Announcement

Collapse
No announcement yet.

Velge spiller, Alpine 9887 eller Pioneer p88rs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Velge spiller, Alpine 9887 eller Pioneer p88rs

    Hei.

    Står med valget mellom Pioneer deh-p88rs/p88rsII, Og Alpine CDA-9887r


    Lurer på hvem av de som spiller reinest, har best automatisk tidskorrigering o.l.

    En ulempe er at det ser ut som at alpine har en dyr løsning for automatisk fin tuning av lyden(må ha adapter til bærbar pc o.s.v.).


    Disse spillerene skal være ganske jevngode etter hva jeg forstår, men er jo noe forskjell:P

    Håper noen her kan hjelpe meg med valget

    Har fra før Harman Kardon forsterkere, polk db component sett, og polk Db bassere.

  • #2
    jeg ble hverfall anbefalt alpine spilleren av ketil på audio-art da jeg skal dele midbassene aktivt.
    Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
    Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

    Comment


    • #3
      Takk for svar. Det er jo et pluss, men deling aktivt blir ikke noe i mitt oppsett med det første, men selvfølgelig det kommer nok

      Selger de både alpine og pioneer på audioart? hehe.

      Noen som vet noen om den automatiske tids korrigeringen på de to spillerene? (blir det en mye dyrere affere med alt man trenger til alpine spilleren)?

      Comment


      • #4
        Alpine spilleren er 1000kr billigere da Audio-art selger begge deler ja bare kontakte han. alle tiders kar....
        Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
        Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

        Comment


        • #5
          Hehe, ja det er et pluss at den er 1000 kr billigere. Det blir også billigere å knytte ipod til (300 for alpine, 8-900 for pioneer).

          Men lyd kalibreringen til alpine koster 2000 kr for det settet man trenger ekstra om jeg forsto det rikitg, og det følger jo med i pioneer(muligens litt mindre avansert, pga uten tilkobling av beræbar pc).

          Har du noe kontakt info til Audio-art ? jeg fant bare en side med rør forsterkere og lyd basert på hjemmebruk på audioart.no



          Edit:

          Fant ut at audio-art.no var riktig side skal sjekke litt der.

          Comment


          • #6
            Man bruker jo ikke den automatiske tidskorrigeringen, dette setter man selv opp manuelt.

            Comment


            • #7
              Originally posted by dBcompaniet View Post
              Man bruker jo ikke den automatiske tidskorrigeringen, dette setter man selv opp manuelt.
              Ja for de som greier det
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

              Comment


              • #8
                Originally posted by dBcompaniet View Post
                Man bruker jo ikke den automatiske tidskorrigeringen, dette setter man selv opp manuelt.
                hehe. det er sikkert mange som har et såpass trent øre, men jeg stoler mer på "datakraft" når det kommer til den biten, man får det sikkert veldig bra til sjøl også, men da skal man gjerne ha måleinstrumenter tilgjengelig

                Er det ingen som har vært borti Alpine spilleren og imprint systemet, og som vet hvordan dette er i forhold til pioneer sitt?

                Comment


                • #9
                  Jeg hadde det samme valget som du hadde, hadde mest lyst på pioneeren, men alle jeg snakket med anbefalte alpine spilleren, så nå venter jeg den i posten om noen dager og alpine spilleren har jo en del mer funksjoner enn pioneeren og har innebygget ipod kabel+ at den er 1000 kroner billigere. får jo bare vente og se om den lever opp til forventningene
                  Mvh Werner Harstad

                  Comment


                  • #10
                    9887 har vel ikke innebygget iPod-kabel vel? Det måtte da vært første gang i historien at man ikke trenger en eller annen boks + duppeditt for å koble til noe til en Alpine-spiller.. hehe
                    [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                    Comment


                    • #11
                      må kjøpe kabel i tillegg ja.. men koster 5-600kr mindre enn pioneer sitt system uansett

                      9887 er en knallspiller.. har hatt litt av hvert av spiller oppigjennom.. sitter nå med en 9887 og er storfornøyd..
                      www.eirikaspaas.com

                      Comment


                      • #12
                        Spilleren er fin den
                        Kabel er også gøy.
                        [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by thomasekeli View Post
                          9887 har vel ikke innebygget iPod-kabel vel? Det måtte da vært første gang i historien at man ikke trenger en eller annen boks + duppeditt for å koble til noe til en Alpine-spiller.. hehe

                          Det sto jo i allefall at den hadde en innebygget ipod adapter, men det spørs jo om man ikke må kjøpe en liten duppeditt for å få kobla den til her er i allefall litt info om den http://planethifi.no/catalog/product...roducts_id=696
                          Mvh Werner Harstad

                          Comment


                          • #14
                            Vel.. Ikke alltid man klarer å oversette teksten i rette manér. Den kommer uten kabel, men er ellers "klargjort" for iPod. Hvilket vil si at den funker med iPoden så fort du får dytta på plass en kabel.
                            På en måte en forbedring fra "gamle dager" hvor man måtte ha en egen blackbox mellom spiller og iPod..
                            [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                            Comment


                            • #15
                              Takker for innspill.

                              Ja det er en fordel at alpine sin spiller har ipod interface innebygd, så da slipper man billig unna med en kabel til 300,-.

                              Det kan virke som at det blir en 9887 nå(A).

                              Men er det noen som vet om det er verdt å kjøpe alpine forran pioneer med tanke på Imprint greiene?

                              da blir jo prisen for pioneer ca 5900,- (med automatisk tidskorigering og greier).

                              og alpine blir prisen ca 4890,- + 1990,-(ktx-100eq) = 6880,-(med imprint automatisk korigering)

                              Noen som vet om det er verdt det????

                              ser nå borti fra prisen på ipod fordi lyden fra original cd er i utgangspunktet viktigst:P

                              Comment

                              Working...
                              X