Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilstereoforhandlere - se her!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bilstereoforhandlere - se her!

Til sommeren er jeg nødt til å få lyd i kjerra igjen.

Hvem har 3"(ish) mellomtoner, og 6-7" midbasser?

Jeg har selvfølgelig noen krav.

Midbassene MÅ ha slaglengde, ettersom jeg ikke har planer om å implementere noen sub. Db gutter, kjør på, dere bør ha noe passende. 7" med 6mm eller mer xmax er vel en grei målsetting.

Mellomtonen er jeg kresen på. Membranmaterialet bør være av papir, hamp, tre, aerogel, eller tilsvarende (kevlar kan til nøøøøød gå). Metallmembraner er utelukket, det samme er polypropylene (med mindre jeg får høre noen som overbeviser meg).
    Skeptisk til andre typer harde membraner, som keramikk o.l. i øvre mellomtone.

(rolf, denne skal ikke under ø.k., det er foreløpig kun på undersøkelsesstadiet)
    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Nå vet jeg ikke hvordan matriale 3" her er laget av men hva med :

Dynaudio MD 140/2 og Dynaudio MW160 ??
    Mvh
    Lars Engen

Comment

Originally posted by Engen Audio View Post
      Nå vet jeg ikke hvordan matriale 3" her er laget av men hva med :

Dynaudio MD 140/2 og Dynaudio MW160 ??
      3" der er nok av silke. Kunne kanskje tenke meg litt mer nivå nedover frekvensregisteret, men når det er sagt så har jeg lenge hatt lyst til å prøve ut dome-mellomtoner. Høyaktuellt.

Midbassen der er også skapelig.

Har du evig tilgang på disse, eller er det kun et par av hver du har liggende?
      Blir ikke handel enda, men kan jo sende meg et tilbud på pm.

Comment

Ground Zero GZPK 160K 6,5" midbass 175/300 W RMS (Par)
        http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=1202

Xmax 1 cm, "dessverre" i aluminium da.

Comment

Originally posted by Legatia View Post
          3" der er nok av silke. Kunne kanskje tenke meg litt mer nivå nedover frekvensregisteret, men når det er sagt så har jeg lenge hatt lyst til å prøve ut dome-mellomtoner. Høyaktuellt.

Midbassen der er også skapelig.

Har du evig tilgang på disse, eller er det kun et par av hver du har liggende?
          Blir ikke handel enda, men kan jo sende meg et tilbud på pm.
          Jeg har ingen kontaker på Dynaudio, men gjorde mye undersøkelser rundt de tidligere. Har heller ikke noe av de på lager dessverre. Mener det er ett Hifi firma i Oslo som sitter på agenturet og de holdt kun på med hjemmehøyttalerene deres og var ihvertfall den gangen svært vanskelige å ha med å gjøre. Var såpass langt at jeg ville bestille noen par som jeg skulle bruke selv men det var så mye tåkepras og tull at det ga jeg opp. Hvordan det er i dag aner jeg ikke.
          Mvh
          Lars Engen

Comment

Originally posted by Elutstyr.no View Post
            Ground Zero GZPK 160K 6,5" midbass 175/300 W RMS (Par)
            http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=1202

Xmax 1 cm, "dessverre" i aluminium da.
            Midbass kan være av hva den vil, aluminium er finfint. Slaglengden er ikke no å si på ihvertfall.
            Men fy steike for en pris! Har du noe å gå på evt.?

Comment

Originally posted by Engen Audio View Post
              Jeg har ingen kontaker på Dynaudio, men gjorde mye undersøkelser rundt de tidligere. Har heller ikke noe av de på lager dessverre. Mener det er ett Hifi firma i Oslo som sitter på agenturet og de holdt kun på med hjemmehøyttalerene deres og var ihvertfall den gangen svært vanskelige å ha med å gjøre. Var såpass langt at jeg ville bestille noen par som jeg skulle bruke selv men det var så mye tåkepras og tull at det ga jeg opp. Hvordan det er i dag aner jeg ikke.
              I see. Du leker bare luremus med meg altså

Comment

Hmmm

Hva med:

Scan-Speak Illuminator 7" 4 Ohm 18WU/4741T00 og 12MU/4731T00

Duglig slaglengde på midbassen.
                Mvh
                Lars Engen

Comment

I see. Du leker bare luremus med meg altså
                  Stemmer bra det.

Kommer bare med noen forslag tatt ut fra luften...
                  Mvh
                  Lars Engen

Comment

Hørt mye skryt av DD DDW6.5, men kan ikke komme med egne erfaringer her dessverre.
                    Var bare det første som slo meg
                    Jonas Tautra
                    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Scanspeaken er ikke dum nei, kanskje noe dyr ift. ytelse etter min mening. Ihvertfall de eldre revelatorene, skal egentlig ikke uttale med om de nye.

For pur trøkk, har jeg tittet litt på Tangband monstre med 13mm xmax hver vei.
                      Bambusmembranene fra samme produsent ser å spennende ut.

Men hadde vært greiest å fått sakene fra norge, helst i distriktet mitt (sør).

Comment

Originally posted by Hifonic View Post
                        Hørt mye skryt av DD DDW6.5, men kan ikke komme med egne erfaringer her dessverre.
                        Var bare det første som slo meg
                        DD har slått meg, forhandleren er jo rett rundt hjørnet.
                        Men trodde ikke de solgte separate midbasser osv.

mr. DD, sleng meg pris på en sånn da, om du ser denne.

Comment

Midbass kan være av hva den vil, aluminium er finfint. Slaglengden er ikke no å si på ihvertfall.
                          Men fy steike for en pris! Har du noe å gå på evt.?
                          Hei, ja jeg skal gi deg et tilbud på mail. Send inn en kundehenvendelse fra vårt skjema på vår hjemmeside, så ordner jeg for deg. Vi har stort utvalg, og finner helt sikkert en diskant til deg også.

Comment

DD har slått meg, forhandleren er jo rett rundt hjørnet.
                            Men trodde ikke de solgte separate midbasser osv.

mr. DD, sleng meg pris på en sånn da, om du ser denne.
                            Midbassene fra DD er ufattelig gode, og med en lang slaglengde spiller dem meget dypt for sin størrelse.

Her har du en link med tilgjengelig info: http://www.ddaudio.com/dd/caraudio/D...sp?series=W6.5

Her har du en link til en i aksjon: http://www.youtube.com/watch?v=QV2eZY7NKCo

Det som er litt kult med dem, er at dem kan ligne på en sub i utseende

Pris for 2stk er 2678,- satt ned fra 3580,-

Men hvis vi sier 1990,- for 2stk er dette nesten gi bort-pris. Du får legge igjen en anmeldelse av dem her på forumet hvis du kjøper dem for denne prisen da
                            Tidligere importør for Digital Designs,
                            overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Originally posted by Digital Designs Norge View Post
                              Men hvis vi sier 1990,- for 2stk er dette nesten gi bort-pris. Du får legge igjen en anmeldelse av dem her på forumet hvis du kjøper dem for denne prisen da
                              Absolutt interessant. blir ikke handel enda, men skal ikke se bort i fra at jeg tar kontakt når det nærmer seg.

Comment

Working...
                              X