Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nytt annlegg i Toyota Celica 2.0 Cabriolè

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

hehe hva som er anbefalt og hva som er opptimalt er to vidt forskjellig ting
    Jeg mener focal frontsettet skal være meget bra. Under NM hadde vel Frode fra bassbrothers k2p i en lupo og en GZ sub. Det var som å være på konsert når han spilte. Veldig høyt og klart.
    Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
    Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

Comment

Helt klart biffen men du må jo alikevel være enig i at det er en gedigen forskjell på 42.5l og over 100l minimum alikevel?

Comment

Originally posted by Julepils View Post
        Bare godt nok? =o
        Hehe, er på jakt etter noe som bare er helt genialt så kom gjerne med forslag også om mulig.
        Blir definitivt litt vanskelig når det ikke er noen direkte pris å gå etter men.

Er veldig kresen på lyd. Definitivt.
        En bil er rett og slett ikke ferdig før den har et bra annlegg imo. (med unntak av hissige motorer selvsagt, gjerne amerikanere ^^)

Men forstår ikke helt direkte hvorfor det nødvendigvis skal være noe minus med cabriolè iforhold til bra lyd.
        Da blir det etter min logikk heller høytalerene/stereoet generelt som rett og slett ikke er bra nok.

Greit nok at lyden definitivt "forsvinner" ut av bilen, spesielt i fart - men burde jo kunne få en klar lyd fordetom, etter tidligere erfaring.
        Har jo ikke taket av så ofte i norge heller akkurat men skulle gjerne hatt hard-top til den men tror ikke det er å få tak i. =\

Når det gjelder subwooferen så er det vel ikke akkurat direkte planer om noe db-seier, er helt klart viktig at det får alarmen til nabobilen til å løse ut, men skal jo samtidig høres bra ut. Ikke som noe overdrevne greier. Er litt vanskelig å sette ord på men det skal høres logisk ut iforhold til musikken. Når bassen tar helt over for vokaler for eksempel så blir det jo bare... feil. =P Står vel gjerne på litt mer enn bare subwooferen men.

Så det er ingen som vil anbefale Pioneer suben til 3338,- NOK?
        Er trossalt suben som har verdensrekord på 183db, til en rimelig penge iforhold til en del annet overpriset som har dukket opp. Ut ifra jeg leser hvertfal.

100 liter? Du tenker vel ikke nødvendigvis på storebroren på 8000w?
        TS-W5102SPL har: Recommended sealed enclosure (Litres) 42.5

Virket litt overdrevet med 100 liter ut ifra 42.5 liter, vel?
        Storebroren derimot har jo Recommended sealed enclosure (Litres) 70.8.

Verdensrekorden ligger på 181.7, og den har Digital Designs subbene

Men ang. dette med klar lyd i cab. Nå snakker jeg ut fra hjernecellen jeg har satt i gang med litt tenking.

Når lyd forsvinner ut av bilen, så forsvinner det ikke like mye av alle frekvenser og da blir det "ubalanse" i den naturlige lyden, og vil derfor høres unaturlig ut, samme hvilket frontsett du har osv. Sier ikke at det vil spille dårlig, men vanskelig å mette det trente øret for SQ, med anlegg i cab pga noen av frekvensene vil forsvinne mer enn andre.

Dette er noe jeg ikke vet sikkert, men var en tanke, så om noen har noe å si på det jeg har sagt er det bare å skrike ut

Jeg ønsker ikke å feilinformere deg
        Tidligere importør for Digital Designs,
        overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Ok så si at jeg hadde gått for frontsettet og subwooferen. Hvilke forsterkere kunne jeg ha gått for? Forslag?

Litt usikker på hva jeg kunne tenkt meg bak enda though.

Comment

Hvilke av forslagene mine tenkte du på?

3500 eller 9500 serien? Og hvilken størrelse? Kom med et budsjett så skal jeg sette opp en pakke til deg
            Tidligere importør for Digital Designs,
            overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Erfaringer på enten produktene i main post eller anbefalinger på andre produkter selvsagt, noe som gjerne kunne passet bedre.
              Finner lite med reviews på Focal-settet i grunnen, kjipt.

Usikker på om det ville være verdt pengene å vente på Utopia Be N7 iforhold til 165KRX3.

Trenger også en god forsterker til 165KRX3 settet. Muligens med tanke på bakhøytalere også (som heller ikke er helt bestemt enda).
              Samme gjelder subwooferen. Noen personlige erfaringer med Pioneer Premier TS-W5102SPL (12")?
              Tror 15"-utgaven vil bli en tanke for stort iforhold til volumet i bagasjerommet mitt.

Tror du jeg vil legge merke til betydelig positiv forskjell på TS-W5102SPL og min nåværende Kicker 15"?
              Er trossalt ikke ute etter BARE ekstrem høy bass akkurat men også en som kan levere kvalitetslyd.

Jeg mangler helt sikkert noe informasjon så all hjelp er motatt med åpne armer iforhold til forbedring av min viten, erfaring og valg så langt. c",)

Mvh, Julepilsen.
              Last edited by Julepils; 29-11-2012, 23:38.

