Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nytt annlegg i Toyota Celica 2.0 Cabriolè

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Julepils View Post
    Elutstyr virker som en veldig grei nettbutikk, skal si meg enig i det. Men jeg fikk ikke utnyttet rabatten på Focal settet fordi en ifra bilradiospesialisten mente han hadde noe fra dynabel som var bedre.
    I min villeste fantasi kan jeg ikke forestille meg at noe dynabel er "bedre" enn focal. Ikke at dynabel er dårlig, men vi får ta det for det det er. Et billig merke som gir mye bang for the buck.

Lykke til uansett
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Så dynabel har ingen toppmodeller? Sort of, eller?

Comment

ikke noen modeller av fronsett som overhodet kan konkurere med focal. Men de har seas frontsett på dynabel som vel er det som kan sammenlignes med focal.
        Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
        Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

Comment

Det er ikke bare personlige erfaringer/holdninger heller? c".)
          Liker man noe personlig pleier det som regel alltid å "være bedre" enn alt annet.

Grunnen til jeg kverrulerer litt og diller er fordi jeg var veldig innstillt på focalsettet men så var det en som mente han hadde noe som skulle være bedre/like bra fra dynabel, en som skal ha peiling på det. Men men får se. Er skeptisk. Personlig er jeg enda giret for Focal.

Har sett litt på spillere og lately, har vurdert Pioneer DEH-P88RS II eller Pioneer AVH-P4100DVD.
          Noen meninger? Usikker hvor mye jeg hadde brukt skjermen sånn sett men er litt film/musikkfilm dilla så hadde sikkert trykket en del alikevel. c",) Eneste er vel at lyden og kvaliteten på DEH-P88RS II blir skrevet om som en gud. :P Bakdelene er vel at den ikke har allverdens funksjoner bortsett fra CD. Leste vel at det gikk ann å plugge i iPod også så det hjelper jo på. Og ikke minst veldig kjedelig fargeutvalg (da jeg tror den ikke har noe valg på det området i det hele tatt). Ikke alle som ser på det som en bakdel men jeg ser på det som en bittebittebitteliten bakdel).

Comment

Det er ikke bare personlige erfaringer/holdninger heller? c".)
            Liker man noe personlig pleier det som regel alltid å "være bedre" enn alt annet.

Grunnen til jeg kverrulerer litt og diller er fordi jeg var veldig innstillt på focalsettet men så var det en som mente han hadde noe som skulle være bedre/like bra fra dynabel, en som skal ha peiling på det. Men men får se. Er skeptisk. Personlig er jeg enda giret for Focal.

Har sett litt på spillere og lately, har vurdert Pioneer DEH-P88RS II eller Pioneer AVH-P4100DVD.
            Noen meninger? Usikker hvor mye jeg hadde brukt skjermen sånn sett men er litt film/musikkfilm dilla så hadde sikkert trykket en del alikevel. c",) Eneste er vel at lyden og kvaliteten på DEH-P88RS II blir skrevet om som en gud. :P Bakdelene er vel at den ikke har allverdens funksjoner bortsett fra CD. Leste vel at det gikk ann å plugge i iPod også så det hjelper jo på. Og ikke minst veldig kjedelig fargeutvalg (da jeg tror den ikke har noe valg på det området i det hele tatt). Ikke alle som ser på det som en bakdel men jeg ser på det som en bittebittebitteliten bakdel).
            Vel kan jo si litt generelt om dette med salg. Aktører vil jo selvfølgelig tjene penger, bortsett fra en del små enkeltpersonforetak som selger bilstereo som hobby og med lite fortjeneste.

Og dermed, om aktøren ikke har Focal, vil han vel helst prøve å selge deg noe annet som han har, som også sikkert er en del billigere, men han vet av erfaring at det gir mye for penga slik at du sikkert kommer til å bli fornøyd.

