeg trenger ett ekstra, om det er brukende: Exide Maxxima 900DC
        http://www.julepils.com/batteri.jpg

        På forhånd takk!
        Mvh, Øyvind N.
        Last edited by Julepils; 29-04-2009, 16:26.

        Comment


        • #5
          De forsterkerne du linket til ville jeg ikke ha valgt, uten å ha lest flere plasser at det er gode saker.
          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

          Comment


          • #6
            Grunnen er at lillebroren C4000.1 http://www.sonicelectronix.com/item_...+CR4000.1.html hadde masse tilbakemeldinger (100% positiv score).
            Noe som førte til at jeg vurderte C5000.1.

            Quote: "Review written by Pooh from Memphis TN
            This product is better then I expected. I have it pushing my MOFO 15 at 1 OHM and it pounds. It runs hot but the fans keep it running smooth. The harder I push it the smoother it runs. I love this amp, will be getting another one soon along with another MOFO 15."

            Quote 2: "Review written by Chandler from Clifton, TN
            At first I was skeptic about a 4000watt, 1ohm, fan cooled amp for under $200. I read up on it and they said it was dang good amp. So i bought one and after a few hours soft to break it in I cranked it up. I was totally blown away it was pushing my 2 Boss Diablo 15" like ive never herd! I ran it awhile wide open and checked it to see if it was over heating and no it was jus worming up. I would recommend this amp to anyone that loves ROCK SOLID BASS ! ! "

            Quote 3: "Review written by Rob from Atlanta, Georgia
            I own this amp and must i say that IF it leaves my hands it will only be because it stopped working and I will throw it out...but I doubt that will happen. This amp has pushed 15's since I bought it. From Kicker L5 and L7's to the two Power acoustik FUBAR 15w's that were in a fiberglass box to the current set of subs two Audiobahn Immortal 15's that are quad 2 ohms per sub and it kicks the hell out of the roof of my 2005 Dodge Dakota. I would recommend this amp to anyone who has a need for bass. A desire for power at a price that cannot be beaten. This amp was bench tested and at 13.43 volts ( what my truck runs to my amp at full pull) and at 4 ohms it ran at 1936 watts rms, at 2 ohms it ran 2471 watts rms and at 1 ohm it ran 2956 watts rms. We tested the amp at 0.5 ohms and it ran for around 45 seconds and it ran on the plus side of 3200 watts rms!!! this amp is truly a competition quality amp! the only down fall I have with the amp is that the fans when running have a very quiet but high pitched noise. When turned up its inaudible."

            PS: Husk at dette er tilbakemeldinger på C4000.1 og ikke C5000.1 som jeg vurderer.


            En annen nettside som også gir skryt fra brukerene til lillebroren C4000.1:
            http://www.onlinecarstereo.com/CarAu...roductID=17572

            Klart det kan jo være en annen tone med storebror C5000.1 men tenkte siden de var i samme serie at det gjerne kunne være gull.
            Last edited by Julepils; 29-04-2009, 20:02.

            Comment


            • #7
              Hvis du vil smekke det pioneer elementet kan du jo gå for en av våre 9512 eller 9515. (vet ikke hvor høyt det pioneer elementet har spilt, men tviler på det klarer over 170db)

              9515 bør du lett klare over 150db med. Det har blitt spilt over 170db med (kun 1stk 15" 9515). Men prisen er jo deretter da. Et godt alternativ er jo 3512 eller 3515. Knallbra subber det også, og bruker samme spoler som 9500-serien.

              www.ddaudio.no -> Produkter
              Tidligere importør for Digital Designs,
              overtatt av www.dynaBel.no.

              Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

              Comment


              • #8
                du er klar over at han ALDRI vil spille over 140dB så lenge dette er i en cab?!?
                www.eirikaspaas.com

                Comment


                • #9
                  Åja hehe.. Selvsagt. Tenkte ikke på det. Beklager, tør ikke å si hvor høyt det kommer til å spille i en cab, da jeg har null erfaring på det
                  Tidligere importør for Digital Designs,
                  overtatt av www.dynaBel.no.

                  Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                  Comment


                  • #10
                    Jeg har spillt 154dB (153dB offisiellt) med 2 stk Pioneer TS-W2504SPL subber, som koster 13-1400kr pr stk og en forsterker på 750w rms, så man skal jo være litt forsiktig med å si hva som spiller hvor høyt osv.

                    Men en slik 5102SPL sub bør ha over 100 liters kasse, så er du klar over det trådstarter.

