Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilstereoforhandlere - se her!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Elutstyr.no View Post
    Hei, ja jeg skal gi deg et tilbud på mail. Send inn en kundehenvendelse fra vårt skjema på vår hjemmeside, så ordner jeg for deg. Vi har stort utvalg, og finner helt sikkert en diskant til deg også.
    Du får en mail når jeg er klar for handel.
    Diskant skal jeg ikke ha. Det har jeg. Jeg skal ha en 3" mellomtone.
    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Comment

Originally posted by Legatia View Post
      Absolutt interessant. blir ikke handel enda, men skal ikke se bort i fra at jeg tar kontakt når det nærmer seg.
      Den er god. Ha en fin helg
      Tidligere importør for Digital Designs,
      overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Du har ikke mulighet for å trøkke deg litt opp i størrelse da? Peerless SLS 8" skal være veldig veldig god, og koster ikke spesielt mye heller...

Hvis ikke heier jeg helt klart på Illuminator. Ring Eltek og spør pent om en pen pris? Du vet du vil!

Comment

Peerless'n er uaktuell, gidder ikke begynne å bygge om dørene enda en gang. Skal bare ha litt lyd i sommer (så om jeg får en jobb etterhvert, så kanskje det blir et helt nytt bygg).

Vet ikke helt med illuminatoren, scanspeak har ikke imponert med på bass før heller. Da er seas sine excel elementer klart mer aktuelle.

Comment

Veldig dype men bare et forslag p-audio tm-6

Comment

Originally posted by volvoekern View Post
              Veldig dype men bare et forslag p-audio tm-6
              De var dype ja. Men tror jeg har plass.

Hvem selger, og pris?

Comment

De var dype ja. Men tror jeg har plass.

Hvem selger, og pris?
                Ljudia, koster 875kr stk. Link her

Comment

Til sommeren er jeg nødt til å få lyd i kjerra igjen.

Hvem har 3"(ish) mellomtoner, og 6-7" midbasser?

Jeg har selvfølgelig noen krav.

Midbassene MÅ ha slaglengde, ettersom jeg ikke har planer om å implementere noen sub. Db gutter, kjør på, dere bør ha noe passende. 7" med 6mm eller mer xmax er vel en grei målsetting.

Mellomtonen er jeg kresen på. Membranmaterialet bør være av papir, hamp, tre, aerogel, eller tilsvarende (kevlar kan til nøøøøød gå). Metallmembraner er utelukket, det samme er polypropylene (med mindre jeg får høre noen som overbeviser meg).
                  Skeptisk til andre typer harde membraner, som keramikk o.l. i øvre mellomtone.

(rolf, denne skal ikke under ø.k., det er foreløpig kun på undersøkelsesstadiet)
                  Den sprenger sansynligvis budsjettet ditt, men bør oppfylle alle dine ønsker om fantastisk lyd. Dette er High-End, og faktisk den eneste 3" mellomtonen vi har:

audison Thesis High-End 3" mellomtone (Par)
                  http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=3156

Kan se hva jeg kan gi deg av pris, om det er av interesse.

Comment

Originally posted by Elutstyr.no View Post
                    Den sprenger sansynligvis budsjettet ditt, men bør oppfylle alle dine ønsker om fantastisk lyd. Dette er High-End, og faktisk den eneste 3" mellomtonen vi har:

audison Thesis High-End 3" mellomtone (Par)
                    http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=3156

Kan se hva jeg kan gi deg av pris, om det er av interesse.
                    Den var ikke billig nei.
                    Finnes det mer utfyllende info noen vei?

Frekvensgraf, impedansegraf, membranmateriale, gjerne også forvrengningskarakteristikk og vannfall.

Comment

Skal se hva jeg kan grave frem. Det er ganske nye høyttalere, så man finner ikke store infoen på hjemmesiden deres. Men så mye kan jeg si, at 3 veis settet denne mellomtonen kommer i fra vant EISA awards for "In car speaker system" altså det beste høyttalersettet for bil 2008/2009.

http://www.eisa.eu/eisa/awards/2008-...ard_83#Audison Thesis TH K3 orchestra
                      Du finner utdrag litt ned på siden der.

"In this first speaker system from the non-compromise Audison Thesis brand, each component is a masterpiece in every respect. The design represents an unprecedented combination of traditional and innovative solutions. The story starts with cellulose and high-tech fibre cones, multiwave surrounds and perfect aerodynamic baskets; it ends with truly innovative magnet systems ensuring the thermal stability needed for flawless sound reproduction. Transparent Polycrystal dust caps reveal the sophisticated motor structure of Thesis Sax and Voce; indeed ‘transparent’ is the word that best describes the sound signature of these stunning new Audison speakers."

Litt bilder:
                      http://images.google.com/images?hl=n...-8&sa=N&tab=wi

Comment

Thesis 3" er ikke å få tak i før i September. Den batchen som ble produsert sist er allerede utsolgt, og dette produseres kun en gang i året
                        Mvh
                        Pål Andréas Bryng
                        Bilstereosenteret.no
                        Vi forhandler bl.a.:
                        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

scanspeak illuminator kommer også snart med en utgave med aluminiumsmembran. det vil passe bedre i bil. er meget fornøyd med revelator midbassene selv.
                          Av diskanter har jo illuminator mange små fine diskanter. kommer også en bitteliten utgave av den gamle revelatordiskanten med faseplugg.
                          Av mellomtoner har du jo scanspeak revelator, nye illuminator som bygger litt i dybden, men er en kun 120mm diameter.
                          Ellers har du jo focal be 3w2 som koster 2500 og er små og plasseringsvennlige..
                          Prosjekt SQ Audi A3

Comment

Comment

Originally posted by epifant View Post

Atc sm150 om jeg ikke bommer veldig. Tidligere lette jeg som en gal for å få kjøpt et par slike, ikke den enkleste sak av verden. Og når jeg først fant, så hadde jeg allerede mellomtoner (dessuten er de ikke akkurat billige!)

De passer forresten heller ikke i mine 3" hull. Men sitter å vurderer Tangband fulltoner, fostex fulltoner, legatia l3 (igjen), vintage seas papirgreier, m.fl. Casen er at det kjekkeste var om en forhandler i distriktet hadde hatt noe jeg kunne brukt.

Comment

Bumper denne.

Ved neste lønning skjer det no..

Comment

Working...
                                X