Husker da en kamerat, SiCarlse her på forumet, skulle handle et frontsett for noen år siden. Da var jeg med inn i butikken og vi kikket på et Sony Xplod 2veis kompsett. SiCarlse ble da fortalt at dette settet ga utrolig fin lyd da det var basert på Focal sine konstruksjoner og design. Og dette settet var et Sony sett til 2 lapper. Kanskje det var basert på Focal, men det vil aldri bli like bra som Focal før det kopieres! Mange selgere kan være litt slue med sine salgsmetoder slik som disse(her kjenner nok alle her seg litt igjen ), og SiCarlse ble da skeptisk og handlet heller et annet sted, da han hadde litt peiling på merker fra før og ikke kjøpte selgerens triks.

Men slik er det nå overalt i salgsnorge, men du kan i de fleste tilfeller trygt stole på erfaringer til en flink ("privatperson") bilstereoentusiast om han ikke er sponset

Men det er jo også mange meninger som er basert på at man liker og er "lojal" mot et merke, så det er viktig å sile ut info.

Men jeg kan trygt si at merker som Focal, DD, Seas, Morel, Resonant Engineering, Hertz (og flere) gir god og mye lyd for penga, men enkelte er bedre enn andre, og det finnes ikke noe fasitsvar på hva som er best. Et sett til 5 lapper kan låte bedre for en fyr enn et sett til 10 lapper, og vice versa. Det er jo du som dømmer lyden og syntes om det er dårlig eller bra, samme hvilken pris.

Har hatt et par kunder som ikke ønsker å kjøpe frontsett av meg fordi dem mener at originalpapphøytalerne i bilen spiller kjempefint og klart ved lave og middels volumer. Men det er vel å ta litt hardt i og dem har nok ikke blitt introdusert til en SQ-bil før, og hørt hvordan et bra anlegg spiller, men du tar poenget

Vet ikke hvor mye du kan om bilstereo og en del av dette er sikkert noe du vet fra før, men forklarte det nå uansett
            Last edited by DD-Henrik; 25-06-2009, 11:01.
            Tidligere importør for Digital Designs,
            overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Var vel egentlig litt mer om salg enn om bilstereo direkte, hehe.

Det finns veldig mye rart man kan møte på. Ikke nødvendigvis bare frelste folk som kun mener sitt merke er best, eller selgere som kun vil selge sine produkter og alt annet er urelevant eller ikke minst folk som gir ut informasjon/veiledning i en retning om produkter som er hakket dårligere enn sitt eget for de ikke vil at andre skal ha bedre enn seg selv.

Noe som egentlig er et stort problem om man ikke er litt inni det man skal ha tak i. I dette tilfellet bilstereo.
              Jeg er ikke så utlært som jeg skulle ønske at jeg var, selv om interessen er høy. Så om jeg bare tar meg tid så tror jeg informasjonen skal kunne sette seg ganske fort.

Håper å kunne begynne innkjøping av alt nå til helgen.

Comment

seas er jo på tilbud om dagen så får veldig mye for pengene. Den beste anbefaling jeg kan gi er vel igrunn reise å høre på det forskjellige så det er DINE ører som bestemmer hva som høres bra ut. Kan jo f,eks ta en tur til evje å høre noe hertz
                Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

Comment

Hehe, det som er litt synd med bilstereo. Er ikke så lett å bare "teste" det i bilen. Er så mye som påvirker, og ikke så lett å bare få tak i til prøvebruk. ;P Kjenner ikke til noen med f.eks Focal settet heller så.

Fikk lappen igjen TODAY etter 6 mnder uten!
                  Så nå begynner det virkelig å bli litt hastverk for meg å få annlegget på plass i bilen.

Vil det være noen vits i å legge dempematerialer i bilen? Jeg har tatt utav stort sett alt inni så om det hadde vært noen fordel så er dette en fin tid å gjør det på. =)

Stresser også med å finne noen som kan skreddersy ett nytt teppe i bilen. Ut med det gamle grå og inn med et fresh solid og sterkt svart teppe as soon as possible.

Vurderer også nytt batteri siden jeg først er i gang. Tips? På forhånd takk! =) <3

Comment

Forresten, fordeler/bakdeler med 3veis-komponentsystem?
                    Hvorfor 3veis-komponensystem? Vil ett 2veis-komponentsystem i samme klasse som ett 3veis-komponensystem kunne spille like klart/nydelig f.eks?