Comment

Har et Focal k3 sett som er brukt,om det skulle være av interesse.

Comment

Prisene er lave på mange produkter, men kvalitet koster. Du må ikke glemme at det koster å få ting til Norge også. Og om du kjøper deg noe i utlandet er det ikke like enkelt å få reparert det. Her i Norge får du nytt med en gang.

Comment

Originally posted by Julepils View Post
                    Det jeg ser på som litt ekstra positivt med ett 3komponentsystem er at jeg får plassert i noe i alle slottene framme i bilen, lyd betyr ekstremt mye for meg så legger også gjerne ut det lille ekstra. :P
                    Men kjøpe fra utlandet skal du

Nok om det.

Noen har sikkert nevnt disse før, men hvis ikke skader det vel ikke.

Morel og Hertz.

Begge har 3 veis komponent set.
                    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Originally posted by Defus View Post
                      Men kjøpe fra utlandet skal du .
                      Jo men hør nå.

Ta eksempel i Pioneer Premier TS-W5102SPL.

Norsk pris tatt fra Pioneer.no: Anbefalt utsalgspris 8.998,- NOK
                      Utlandet: 3140,- NOK

Det er en prisforskjell på 5858,-.
                      Om frakten så hadde kostet 2000,- hadde jeg alikevel kommet billigere ut med 3858,-

Følger også med 1 års garanti for både reparasjon eller ny vare, og ikke minst 30 dager angrefrist for pengene tilbake.
                      Og om det så skulle ha vært noe problem med utstyret så har jeg enda 5858/3858,- å sende det tilbake med for å få nytt.

Er det virkelig bare jeg som ser den eller er det jeg som mangler noe?

Respekterer jo deres mening, håper ikke det kom fram på noen annen måte men følte jo at kalkulatoren min hadde sviktet helt her iforhold til tilbakemeldinger på det med å kjøpe i utlandet. Lydkvaliteten er den samme om produktet er kjøpt i norge eller saudi arabia skulle enn jo nesten tro så lenge det kommer fra samme produsent.
                      Last edited by Julepils; 03-06-2009, 22:08.

Comment

Frakten på den subben kommer fort opp i 2000kr.. Og du glemmer tydeligvis det som heter moms her i landet..
                        Og jeg er helt sikker på at de som selger subben her i landet kan gi tilbud ned på 5-tallet..
                        Så helt ærlig ville jeg brukt noen hundrelapper ekstra og kjøpt dette i Norge.
                        Da støtter du samtidig miljøet her i landet og får mye lettere hjelp om du skulle trenge det.
                        Jonas Tautra
                        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Momsen er på 25%?, 25*3140/100=785,- | 785+3140=3925,-
                          Hehe, fortsatt 5073,- igjen til frakt, lavere pris for ny enn for en brukt.

Føler meg helt greker nå egentlig for klarer ikke forstå hvorfor ikke det virker som en helt sinnsyk prisforskjell. :P Jaja, de fleste har jo i grunnen vært bedrifter som vil selge egne produkter men fortsatt.

De fleste av oss blir vel som regel mye mer fornøyd med en helt ny eske, helt ubrukt produkt med full garanti til en lavere penge enn et brukt produkt. Over 2000kr bare i frakt? Tror du virkelig det? Kan det være så svimlende høyt for 1 produkt? Jeg betalte ikke mange kronene for å få tilsendt noen deler til bilen fra Tyskland. Men vet aldri.

Men som han tidligere nevnte så hadde det jo vært greit om noen hadde noen tilbakemeldinger på selve produktene det er snakk om. Med tanke på egne erfaringer evt. tester og lignende, har i grunnen ikke store hellet med google i kveld føler jeg.

Comment

Kan nok fort hende det blir den summen i frakt.Det elementet der veier over 30 kg.Ellers er det en helt god sub.

Comment

Ca 34kg eller noe så ja det stemmer vel.

Shipping Quotes:
                              UPS Worldwide Express ($378.05 - ca 2380kr)
                              1-2 business days, before 12:00 noon guarantee
                              UPS Worldwide Expedited ($280.24 - ca 1760kr)
                              3-4 business days
                              UPS Worldwide Express Saver ($360.42 - ca 2270kr)
                              1-2 business days, by end of business day.

Ganske høye summer men det ender jo fortsatt opp med ca 2800,- billigere (ca 3400,- med billigste fraktemetode).

Ble litt mye diskusjon rundt det emnet nå kjente jeg beklager for noen men det var litt interessant for min del hvertfal. c",)

Comment

Du føler ikke at det blir feil å sammenligne med veil pris i Norge med billigste prisen du finner i USA? Du vet at det er lov å sende mail til norske forhandlere og spørre etter tilbud!
                                Er lett å føle at det blir så himla mye billigere å handle fra utlandet, men når alt kommer til alt og du har betalt alt som skal betales så får du deg en overraskelse.. Been there, done that
                                Jonas Tautra
                                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Working...
                                X