Announcement

Collapse
No announcement yet.

er det nødvendig med dynamo her?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • er det nødvendig med dynamo her?

    Etter en god del research så har jeg funnet ut at det er helt umulig å finne en dynamo som passer rett inn i bilen min. jeg kan kjøpe en som ikke passer og lage fester, skifte til ei strørre reim og modifisere elektronikken, men det blir altfor mye arbeid synes jeg! (og det koster mye!)

    Så går det an å bruke ekstra batteri uten noen dynamo og likevel ikke få voldsom volt tap? tenkte å bruke 2stk kinetic hc2400 på 2 monoblokker på 5000wrms hver+ forsterkerene til høyttalerene som er rundt 1000wrms.

    Høres dette greit ut eller må jeg skaffe meg en dynamo? Trenger tips og hjelp!
    Mvh Werner Harstad

  • #2
    bør skaffe deg en ny dynamo på dette opsettet ja. ellers kan du risikere at den du har kvelder. hvor stor er den da?

    skaffer du større dynamo får du en raskere oppladning av batteriene også.
    MVH, Øivind Sandvik
    sigpic
    www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
    www.sandviksbassogbongel.com

    Comment


    • #3
      Originally posted by berniebp87 View Post
      Etter en god del research så har jeg funnet ut at det er helt umulig å finne en dynamo som passer rett inn i bilen min. jeg kan kjøpe en som ikke passer og lage fester, skifte til ei strørre reim og modifisere elektronikken, men det blir altfor mye arbeid synes jeg! (og det koster mye!)

      Så går det an å bruke ekstra batteri uten noen dynamo og likevel ikke få voldsom volt tap? tenkte å bruke 2stk kinetic hc2400 på 2 monoblokker på 5000wrms hver+ forsterkerene til høyttalerene som er rundt 1000wrms.

      Høres dette greit ut eller må jeg skaffe meg en dynamo? Trenger tips og hjelp!
      Dette høres ikke greit ut..
      sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
      IceAudio - Bilringen AS - inakustik

      Comment


      • #4
        Originally posted by NoZ_87 View Post
        bør skaffe deg en ny dynamo på dette opsettet ja. ellers kan du risikere at den du har kvelder. hvor stor er den da?

        skaffer du større dynamo får du en raskere oppladning av batteriene også.
        Den er på 100 amper. Har en powermaster dynamo på hånda, men da må jeg beholde den originale og lage nye fester og diverse for å ha inni den andre og jeg tror ikke den passer i bilen engang! har en opel vetra 2.0cd 1999 modell. dynamoen sitter på e veldig liten og dårlig plass, sitter helt på sida og bak ved torpedoveggen.
        Mvh Werner Harstad

        Comment


        • #5
          Trenger fortsatt noen råd, tips og forslag her, noen som vet om noen som bygger om original dynamoen? helst i norge.
          Mvh Werner Harstad

          Comment


          • #6
            Til det oppsettet ville jeg hvertfall brukt 4stk HC2400 om du skal ha det skikkelig greit. Får du en Biltema 120 amp universal dynamo til å passe, vil det fungere sånn nogenlunde. Regner ikke med du kjører 10kw i mange minuttene om gangen. Da faller ørene dine av

            Sier ikke at 120 amp er ordentlig bra, men at det vil fungere nogenlunde fint
            Tidligere importør for Digital Designs,
            overtatt av www.dynaBel.no.

            Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

            Comment


            • #7
              Lite vits å oppgradere til 120A om han allerede har 100A!

              Og to stk av de batteriene der burde holde lenge!
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

              Comment


              • #8
                to batterier holder vel ikke egentli... jeg har selv et Stinger 1500 og et Kinetik 2400, på en 5.5Kw amp, å det er i minste laget.

                men sats på noe større enn 100 amp dynamo. selv har jeg 70amp nå, men skal oppgradere til 230amp.
                MVH, Øivind Sandvik
                sigpic
                www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                www.sandviksbassogbongel.com

                Comment


                • #9
                  Holder på å bli gal av dette, endelig fått organisert det som skal inn i bilen, så er det bortimot umulig å få en ordentlig dynamo til den forbanna opelen. Men skal ikke spille for fullt i mange minuttene av gangen, da tror jeg ørene faller av ja blir skuffet hvis de ikke gjør d men uansett så har jeg sendt en hel drøss med mail til iraggi, excess amperage, powermaster, mechman, DC Power +++
                  Mvh Werner Harstad

                  Comment


                  • #10
                    www.excessiveamperage.com

                    jeg har spurt om dynamo til bilen min og fikk dette som svar :

                    I can custom build you a 350 amp that would bolt on with a few mods. It would be $650 shipped in the lower 48 and will come with an overdrive pulley installed.
                    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                    Mvh
                    Rune Kvaal

                    Comment


                    • #11
                      Veit ikke om denne passer 100% heller men trur ikke det er så langt i fra!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by mustang<3 View Post
                        www.excessiveamperage.com

                        jeg har spurt om dynamo til bilen min og fikk dette som svar :

                        I can custom build you a 350 amp that would bolt on with a few mods. It would be $650 shipped in the lower 48 and will come with an overdrive pulley installed.
                        håper jeg får det samme svaret! hvis jeg får det svaret så er i allefall det problemet borte! og prisen er jo ikke så aller verst heller da Tusen hjertelig takk!
                        Mvh Werner Harstad

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by volvoekern View Post
                          Veit ikke om denne passer 100% heller men trur ikke det er så langt i fra!
                          Er ikke helt så kraftig som jeg er ute etter, men bedre enn den jeg har får håpe på at jeg får svar fra noen av de som produserer 300a dynamoer, da blir det fart i sakene
                          Mvh Werner Harstad

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by berniebp87 View Post
                            håper jeg får det samme svaret! hvis jeg får det svaret så er i allefall det problemet borte! og prisen er jo ikke så aller verst heller da Tusen hjertelig takk!
                            du får nok noe av det samme svaret, prisen er vell engentli ganske grei, for å være så kraftig dynamo
                            men husk frakt kommer i tilegg men det er vell ikke mange kr

                            har du nok hk under pansteret til å drive den da ?
                            // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                            //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                            Mvh
                            Rune Kvaal

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by mustang<3 View Post
                              du får nok noe av det samme svaret, prisen er vell engentli ganske grei, for å være så kraftig dynamo
                              men husk frakt kommer i tilegg men det er vell ikke mange kr

                              har du nok hk under pansteret til å drive den da ?
                              Hehe! får håpe d, er ikke den kraftigste motoren, men har vel rundt 140 hk, så om jeg taper noen hk så gjør d ingenting for min del, er ikke noen racerbil uansett
                              Mvh Werner Harstad

                              Comment

                              Working...
                              X