Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spørsmål om anlegg i MB 180 stasjonsvogn.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spørsmål om anlegg i MB 180 stasjonsvogn.

    Har her en MB 180 stv som jeg vil bytte høyttalerne i, men ser at jeg må av med hele dørpanelet for å kunne bytte høyttalerne i dørene bak. Er det noen her som vet hvor mye stress det egentlig er? Vil ikke ødelegge noe, akkurat.

    Ser at det er 4" der orignalt, men finnes det adaptere jeg kan smette inn for å få plass til 5,25"? Synes å ha hørt noe om det.

    Fra før har jeg PP-AM200010 og HBX 250 DS (akkurat nå er begge inne til undersøkelse). Spilleren er en Pioneer DEH-P7000UB. Resten er originalt - diskanter, 5,25" i framdørene og 4" i bakdørene.

    Har kikket litt på dette komposettet for diskant og dørene framme, men har ikke kommet fram til noe i bakdørene enda. Noen som vet om noen gode 4" (eller 5,25" hvis jeg får fatt i adaptere)? Her tenker jeg muligens coax, hvis ikke noen har sterke motsigelser. Vil prøve å holde prislappen noenlunde lav her, har fått noen stygge regninger i det siste. Så maks 3000 for alt, helst rundt 2500.

    Kommer ikke til å ha noen forsterker på disse (enda, må vente til kronasjlomma fetes opp).

    Hører på metall som oftest, så det må jo låte bra også. ;>

    Any ideas?

    EDIT: Småforandringer. <:
    Last edited by Meisel; 08-05-2009, 20:33.

  • #2
    Eksperimenterte litt i dag med å ta av dekslet på dørene og fant fram til et par triks. Eneste jeg ikke prøvde på var å ta av dørhåndtaket slik at jeg fikk tatt av dekslet helt. Men det tar jeg når jeg faktisk skal bytte høyttalerne.

    EDIT: Nå har jeg betilt Focal 130A1, satser på at det blir ordnings. ;>
    Last edited by Meisel; 08-05-2009, 21:32.

    Comment


    • #3
      Mb c180

      Hei..
      regner med at det er snakk om en MB C-klasse modell?

      Det er å få kjøpt adapter overgang/ringer høttalere til 6.5" (16cm) på c klasse her..Torshov Bilrekvisita, jeg kjøpte mine der. 200,- for et sett.

      Og dem passer rett inn i dørene i orignale festene og man trenger ikke å ta av dørtrekket i det hele tatt..

      Hadde jeg vært deg , så hadde jeg kjøpt et sett hvor det inneholder et par med 6.5" elementer for da dette gir mer av midbass/bass enn f.eks med 5,25" sett..

      Dette settet tror jeg kan passe deg -> http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=752

      Ta kontakt med Installbay , så får du helt sikkert tilbud på dette settet..

      sett f.eks 6.5" midbass i dørene og montere diskantene + mellomtone i A-stolpen siden 3,5" mellomtonene er små og lette og koble hele settet på det passivt delefilteret.

      Comment


      • #4
        Glemte vel å nevne at det er en 99 mod det er snakk om. Så noe i A stolpen blir det lite av.

        Takker for tipsene, men høyttalere har jeg bestilt (diskanter og til framdørene, har ikke råd til noe i bakdørene enda - men det blir) og skal skaffe meg de adapterne så snart jeg får penger. For bakdørene må jeg av med trekket uansett, noe av høyttaleren er jo bak det... inklusiv den ene skruen.

        Comment

        Working...
        X