Announcement

Collapse
No announcement yet.

Er det lovlig å bygge vegg i bilen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Er det lovlig å bygge vegg i bilen?

Hei!

Har planer om å bygge vegg men subber og lurer på om det er lovlig? vil ikke legge inn mye arbeid for så å finne ut at det ikke er lovlig å måtte rive d ut igjen. det skal vare i en stasjonsvogn.
    Mvh Werner Harstad

Tror det eneste kravet er at det skal være sikt bakover, men jeg er ingen ekspert så fullt mulig jeg tar feil!
    Bil: Volkswagen Golf 1,9l TDI 2006mod.

Comment

Slik jeg har forstått trenger det ikke være sikt bakover, så lenge du har sidespeil. Mener å huske at det også er lov å kjøre uten speilet i ruten. Man trenger visst kun sidespeilene.

Er ikke heeeelt sikker på dette, men deltok i en lignende diskusjon for lenge siden ang. dette
      Tidligere importør for Digital Designs,
      overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Om det ikke er sikt bakover kan du med fult lovlighet ha det sånn bare du fjerner speilet i midten.

Men trur å bygge vegg er ganske omfattende ombygging i bilen, og du må uansett feste dette GODT, tenk deg utfallet i en evt. bilulykke hvor elementer løsner, vegg løsner og flyr rett i hode på en.. Her må det masse metall til !
        1993 BMW 318is coupe

Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

Comment

TROR du må bolte vegen godt og det er rigtig, du må ha side speilene men "sladre speilet" trenger du ikke og ha event rips som skifter i bak sete etc da :P

Comment

Har tenkt mye over sikkerheten i bilen, alt skal festes godt fast i bilen og vel så d, vil ikke ha subbene i hodet hvis jeg krasjer

Har endelig fått solgt bilen min, men kjøperen hadde fått støtte fra NAV og de skulle betale mesteparten av bilen for han og de skulle jeg få etter ett par dager. Nå har det gått ett par uker og har fortsatt ikke fått penger fra dem. Men etter MANGE telefoner til NAV så har jeg endelig funnet ut at pengene kommer på tirsdagen eller onsdagen, F**K NAV!

Men skal i allefall få sjekka opp det der med vegg bygging, det er en ganske omfattende jobb og vil ikke rive det ut igjen
            Mvh Werner Harstad

Comment

Bruk M8 skruer av god kvalitet.
              Dette er standarskruer til værtfall seter i forskjellige kjøretøy.
              VW Corrado - Prosjekt bil
              Mitsubushi Lancer - Bruksbil
              It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
              I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

Vet at Tommy Dahl hadde vegg i omegaen sin i noen år hvertfall..

Ang. det med sikt bakover så er det også regler ang. sidespeilene.. (f.eks i vito så er sidespeilene mindre på de bilene som har innvendig speil, mens de uten innvendig speil har større sidespeil)

Ta en tur til biltilsynet, det er alltid lurt å legge frem sånne ideer for de før du starter uansett, det er nemlig ett av de plassene hvor det kan være lettere å få tillatelse enn tilgivelse

Comment

Originally posted by dBcompaniet View Post
                  Vet at Tommy Dahl hadde vegg i omegaen sin i noen år hvertfall..

Ang. det med sikt bakover så er det også regler ang. sidespeilene.. (f.eks i vito så er sidespeilene mindre på de bilene som har innvendig speil, mens de uten innvendig speil har større sidespeil)

Ta en tur til biltilsynet, det er alltid lurt å legge frem sånne ideer for de før du starter uansett, det er nemlig ett av de plassene hvor det kan være lettere å få tillatelse enn tilgivelse
                  Skal sjekke opp med biltilsynet denne uka, men håper jeg slipper å kjøre rundt med gigantiske sidespeil da
                  Mvh Werner Harstad

Comment

Working...
                  X