Announcement

Collapse
No announcement yet.

Velge spiller, Alpine 9887 eller Pioneer p88rs

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Litt usikker på dette Imprint-greiene.. Men er man grønn på justering, og ikke vil prøve og feile seg frem med det så gjør nok Imprint en grov og grei jobb for dine ører. Så her er det på en måte interessen som ligger i bunn for hvordan prisen blir..

Jeg ville gått for Alpine, men det er min personlige smak. Jeg har ikke nødvendigvis noe rent konstruktivt grunnlag for å si dette annet enn at jeg liker spillerene dems bedre. Dog 88rs'en har et pent yttre, spesielt andre versjonen..
    [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

Comment

veldig mange som anbefaler meg alpine spilleren her nå.

Mulig det blir den da, blir jo noe billigere, selv om jeg har fått en god pris på p88rs (ikke 2'ern) til 4500,- (utstillings modell). men ser de selger 9887r på eiker audio for 4490,- .

så de ligger i samme pris klassa, har lyst til å prøve noe nytt, har brukt pioneer en del før.

men det burde vel bli mer enn en grov jobb imprint gjør, den skal jo ta 4 målepunkter minimum og resten er opptil deg selv og hva du gjør ut av det med programmet som brukes på laptop.

Dumt at imprint modulen skal koste skjorta:P

Comment

Men hvorfor i alle dager henge seg så opp i den imprintsoftwaren da? du klarer deg fint uten den.

Comment

Originally posted by dBcompaniet View Post
          Men hvorfor i alle dager henge seg så opp i den imprintsoftwaren da? du klarer deg fint uten den.
          Fordi spørsmålet er om pioneer sin automatiske korrigering er den beste, eller om det er imprint fra alpine.

når det er den "eneste" vesentlige forskjellen på de 2 så er det viktig for meg som kjøper av ny spiller.

greier meg sikkert fint uten, men det er til god hjelp før manuell justering etter egen smak.

Comment

Hm. Da ville jeg gjort en av følgende punkter:

1. Handlet hos en forhandler som fører begge merker, og som kan begge deler.
            2. Forhørt meg hos to forskjellige forhandlere som virkelig kan produktene du er ute etter (Alpine og Pioneer sine justeringsmuligheter) og handlet hos en av dem.
            [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

Comment

Originally posted by thomasekeli View Post
              Hm. Da ville jeg gjort en av følgende punkter:

1. Handlet hos en forhandler som fører begge merker, og som kan begge deler.
              2. Forhørt meg hos to forskjellige forhandlere som virkelig kan produktene du er ute etter (Alpine og Pioneer sine justeringsmuligheter) og handlet hos en av dem.
              Ja, er det jeg må gjøre, grunnen til at jeg la inn en tråd her på det, var for å høre erfaringene til brukerene av produktene

Takk for innspill

Comment

send mail til ketil hos audio-art. Han fører begge merker. Skal du ha Imprint kan du like greit kjøpe en billigere Alpine spiller som støtter Imprint. Lite vits med 9887r da mener jeg...
                Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

Comment

Originally posted by biffen071278 View Post
                  send mail til ketil hos audio-art. Han fører begge merker. Skal du ha Imprint kan du like greit kjøpe en billigere Alpine spiller som støtter Imprint. Lite vits med 9887r da mener jeg...
                  ???

Jeg skal jo ha DSP'en og alt som sitter i 9887ren (tilsvarende lyd del som pioneer p88rs ).

og Imprint blir jo en gadget og en kjekk funksjon.

kjøper jeg en billigere spiller fra alpine må jeg kjøpe interface adapter til imprint som også inneholder dsp tilsvarende 9887, og da blir det mer stasj man trenger ekstra(unødvendig).

spillerene under 9887 er kun klare for imprint og inneholder ikke innebygget imprint etter hva jeg har forstått(correct me if i'm wrong).

Comment

Originally posted by arrtoo View Post
                    ???

Jeg skal jo ha DSP'en og alt som sitter i 9887ren (tilsvarende lyd del som pioneer p88rs ).

og Imprint blir jo en gadget og en kjekk funksjon.

kjøper jeg en billigere spiller fra alpine må jeg kjøpe interface adapter til imprint som også inneholder dsp tilsvarende 9887, og da blir det mer stasj man trenger ekstra(unødvendig).

spillerene under 9887 er kun klare for imprint og inneholder ikke innebygget imprint etter hva jeg har forstått(correct me if i'm wrong).
                    Dsp funksjonen i 9887 bygger på gammel,(god) datavare. Spilleren er oppsatt med innebygd prosessor. Imprint systemet er av nyere dato og leveres som et komplement( black box) til de fleste litt rimeligere spillere fra Alpine. Disse spillerne er gjort klar for imprint, det vil si de kan styre oppsettet på black boxen fra en undermeny på spilleren.
                    Raymond Pedersen

Byggebil er en 97 Subaru Impreza. Alpine,Pioneer og Macrom utstyr under testing.
                    Tar det som det kommer, og løser det som det går.

Comment

Originally posted by Rudolf View Post
                      Dsp funksjonen i 9887 bygger på gammel,(god) datavare. Spilleren er oppsatt med innebygd prosessor. Imprint systemet er av nyere dato og leveres som et komplement( black box) til de fleste litt rimeligere spillere fra Alpine. Disse spillerne er gjort klar for imprint, det vil si de kan styre oppsettet på black boxen fra en undermeny på spilleren.
                      var dette jeg skulle fram til. Ble hvertfall anbefalt 9887R framfor en billigere spiller med Imprint boksen. Blir vel litt smør på flesk med begge deler. men hvar vet vel en pølsemaker
                      Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima

Comment

Originally posted by biffen071278 View Post
                        var dette jeg skulle fram til. Ble hvertfall anbefalt 9887R framfor en billigere spiller med Imprint boksen. Blir vel litt smør på flesk med begge deler. men hvar vet vel en pølsemaker
                        tidligere skrev du at jeg heller burde velge en billigere spiller som er klargjort for imprint, når du ble anbefalt 9887r istedenfor en billigere spiller med imprint(og dsp) black box til.

Var det jeg stussa litt på hehe.

Er det noen av dere som vet hvor mye bedre lyd bildet blir ved hjelp av imprint?

Comment

det vet jeg ikke. jeg hørte med fler å alle anbefalte 9887R framfor imprint rent lydmessig...

Comment

Hvor mye er nok?? Den automatiske lydjusteringen som alle slike prosessorer påstås å kunne utføre med største fortreffelighet er i 99,9% av tilfellene bare bull. Du må selv sette deg ned å lese brukermanual for det spesifikke produkt, for dernest å ta i bruk kraniefinnene å lytte på resultatet etterhvert som man gjør justeringer i den bilen man skal ha utstyret i. Kan du ikke det spøtt om lydjustering eller har noen rare preferanser om hvordan ting bør være, så overlat justeringen til en som kan i samråd med deg selv.
                            Raymond Pedersen

Byggebil er en 97 Subaru Impreza. Alpine,Pioneer og Macrom utstyr under testing.
                            Tar det som det kommer, og løser det som det går.

Comment

Har imprint selv, justeringene jeg gjorde fant jeg utav etter 1 snau time med trykking. Og de fleste som har fått seg en lytt i den bilen etterpå har egentlig vært strålende fornøyde med lyden..

Comment

Takk for innspill.

Blir nok en Alpine CDA-9887r

Comment

Working...
                                X