Announcement

Collapse
No announcement yet.

dynabell monoblokker 7501 protekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• dynabell monoblokker 7501 protekt

den ene forsterkaren går i protekt modus når man kjøre bilen eller står på tomgang
    men når bilen er av fungere det helt okay
    2 st oddysey baterier hc 1700
    50kv kabler
    caravelle bil 2,4diesel

dette har me prøvd i andre biler samme feilen kommer opp enten forsterkeren er linket eller kjøres på normal kobling
    har hatt dynabell 15"ere
    lib 12ere
    å nå kicker solo x 18"
    samme skjer bare med den ein fors

noen som har noe ideer om ka dette kan være
    øl å høna kan du sjøna- fitta å dramm er mitt program

Har du målt spenningen på batteriene når bilen er på? Mulig spenningsregulatoren er dårlig og dynamoen gir for høy volt for Dynabelen?
    Tidligere importør for Digital Designs,
    overtatt av www.dynaBel.no.

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

er bare den eine som skaper seg er 2 stk som er koblet opp på samme tid

Comment

Er alle 3 samme forsterkere? Om de ikke er like, har kanskje de andre en større toleranse for spenning enn Dynabelen?

Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

Comment

er bare 2 stk fors da men er dette muligt garantid sak eller

Comment

Om begge forsterkerne er samme type, og alt er koblet riktig, og du har god jording, regner jeg med dette blir lett en garantisak om du er innenfor garantiperioden

Det hadde hvertfall jeg gitt garanti på, om jeg ikke finner fuktskader eller andre skader forårsaket av uforsiktig behandling.

Comment

Er dette en svakhet hos dynabel forsterkere? Syne det svært ofte er nye poster ang dynabel forsterkere som har gått i protect!
              Bil: Volkswagen Golf 1,9l TDI 2006mod.

Comment

De to største forsterkerene (8501 og 8701) har praktisk talt NULL sikring mot noen ting!!! Styr unna!
                Terje Lie
                99 53 66 00
                terje_lie@yahoo.no

Comment

Originally posted by Referanse Lyd View Post
                  De to største forsterkerene (8501 og 8701) har praktisk talt NULL sikring mot noen ting!!! Styr unna!
                  Som de aller fleste forsterkere som er like kraftige...
                  Er ikke i utgangspunktet laget for bruk for den vanlige mannen i gata. Vet man hva man driver med så har det ingenting å si
                  Jonas Tautra
                  - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                  Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Originally posted by Hifonic View Post
                    Som de aller fleste forsterkere som er like kraftige...
                    Er ikke i utgangspunktet laget for bruk for den vanlige mannen i gata. Vet man hva man driver med så har det ingenting å si
                    Helt riktig. Man får det man betaler for og det er vel få som selger 5kw amp-er for så lite som dynabel selger dem for? Tror man faktisk får mye for penga her.

Comment

Nå er jo grunnen til at dynabel sine 5kw amper (og alle de andre ampene de har også) går så billig er fordi de har ETT ledd i sin produksjon, det er.. Fabrikk og rett til Eltek..
                      Ikke som f.eks Digital designs som har kanskje 3-4 ledd før varen kommer til kunden, da blir det dyrt.

Kortet som Eltek bruker i sine amper finnes vel også i flere andre 5kw forsterkere som selges av langt mer kjente produsenter, så sånn sett så skal det ikke være noe dårligere kvalitet på eltek sine 5kw amper enn andres.

Men når det er sagt så er det vel på tide at den vanlige mann i gata skjønner at dette er forsterkere som IKKE er ment for bruk i en vanlig personbil uten at det gjøres vesentlige oppgraderinger på strømmen, som f.eks 2-3 batterier, 300A dynamo og oppover, selvfølgelig en skikkelig oppgradering av kabling osv..
                      Dette er vel og merke noe de færreste gjør, har faktisk ikke sett noen som har gjort dette.
                      I vårt sortiment er vel den største forsterkeren vi selger over disk på 2200w rms, og ikke engang denne anbefaler jeg til kunder uten å gjøre skikkelige oppgraderinger.

Comment

Har 2 av de neste største blokkene til dynabel og har ikke hatt noe trøbbel med protect på de.Som Hifonic sier,går det nok mye på brukeren.Så lenge de har strøm nok,god jording og alt er koblet rett.Skal de ikke være noe dårligere enn andre monoblokker

Comment

En kompis av meg kjøpte just en BF4501 og den varte i 3 dager så gikk den i protect. Prøvde ALT for å få liv i den igjen uten hell. Sendte den inn til Eltek i går så venter på tlf fra dem
                          Cerwin-Vega! Stroker PRO 15
                          Hifonics XX-Colossus II
                          Kinetik HC2400
                          Club 140dB +

Comment

Originally posted by CV-Gunnar View Post
                            En kompis av meg kjøpte just en BF4501 og den varte i 3 dager så gikk den i protect. Prøvde ALT for å få liv i den igjen uten hell. Sendte den inn til Eltek i går så venter på tlf fra dem
                            Det å prøve å få liv i en forsterker igjen er lite smart.. Når jeg mistenker at en forsterker er kaputt kobler jeg den til strøm med en 50A sikring ved forsterkeren før jeg slår den på. Da slipper jeg å gjøre enda mer skade om noe er galt. Om sikringen smeller eller den går i protect må man bare sende forsterkeren på rep.. Blir billigere på denne måten
                            Jonas Tautra
                            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

er fornøyd med forsterkerene altså men bare lurte på om dette var noe vanligt fra dynabell får nå ta ein tlf te di ni måro

Comment

Working...
                              X