Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken av disse laderene vil gjøre best jobb i mitt oppsett?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilken av disse laderene vil gjøre best jobb i mitt oppsett?

    Da jeg fortiden har store strømtrekk i bilen.Skulle jeg hatt en lader som kunne ha stått over natten.Er disse 4 jeg har sett litt på:http://installbay.no/index.php?cPath=67_86

    Batteriene som skal lades er:3 stk av disse PC2150S bak og et av dette foran PC1200 MJ.
    De batteriene bak må lades sammen,da de ligger i hjulbrønnen og jeg ikke kommer til. uten å ta ut hele stereo`n.Batteriet foran kan jeg skille fra de andre ved å ta ut sikkringen.

    Er derfor ute etter en lader som kan gjøre en god og kjapp jobb

  • #2
    Ja du har batterier i bilen, men antall batterier bestemmer ikke hvilken lader du skal velge helt automagisk. Hva trekker strøm? Hva består stereoen din av? har du 2stk 7000 watts monoblokker så trenger du LITT mer strøm gjerne en om du kjører en spinkel 4-kanaler.

    Jeg bruker selv en 25A Powermaster i min bil, noe som fungerer ypperlig!
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      Jeg har POWERMASTER-12 selv. Jeg er kjempe fornøyd med denne. Veldig bra lader. Men nå er den ikke blandt de kraftigste. så det tar tid å lade batteriene. Til mitt bruk passer den kjempe bra.

      Du som har så mange batteri og vil lade dem litt fort. Burde vell gå for en POWERMASTER-50.
      sigpic

      Comment


      • #4
        Har 2 stk 5000 watts monoblokker og en relativt stor 4 kanaler.Så her går det unna mye strøm.Har stor dynamo også,men skal den klare å lade skikkelig.må batteriene være relativt fulle før jeg kjører.Så derfor skulle jeg hatt en lader tilkoblet,når bilen ikke er i bruk.Slik at jeg slipper å kjøre en time uten musikk,før jeg kan spille liksom.

        Comment


        • #5
          50A laderen er ikke for stor, om du skal montere den inne i bilen. 100A-saken er et stort beist!

          Spørs vel litt på hva du skal legge i dette og da? Har du 10 lapper til lader så er det kanskje ikke stort å lure på men.

          Min stemme går uansett til en Powermaster 50A
          Mvh Tony
          - The only road to take is perfection itself

          Comment


          • #6
            Har vært greit å fått bygd den inn i bilen ja.joda,kan kjøpe den største laderen så vell som den minste.Men holder det med den powermaster 50 A,så sparer jeg jo 3 høvdinger Vil det være et problem at jeg må lade de 3 største batteriene sammen? Mente at jeg hørte de skal lades vær for seg.Noe som blir ganske umulig for meg,med mindre jeg tar ut stereoen for hver gang

            Comment


            • #7
              Null stress å ha alt kobla i samtidig. Rett og slett ikke noe å tenke på
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

              Comment


              • #8
                Ah,genialt Da skal jeg se litt nærmere på den Powermaster 50A

                Comment


                • #9
                  noe og tenke på:
                  hvis du ikke bygger den inn så kan du faktisk bruke den til å lade noe annet også.. hehe...
                  Er jo litt kjedelig og bruke så mye penger på noe og låse det såpass fast til en ting, som hvis du montere den i bilen.
                  Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                  Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                  Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                  -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Vinje View Post
                    Har vært greit å fått bygd den inn i bilen ja.joda,kan kjøpe den største laderen så vell som den minste.Men holder det med den powermaster 50 A,så sparer jeg jo 3 høvdinger Vil det være et problem at jeg må lade de 3 største batteriene sammen? Mente at jeg hørte de skal lades vær for seg.Noe som blir ganske umulig for meg,med mindre jeg tar ut stereoen for hver gang
                    Som typhoon sier. Ingen problem å lade alle samtidig. Nesten bedre det, da batteriene hver for seg, får mindre ladestrøm om du lader alle samtidig, enn om du lader kun ett og ett batteri. Altså, holdbarheten på batteriene vil øke, men er nok helt sikkert ikke merkbart.

                    Gå for en 50 A. Om du KAN, så er jo 100 A en kjempesak, og du kan jo da gjerne spille høyt veldig lenge på treff/stevner osv. om du skal stille ut bilen
                    Tidligere importør for Digital Designs,
                    overtatt av www.dynaBel.no.

                    Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                    Comment

                    Working...
                    X