Announcement

Collapse
No announcement yet.

Er "Vampire Audio" og "Goldstone" bare søppel?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Er "Vampire Audio" og "Goldstone" bare søppel?

Noen som har erfaring med disse "no-name"-fabrikatene? Regner med at begge har sitt opphav i Kina/østen?

Tenkte spesielt på subber og 6x9'ere.

10-tommer/600-watt Vampire-sub ("BX-45") i kasse. Så ikke altfor jævlig billig ut. Plastikk-konus, tjukk og grei gummimembran, skrukoblinger. stoffkledd kasse, osv. 12"-varianten (BX-46) så derimot helt ræva ut.

3-veis 300W (100W RMS) Goldstone 6x9 (GS-A6922). Disse så ikke avskrekkende ut. Svær magnet og sånne guel spoler i Focal-stil.

300 spenn for subben og 200 spenn for paret med 6x9. Spell nytt.

Hva tror dere? Er det i det hele tatt brukbart?

Ville nok styrt unna ja
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

man kan ikke forvente noe i den prisklassen,ville lagt mere i det.

sett fra den positve siden så "virker"det sikkert og til den prisen er det ikke store tapet om det er akkurat så vidt det er det det gjør

Comment

Vampire Audio ble vell solgt på netthandel? eller QXL?

Vampire Audio 10.000W forsterker = 10w
        // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
        //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
        Mvh
        Rune Kvaal

Comment

Det er søppel ja.
          Mvh
          Rolf Try Nygård

Comment

Originally posted by neptyr View Post
            Det er søppel ja.

Det er nok hakket bedre enn det du finner i mange standard biler og for folk flest så ville slike produkter fungere ypperlig, men for oss "freaker" så er det ikke så bra.
            Mvh dj-vega
            Prosjekt; Kia Sportage 95` <---
            NB; Bilstereo Prosjektet kommer på bilstereoforumet!

Comment

Heisann...

Jeg skaffet meg 2 Vampire-kasser (12-tom) gjennom netthandelen pga kassene.... Men for gøys skyld spilte jeg med ene kassa noen timer.... Jeg må innrømme at jeg har hørt værre... Vil sammenlingne elementene med Arizona Eagle(også når e plukka de ut fra kassa)... Satte inn Megavox-element i kassene,og de har fungert helt greit... Men de terminalene er no ordntlig MØKK... De ryr i filler bare en ser på de(i mitt tilfelle spilt istykker av trykket). Orginal-kabel/ledning er 0.75 kv så de ble bytta ut...
              Så mitt råd er: Trenger du kasse,så er d greit å gi et par hundre... (frakta er dyr)
              : Til bilen som de er? GLEM D.....

Mvh Bol
              No Windows-crap,just Mac Power

Comment

Originally posted by dj-vega View Post
                Det er nok hakket bedre enn det du finner i mange standard biler og for folk flest så ville slike produkter fungere ypperlig, men for oss "freaker" så er det ikke så bra.
                Dette er ett interesse-forum, og for folk som har interesse for bilstereo, er dette reinspikka søppel.
                Mvh
                Rolf Try Nygård

Comment

Mine erfaringer med kinasubber er at dem kan faktisk trøkke, og gi grei lyd fra seg om man ikke spiller så høyt. Men når du skrur litt opp, spesielt om du har litt power i forsterkeren, så går elementene ut av kontroll rett og slett.

Du kan både se og høre at elementet ikke følger med og at membranet bare hopper alle veier opp eller ned. Men bortsett fra det, er det en del kinasubber som gir god lyd FOR PENGA.

Med andre ord, ikke generelt god lyd, men en upåklagelig lyd når man kun må ut med et par hundringser
                  Tidligere importør for Digital Designs,
                  overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Originally posted by Digital Designs Norge View Post
                    Mine erfaringer med kinasubber er at dem kan faktisk trøkke, og gi grei lyd fra seg om man ikke spiller så høyt. Men når du skrur litt opp, spesielt om du har litt power i forsterkeren, så går elementene ut av kontroll rett og slett.

Du kan både se og høre at elementet ikke følger med og at membranet bare hopper alle veier opp eller ned. Men bortsett fra det, er det en del kinasubber som gir god lyd FOR PENGA.

Med andre ord, ikke generelt god lyd, men en upåklagelig lyd når man kun må ut med et par hundringser
                    Meget enig dær jah...

El liten OT tar jeg med her.... Hjelper bestekompisen min m å oppgradere lyd i hans Volvo V70 -98,og i den forbindelse monterte vi frontsett fra Fence Audio foran,og diskanter fra et anna Fence-sett bake....og en Power 551x 4 kanaler til å drive det med... Diskantene holdt ikke lenge for å si d mildt. Bytta de ut med noen Pioneer jeg hadde liggende
                    Men samme Fence-settet er i min søsters bil og de er koblet på en Power T15004(overkill.....) og de holder fortsatt..... Så noen ganger er en heldig,og andre ganger veldig uheldig....

Bol

Comment

Regner med at mange av disse kinasubbene monteres og limes for hånd. Har sett på flere subber at opphenget faktisk ikke er sentrert osv, og at spolen faktisk kan gli inntill magneten selv om subbene er helt nye i eske. Så du har nok meget rett der. Noen er mer heldige enn andre når det gjelder slike subber
                      Tidligere importør for Digital Designs,
                      overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

Hadde ikke anledning til å se baksiden av sub-elementet av åpenbare grunner, men tror kanskje ikke at det var så mye å skryte av.

6x9'ene ser sånn ut:

Comment

Er sikkerpå at de røde høytaler´ne spiller myyyyye bedre enn de sorte..... NÅÅÅÅT

Og at det ikke bare er problemer m skjev montering....http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6110
                          Har limt to av de fire likedane Fence-sub´er jeg har kjøpt...

Comment

Working...
                          X