                    Comment


                    • #11
                      synes det er ett lite paradoks at så fort noen skal ha noe nytt så er decibelhysteriet igang. kanskje greit med en begrunnelse til at han bør velge akkurat ett spesifikt elementet?
                      Last edited by biffen071278; 30-04-2009, 14:25.
                      Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                      Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                      Comment


                      • #12
                        frontsettet er godt nok det
                        Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                        Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by biffen071278 View Post
                          synes det er ett lite paradoks at så fort noen skal ha noe nytt så er decibelhysteriet igang. kanskje greit med en begrunnelse til at han bør velge akkurat ett spesifikt elementet?
                          DB-hysteriet som du kaller det, er jo for å gi en pekepinn på hvor høyt det spiller. Kan godt begynne å forklare at det spiller rent, fint, klart, dypt og alt det der, men da blir det full krig.

                          Da vil noen dra opp hertz, andre opp focal/soundstream/alpine/focus osv og så blir det aldri en enighet. Det er sjeldent jeg forteller at dette elementet spiller fint, til andre enn de som virkelig kan lyd. De fleste hører ikke forskjell på SQ (de som ikke er entusiaster og som bare skal ha litt anlegg) på f.eks. en 3515 sub fra oss, sammenlignet med en Kicker L7 eller en Hertz 380 15".

                          Dessuten kan jeg tenke meg at en cab blir det vanskelig å få skikkelig fin lyd i (kan være jeg tar feil. Vet lite om cabs), kontra en vanlig personbil hvor man kan dempe og lukke lyden inne i coupeen.
                          Tidligere importør for Digital Designs,
                          overtatt av www.dynaBel.no.

                          Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                          Comment


                          • #14
                            greit det med hvor høyt det spiller kommer jo ann på veldig mange faktorer da. ikke bare hva slags element det er.
                            Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                            Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by biffen071278 View Post
                              frontsettet er godt nok det
                              Bare godt nok? =o
                              Hehe, er på jakt etter noe som bare er helt genialt så kom gjerne med forslag også om mulig.
                              Blir definitivt litt vanskelig når det ikke er noen direkte pris å gå etter men.

                              Er veldig kresen på lyd. Definitivt.
                              En bil er rett og slett ikke ferdig før den har et bra annlegg imo. (med unntak av hissige motorer selvsagt, gjerne amerikanere ^^)



                              Men forstår ikke helt direkte hvorfor det nødvendigvis skal være noe minus med cabriolè iforhold til bra lyd.
                              Da blir det etter min logikk heller høytalerene/stereoet generelt som rett og slett ikke er bra nok.

                              Greit nok at lyden definitivt "forsvinner" ut av bilen, spesielt i fart - men burde jo kunne få en klar lyd fordetom, etter tidligere erfaring.
                              Har jo ikke taket av så ofte i norge heller akkurat men skulle gjerne hatt hard-top til den men tror ikke det er å få tak i. =\


                              Når det gjelder subwooferen så er det vel ikke akkurat direkte planer om noe db-seier, er helt klart viktig at det får alarmen til nabobilen til å løse ut, men skal jo samtidig høres bra ut. Ikke som noe overdrevne greier. Er litt vanskelig å sette ord på men det skal høres logisk ut iforhold til musikken. Når bassen tar helt over for vokaler for eksempel så blir det jo bare... feil. =P Står vel gjerne på litt mer enn bare subwooferen men.

                              Så det er ingen som vil anbefale Pioneer suben til 3338,- NOK?
                              Er trossalt suben som har verdensrekord på 183db, til en rimelig penge iforhold til en del annet overpriset som har dukket opp. Ut ifra jeg leser hvertfal.

                              Originally posted by dBcompaniet View Post
                              Jeg har spillt 154dB (153dB offisiellt) med 2 stk Pioneer TS-W2504SPL subber, som koster 13-1400kr pr stk og en forsterker på 750w rms, så man skal jo være litt forsiktig med å si hva som spiller hvor høyt osv.

                              Men en slik 5102SPL sub bør ha over 100 liters kasse, så er du klar over det trådstarter.
                              100 liter? Du tenker vel ikke nødvendigvis på storebroren på 8000w?
                              TS-W5102SPL har: Recommended sealed enclosure (Litres) 42.5

                              Virket litt overdrevet med 100 liter ut ifra 42.5 liter, vel?
                              Storebroren derimot har jo Recommended sealed enclosure (Litres) 70.8.
                              Last edited by Julepils; 30-04-2009, 21:23.

                              Comment

                              Working...
                              X