Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oppsett i Vento

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Oppsett i Vento

Hei hei alle bilstereomennesker!

Jeg er ganske blank når det kommer til stereo. Jeg skjønner basis-elektronikk og hater "forte-seg" jobber når det kommer til dette. Det er for det første farlig, og for det andre mindre pent og for det tredje ser det som regel helt på trynet ut.

Jeg har da en VW Vento VR6 som er en dailydriver og utstillingsbil. Men jeg mangler noe vesentlig på innsiden føler jeg. Her har jeg da orginale tweetere (?) i dashbordet og 6,5" antar jeg i dørsidene foran. Også har det blitt festet en ferdig-kasse og en F'n'F forsterker i bagasjerommet. Det spiller jo så som så.

Derfor kommer jeg krypene til dere mennesker som har peiling på dette. Jeg har da selvfølgelig noen kriterier å komme med når det kommer til dette.
    • Ikke koste allverden for komponenter, kabler og det jeg trenger av hardware
    • Spiller har jeg, Pioneer DEH-P7000UB eller noe
    • Kenneth på Installbay Hamar skal bygge bagasjerommet
    • Det skal være høyttalere i alle dørene og dashbordet, ingen andre steder
    • Noe subwoofere i bagasjerommet
    • Og det skal passe bak orginale høyttalergrill/deksel

Litt kravstor kanskje, men vi får se om jeg får noe ut av dette. Har ikke tenkt til å konkurrere med stereo i år iallefall, men ha en helt ok stereo kun for egen del. Og litt for utstilling i bagasjerommet. Hva skal man si om pris? Minst mulig for mest mulig? Valuta for pengene!

Pris om hva Kenneth skal gjøre i bagasje tar han og jeg på verkstedet, så det er en diskusjon som er utelukket her. Eneste som er verdt å nevne er at bassen kommer inn bilen via en port i hattehylla som blir custom.

Forøvrig så hører jeg på mest hiphop, men det skal være REN lyd, ikke for mye av det ene eller andre. Skal ikke være så mye bass at man såvidt kan høre diskant f.eks. Jeg skal kunne høre på det meste innenfor musikksjangere og fortsatt spille rent. Vil ha et allround oppsett da. Diskant, bass, midtone osv. Dette blir forøvrig det første stereoprosjektet jeg har i en bil da, så for meg vil det helt sikkert bli veldig bra lyd i forhold til hva jeg er vant med uansett!

Setter VELDIG pris på svar!
    Og hvis noen vil sponse noe så kan man snakke om det.

Mvh
    whiplazh / Kenneth. (Mye fancy smileys dere har her, haha.)

Hvis kenneth bygger dette for deg kan du sende oss bilder, og ser bilen bra ut, og godt bygd ut, kan vi diskutere fullspons på subber
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

skal du fullsponse en fyr som skal ha en stereo til eget bruk og som ikke skal på konkurranse? :P

edit: hør med kenneth hva han kan ordne av utstyr da vel?
      www.eirikaspaas.com

Comment

Originally posted by Eirik Aspaas View Post
        skal du fullsponse en fyr som skal ha en stereo til eget bruk og som ikke skal på konkurranse? :P
        Det står at bilen er en utstillingsbil, så den blir nok sett værtfall.
        VW Corrado - Prosjekt bil
        Mitsubushi Lancer - Bruksbil
        It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
        I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

Originally posted by Digital Designs Norge View Post
          Hvis kenneth bygger dette for deg kan du sende oss bilder, og ser bilen bra ut, og godt bygd ut, kan vi diskutere fullspons på subber
          Takk for det Kan legge ut noen bilder av bilen og layout av bagasjerommet i kveld/ i morgen.

Originally posted by Eirik Aspaas View Post

edit: hør med kenneth hva han kan ordne av utstyr da vel?
          Bilen blir stilt ut og vil stå å spille på treff, men skal ikke konkurrere EMMA og sånne konkurranser.

Originally posted by Oekern View Post
          Stemmer det.

Comment

Originally posted by Oekern View Post
            Takk

Eirik: Hvis bilen blir utstilt, er det god reklame for oss når det ser proft ut, og om folk ønsker å lytte til DD1508 subbene, konkurranse eller ei, så spiller dem subbene så sinnsykt bra, at det også er god reklame for oss

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Takk

Eirik: Hvis bilen blir utstilt, er det god reklame for oss når det ser proft ut, og om folk ønsker å lytte til DD1508 subbene, konkurranse eller ei, så spiller dem subbene så sinnsykt bra, at det også er god reklame for oss
              OT Kan godt fullsponse meg med et par tre 1508 ;D OT
              Jonas Tautra
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Du switcher veldig frem og tilbake med store og små elementer, Hifonics hehehe... Vis frem noen planer, og utseende og slikt så får vi vurdere det

Comment

Du switcher veldig frem og tilbake med store og små elementer, Hifonics hehehe... Vis frem noen planer, og utseende og slikt så får vi vurdere det
                  Dette er jo da snakk om den bilen jeg bruker til daglig
                  Men har jo mest lyst å bygge med 1508 for å vise at det ikke trenger å være stort for å fungere.
                  Hva vil du eksakt ha av planer og utseende av hva? Kan ta det på pm?
                  Jonas Tautra

Comment

Vi tar det videre på PM Du har PM snart..

Comment

Her er bilen det skal bli litt lyd i.

Var innom Installbay Hamar idag og snakket litt med Kenneth. Og vi ble enige om at han tar den på senhøsten/vintern igjen. Og da legger jeg litt penger i det istedenfor å slenge inn noe som er litt halvveis nå. Så inntil da sitter det noe midlertidig i bilen som funker helt greit.

Comment

Schmidt TH-Line!! Det er FELGER det!!

Meget stilig bil!
                        Jonas Tautra

Comment

stiller meg skeptisk til den skinn fellen som er der på panseret, eller vinyl kanskje...
                          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Satt jeg også å grublet litt på.Hva i all verden er det? Har aldri sett noe lignende.Ellers en tøff bil

Comment

hallo! panser bh er jo det råeste tilskuddet på vw

beskytter mot steinsprut og ser jævla old school ut
                              www.eirikaspaas.com

Comment

Working...
                              X