Announcement

Collapse
No announcement yet.

Macrom forsterker går i protect!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Macrom forsterker går i protect!

    God kveld folkz.

    Jeg koblet opp et anlegg i en Golf 3 Joker til en kompis for ei stund siden. (2x12" MTX 5500 og en Macrom 500D forsterker + et JBL 6" frontsett.
    Da jeg koblet det opp satte vi sikringa fra forsterken til batteri framme under panseret pga vi ville få det fort ferdig sent en torsdag kveld, og flytte denne bak senere en gang.

    Anlegget spilte supert helt fram til han flytta sikringa bak her om dagen. Nå spiller kun frontsettet og ikke subwooferen. Macrom ampen går i protect og lyser rødt. Vi har sjekka alt av kabler og har åpna subben for å sjekke kabling innvendig, alt virker ok.

    Skal også nevnes at første gang han skrudde på spilleren etter han flytta sikringa så kom det noen smågnister bak spilleren (Pioneer). Men denne hadde han ikke rørt i det hele tatt.
    Ampen får jo strøm siden den lyser, men noe er jo tydligvis galt her

    Er det noen her som kan hjelpe oss? Begyner å bli desperate nå, skal snart ut på kjøretur og det blir ikke det samme uten noe basstrøkk

    Mvh.
    Gunnar
    Cerwin-Vega! Stroker PRO 15
    Hifonics XX-Colossus II
    Kinetik HC2400
    Club 140dB +

  • #2
    Hvorfor skulle han flytte sikringen bak ???

    Setter en tier på at han har lagt plusskabelen til jord mens han holdt på å flytte sikringen og tatt livet av monoblokka som sikkert stod koblet til mens han flyttet sikringen.
    Mvh
    Lars Engen

    Comment


    • #3
      Sikkringen skal jo være framme, maks 30 cm fra batteriet, skal det ikke?
      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

      Comment


      • #4
        Originally posted by Defus View Post
        Sikkringen skal jo være framme, maks 30 cm fra batteriet, skal det ikke?
        stemmer det
        VW Golf 4
        Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
        Simen Sormbråten

        Comment


        • #5
          Oki, ang det med sikringa var ikke jeg sikker på. Da kompisen min fikk eu godkjent bilen sin sa han ene mekanikeren på verkstedet at han burde flytte sikringa bak pga bedre sikkerhet el noe. Ikke vet jeg.
          (selv har jeg sikringene 20-30 cm fra batteriet)

          Er sikkert det Engen skrev som har skjedd, tanken slo meg også men måtte spør for å få en konklusjon. (og monoblokka stod selvfølgelig koblet til)

          Da må han nok få seg en ny monoblokk da

          Tusen takk for svar folkens
          Last edited by CV-Gunnar; 03-05-2009, 17:58.
          Cerwin-Vega! Stroker PRO 15
          Hifonics XX-Colossus II
          Kinetik HC2400
          Club 140dB +

          Comment

          Working...
          X