Har hengt meg opp i å bestemt meg for 3veiskomponentsystem men plutselig gikk det opp for meg at jeg ikke kunne forstå hvorfor. ^^

Comment

Forresten, fordeler/bakdeler med 3veis-komponentsystem?
                      Hvorfor 3veis-komponensystem? Vil ett 2veis-komponentsystem i samme klasse som ett 3veis-komponensystem kunne spille like klart/nydelig f.eks?

Har hengt meg opp i å bestemt meg for 3veiskomponentsystem men plutselig gikk det opp for meg at jeg ikke kunne forstå hvorfor. ^^
                      Det er jo vanskelig å si om det er nødvendig for deg med 3veis komp. Det kommer vel helt ann på hvor trente ørene dine er.

3veis er det mye mer arbeid med å montere da dørtrekk må modifiseres og slikt, i de aller fleste tilfeller. Men fordelen er jo at komponentene ikke belastes like hardt som i et 2veis sett, da det fordeles utover 3 komponenter i stedenfor 2. Og dermed, i samme klasse vil jeg tippe at et 3veis sett spiller finere ved høyere volum enn 2 veis sett, og 3veis sett har vel en bedre dynamikk og mer midbass. Har bare hørt på 3veis systemer, og ikke bygd noen selv, så altfor mye skal jeg ikke si om forskjellene

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Største fordelen med 3 veis er att du får løfta lyd bilde mere opp... da har man mellomtonen 0,5meter lengre opp ca og vill gi en mer korekt lydbilde.. man kan så klart få samme, eller nærme med 2 veis, men det trenges mer jobb med delefilter, tidskorr eller andre tweeks...

Comment

Så det er helt klart noe entusiaster betaler litt ekstra for som er verdt pengene?
                          Godt å høre! Forstod ikke et lite øyeblikk hvorfor jeg hadde stilt meg inn for 3veis-komponentsystem. :P
                          Har i grunnen kun kjørt 2veis tidligere.

Noen som tror Pioneer DEH-P88RS II er verdt beløpet?

Har også sett på Pioneer AVH-P5100DVD men er usikker hvorvidt jeg føler det er nødvendig med skjerm.
                          Liker jo musikkvideo og tanken på å kunne sitte å glo på noen standups evt. filmer mens jeg venter i rushen eller andre situasjoner hvor det går i stillestående venting. :P Liker jo gadgets, hmm. Hard pickle.

Har hvertfal ikke fått noe skepsis rundt subwooferene jeg har i tankene enda så det er jo alltid et positivt tegn.

Comment

jeg ville kjørt Focal krx3 ed p88rs2.... sikler på det oppsettet selv.. aktivt delt eller ikke, det skal vist nok være kjempe bra!

Comment

Så det er helt klart noe entusiaster betaler litt ekstra for som er verdt pengene?
                              Godt å høre! Forstod ikke et lite øyeblikk hvorfor jeg hadde stilt meg inn for 3veis-komponentsystem. :P
                              Har i grunnen kun kjørt 2veis tidligere.

Noen som tror Pioneer DEH-P88RS II er verdt beløpet?

Har også sett på Pioneer AVH-P5100DVD men er usikker hvorvidt jeg føler det er nødvendig med skjerm.
                              Liker jo musikkvideo og tanken på å kunne sitte å glo på noen standups evt. filmer mens jeg venter i rushen eller andre situasjoner hvor det går i stillestående venting. :P Liker jo gadgets, hmm. Hard pickle.

Har hvertfal ikke fått noe skepsis rundt subwooferene jeg har i tankene enda så det er jo alltid et positivt tegn.
                              Pioneer P88RS II er meget god.

Et annet alternativ som jeg personlig ville gått for er Alpine CDA-9887r eller 9886r hvis du ikke trenger imprint

Comment

Dynaudio Esotec 3-veis komponentsystem.
                                Er dette noe framfor Focal mon tro? =)

2x JL Audio 13" w7 eller w6, noen formeninger om disse?

Når det kommer til spiller så blir det som du nevner DDNorge, det blir enten Pioneer P88RS II eller Alpine CDA-9887R.

Comment

Working...
                                X